Sain tietää poikaystäväni vanhempien olevan keskenään serkkuja. Jatkaisitteko tapailua?
Eikä edes mitään pikkuserkkuja tms., vaan ihan serkku serkut. Mies sisaruksineen vaikuttavat ihan normaaleilta, eivät vaikuta vammaisilta tms., mutta tietenkin tuo asia ällöttää minua. Olisiko tämä teille ns. dealbreaker tapailun suhteen?
Kommentit (32)
Sitä suuremmalla syyllä on aihetta lisääntyä ja jalostaa jälkeläisiä
Ei varmaan olisi joskin omituiselta kuulostaa. Ehkä jos lapsia haluaisin hankkia miehen kanssa niin pyrkisin selvittämään ennen yrityksen aloitusta onko miehen tarpeen käydä jonkinlaisissa testeissä joissa varmistetaan...hmmmmm...jotain...ettei riski lapsen kromosomihäiriöihin tmv ole kasvanut.
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsi voi valita vanhempiaan.
Tietenkin ymmärrän tämän, mutta me molemmat haluamme lapsia tulevaisuudessa, enkä tiedä miten tuollainen sukutausta voisi vaikuttaa lapsen geeniperimään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Alabamassa ihan normaalia
Kiitos päivän parhaista nauruista !
Minäkin olen ihastunut serkkuuni. Humalassa aina pussaillaankin... Itse asiassa tätä on tapahtunut kahden serkun kanssa. Mitä serkumpi, sen herkumpi on kyllä niin totta.
Serkkuavioliitot ovat laillisia, eikä niistä pitäisi yhdessä sukupolvessa tulla mitään haittoja. Sitten, jos useammassa sukupolvessa lisäännytään vain serkkujen kanssa, tilanne on toinen.
Jos serkusliitot olisi jotenkin riski, niin ne eivät olisi sallittuja.
Miettikää, miten vähän heillä kaikesta huolimatta on yhteisiä geenejä.
Voit tietysti selvittää, onko heidän suvuissaan mitään vakavia perinnöllisiä sairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Serkkuavioliitot ovat laillisia, eikä niistä pitäisi yhdessä sukupolvessa tulla mitään haittoja. Sitten, jos useammassa sukupolvessa lisäännytään vain serkkujen kanssa, tilanne on toinen.
Taitaa nuo kaikki kuningashuoneet olla sukua toisilleen ja niistä se kumppani kuitenkin usein löytyy...
Hyi Jumala. Siis tuohan on sairasta. En halua uskoo, että näin moni sanois tosissaan, että se on ihan ok eikä kiinnostais.
Miten sait tämän selville? Omassa suvussa on yksi pikkuserkku-pariskunta ja heillä lapsia, mutta tuskin kukaan muu asiasta tietää kuin suku. Kuitenkin selkeästi vielä tabu koko Suomessa, niin ei sellaisesta tosiaan kerrota "ulkopuolisille".
Voisin seurustella, mutta en tekisi lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Miten sait tämän selville? Omassa suvussa on yksi pikkuserkku-pariskunta ja heillä lapsia, mutta tuskin kukaan muu asiasta tietää kuin suku. Kuitenkin selkeästi vielä tabu koko Suomessa, niin ei sellaisesta tosiaan kerrota "ulkopuolisille".
Poikaystäväni itse kertoi. Olemme läheisiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan olisi joskin omituiselta kuulostaa. Ehkä jos lapsia haluaisin hankkia miehen kanssa niin pyrkisin selvittämään ennen yrityksen aloitusta onko miehen tarpeen käydä jonkinlaisissa testeissä joissa varmistetaan...hmmmmm...jotain...ettei riski lapsen kromosomihäiriöihin tmv ole kasvanut.
jos halutaan tieteellisin menetelmin varmistaa että tulee terve lapsi, niin pitäisi testata sekä isä että äiti.
Geneettisesti riski eli ole erityisen suuri yksittäistapauksessa, toki hieman suurempi kuin jos eivät olisi läheistä sukua. Jos riski olisi suuri, olisivat serkusten väliset avioliitot todennäköisesti laissa kiellettyjä ainakin Suomessa. Lisäksi, jos poikaystävälläsi ei ole mitään vakavaa periytyvää sairautta, ei ole mitään genetiikkaan (eli lapsien hankintaan) liittyvää syytä lopettaa suhdetta. Eri asia jos mielestäsi tässä on joku muu periaatteellinen ongelma.
Harrastaako nuo vanhemmat banjon soittoa?
kun olin nuori poika, niin serkkutyttö laittoi ottamaan itseltään suihin. joten serkusten väliset touhut eivät vaikuta mitenkään ihmeellisiltä.
Mitä serkumpi sitä herkumpi