Miesnäkökulmaa matalaan syntyvyyteen
Olen pitkä, komea ja atleettinen 33-vuotias mies. En polta, enkä ole koskaan käyttänyt huumeita. Alkoholia juon harvoin, seurassa/juhlissa. Huolehdin hygieniastani ja pidän asuntoni siistinä. Harrastan vapaaehtoistyötä, musiikkia ja urheilua. Olen mukava ja toiset huomioon ottava. Pidän lapsista ja haluaisin joskus omiakin
Mutta minulla ei ole työtä, vaan elän yhteiskunnan tuilla johtuen nykyisistä työmarkkinoista. Olen kuitenkin kehittänyt omalla toiminnallani noin 10 tuhannen ylimääräiset vuositulot.
En naisille kelpaa koska ei ole vakityötä...Kaikki kaatuu tuohon yhteen seikkaan. Millään muilla positiivisilla ominaisuuksilla sen takia. Vaatimukset ovat huipussaan globalisaation myötä.
Seksiin kyllä tunnun kelpaavan mainioisti, mutta parisuhteeseen on mahdoton päästä...ja siitä luonnollinen jatkumo on että lapsia en voi tehdä.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu tekisi lapsen työttömälle? Tiedätkö ap mitä lapsen kasvatus maksaa?
Mistä nuuten tulee se hokema, että "lapsi tuo rahan tullessaan". Mistä sitä rahaa alkaa sitten sataa? Melko pieni on lapsilisä ainakin.
Aiemmin veroprosentti pieneni jokaisesta lapsesta. Mitä enemmän perheessä oli lapsia, sitä pienempi veroprosentti. Lisäksi jokaisesta lapsesta sai lapsilisän. 80- ja 90-lukukujen vaihteessa verotusta muutettiin ja verotuksen lapsivähennys poistettiin. Samoin poistettiin perheverotus sekä yksinhuoltajien saama yksinhuoltajavähennys. Elintaso oli nykyistä matalampi ja siten lapsilisä+verohelpotus aiheuttivat sen, että perheen tulot kasvoivat, kun perheeseen syntyi lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Eilen uutisissa oli juttua tästä syntyvyydestä ja siinä maikkarin uutisessa kerrottiin että 3 suurinta syytä vähäiseen syntyvyyten oli:
1. Ihmiset eivät vain halua lapsia, he haluavat elää ja tehdä muita paljon mukavempia asioita
2. Kumppania ei ole löytynyt.
3. Halu keskittyä työuraan.
Ylivoimaisesti isoin syy on rahan puute, työttömyys myös karkottaa kumppaniehdokkaat ja rahattomana lapsen hankkiminen ei muutenkaan tunnu realistiselta vaihtoehdolta.
Syynä on hedelmättömyys. Meidän lähikaupassakin on harvoin tarjolla esim. persimon-hedelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu tekisi lapsen työttömälle? Tiedätkö ap mitä lapsen kasvatus maksaa?
Mistä nuuten tulee se hokema, että "lapsi tuo rahan tullessaan". Mistä sitä rahaa alkaa sitten sataa? Melko pieni on lapsilisä ainakin.
Joku ehkä jo kerkesikin vastaamaan, mutta se on vanha sanonta joka periytyy agraariajoilta. Silloin kun suurin osa kansaa eli maaseudulla, oli lapset maatilalla tarpeellista työvoimaa.
Eilen uutisissa oli juttua tästä syntyvyydestä ja siinä maikkarin uutisessa kerrottiin että 3 suurinta syytä vähäiseen syntyvyyten oli:
1. Ihmiset eivät vain halua lapsia, he haluavat elää ja tehdä muita paljon mukavempia asioita
2. Kumppania ei ole löytynyt.
3. Halu keskittyä työuraan.