Vanhin tuntemasi ihminen jolla on ajokortti ja ajaa ongelmitta?
Kommentit (23)
Naapuri 92v, suvereeni kuski, ei edes silmälaseja tarvii!
Yksi naapurin rouva luopui kortista 88-vuotiaana. Ajoi erittäin hyvin. Mutta kuten itse sanoi, että parempi, kun ei odota kykyjen katoamista. On nyt 93–vuotias. Olemus ja keskustelu antavat heittämällä mielikuvan noin 75-vuotiaasta.
Vanhenemme hyvin eri tavoin me ihmiset.
Tätini 89 v. Naapurilla oli kortti vielä 98- vuotiaana, mutta joutui kolariin (ei ollut itse syyllinen) ja auto meni lunastukseen. Ei oppinut ajamaan uudella autolla. Isä luopui kortista 85- vuotiaana, kun itse huomasi näkönsä menneen liian huonoksi ja silmälääkäri yritti vielä näkötestissä ” yllyttää” näkemään vielä seuraavan, ajokorttiin vaadittavan rivin.
Nämä kaikki ajoivat loppuun asti ongelmitta, täti ajaa vieläkin.
Äsken näin 82-vuotiaan tuttuni ajavan.
87v. Urheilee ja vaikuttaa muutenkin vähintään 10v nuoremmalta. Neuvoo likiolaisia matikassa, puhuu seitsemää kieltä, matkustelee..
Luulin naapuriani virkeäksi alle seitsemänkymppiseksi, kunnes hän kolautti autonsa ovella minun autoani parkkihallissa ja tuli juttusille. Minun oli pakko kysyä hänen ikäänsä, koska aloin epäillä häntä dementoituneeksi, kun muistoja oli kerrottavana sota-ajoilta. Hän oli tuolloin 95-vuotias.
Parin parkkiruudun päässä oli vähän nuoremman naapurini auto. Muutin pois, mutta tämän naapurin näin kaupungilla auton ratissa vielä, kun laskujeni mukaan hänellä oli ikää noin yhdeksänkymmentä.
Loppuvuodesta 90 vuotta täyttävä sukulaiseni
Ihana kuulla, että näin vanhatkin on hyvin toimintakuntoisia.
Luopui kortista 100-vuotispäivänään.
Meidän naapurin rouva. Ajoi kortin, kun jäi eläkkeelle. Ikää tällä hetkellä vähän vajaa 90 vuotta, koska olimme hänen 80-vuotisjuhlissaan jo aikoja sitten. Jos en tietäisi ikäänsä suurinpiirtein, luulisin hänen olevan vähän päälle 70. Pyöräilee kauppaan reippaasti, tekee pihatöitä ja lumityöt itse. Todella nuorekas mummo. Joskus 10 vuotta sitten hänellä oli hammasraudatkin!!!! Nyt joku tunnistaa, jos sama rouva kuuluu tuttavapiiriin.
Enoni naisystävä 86v. Erittäin nuorekas tätsy sekä fyysisesti että psyykkisesti. En olisi uskonut edes 70-vuotiaaksi kun hänet kesällä näin ekaa kertaa. Meinasin jo enollekin alkaa vitsailemaan "nuoremman naisen" iskemisestä, mutta en ehtinyt kun keskustelussa kävi ilmi, että nainen onkin itseasiassa kolme vuotta enoani vanhempi. Ja minä olin ollut ihan varma että on vähintään 15 vuotta nuorempi. 😁 Jos minä olen kahdeksankymppisenä edes puoliksi niin pirteä, virkeä, fiksu ja sievä, olen tosi tyytyväinen.
Sukulaismies 92 vuotta ajaa vielä autoa.
96-v veteraani, just sai lääkäriltä luvan ajaa vielö 2 vuotta lisää :D
Paikallislehdessä oli juttu 102 vuotiaasta miehestä, joka ajoi säännöllisesti. Kävi toistasadan kilsan päästä yksinään halkokuorman. Mies kuoli muistaakseni 104 vuotiaana kotitapaturmassa.
44v