Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomenruotsalaiset hienostosuvut ns. paremmat piirit.

Vierailija
29.09.2019 |

Harkimoita ei mainita mut esin Af Hellen nyttemmin Hell`en. Ovat Suomen aateliset.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden suomenruotsalaisen aatelismiehen. Ihan tavallinen tyyppi se on, jos ei oteta lukuun kotona roikkuvia esi-isien muotokuvia. 

Vierailija
2/21 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mun mummini siis isäni äiti oli nainen josta kasvatus tuli esiin. Ei ollut tavallinen suomalainen. Kaikessa tavassa hienostunut. Hän oli Af Hellen.

Vierailija
4/21 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän sukua jatkaa ja se näkyy lasten nimivalinnoissa.

Vierailija
5/21 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottaa kuinka leveästi asuvat Suomessa. Niillä on paikat kaikissa "hienommissa" hoivakodeissa kuten Munkan Saagassa, omistavat loputon määrä saaristoja, historiallisia asuinalueita. Fiskarsilla, Tammisaares jne.. se varallisuus, henkinen ja historiallinen pääoma on näillä loputon.

Vierailija
6/21 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
7/21 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä ketju, ja joku vielä väkisin pitää sitä taululla.

Vierailija
8/21 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kauheata

Vierailija
9/21 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsirannikolla näiden perässä pokkuroiden ja perseitä nuollen laukkaavat suomenkieliset pyrkyrit. Nolointa ikinä.

Vierailija
10/21 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
11/21 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärinä olen joutunut usein suomenruotsalaisilta huuhtelemaan visvaa sukuelimistä. Niin miehiltä, kuin myös naisilta.

Eivät kehtaa mennä ajoissa lääkäriin.

Luulevat, että muumihoito suojelee kaikelta.

Vierailija
12/21 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri suomentuotsalaiset suvut?

T. Suomenkielisen aatelisen hyvä ystävä

Vierailija
13/21 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa nyt pokkuroidaan kaikkea mikä kuulostaa hienolta ja ihan turhaan. Muualla koko nimellä ei ole mitään merkitystä. Ainoat aateliset joilla on jotakin merkitystä maailmalla ovat vanhat keskieurooppalaiset aatelissuvut.

Vierailija
14/21 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei aivan kuulu otsikkoon, mutta varmaan tiesitte, että sodan jälkeen (1939-40 ja 1941-44)

varakkaiden rannikkoruotsalaisten EI tarvinnut luovuttaa maata karjalais-evakoille.

Heillä oli Länsi-Suomessa suuret maa-alat  mutta jostain syystä he sumplivat niin, että maata joutuivat luovuttamaan esim. Itä-Suomen jo muutenkin pienet tilat.

Siis olen ilman muuta evakkojen puolella ja olen käsittänyt, että he hoitivatkin saamansa pellot ja tilat erittäin hyvin.

Mutta nämä suomenruotsalaiset suur-maanomistajat eivät luovuttaneet aariakaan!

Vierailija
15/21 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Lääkärinä olen joutunut usein suomenruotsalaisilta huuhtelemaan visvaa sukuelimistä. Niin miehiltä, kuin myös naisilta.

Eivät kehtaa mennä ajoissa lääkäriin.

Luulevat, että muumihoito suojelee kaikelta.

Et ole lääkäri. Älä höpötä kun et tajua asiasta.

Vierailija
16/21 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jåå-å köyhät kokoontuu, hupss vaan.

Vierailija
17/21 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kuin hyvää sanottavaa heistä. Mahdottoman mukavia ja anteliaita, varsinkin nuoremmat neidot =) Huomaa kyllä että vanhaa rahulia on, koska heillä ei ole tarvetta leveillä sillä, toki tarjoavat auliisti. Siitäkin tykkään =)

Vierailija
18/21 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä koe olevani sen erityisempi kuin muutkaan. Kiitos kysymästä. Nimeäni en halua paljastaa, mutta kuuluu näihin tunnettuihin aatelissukuihin.

Eipä se tee minusta parempaa ihmistä kuin kenestäkään muusta. Kaikki sukulaiseni eivät toki ajattele näin.

Vierailija
19/21 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole kuin hyvää sanottavaa heistä. Mahdottoman mukavia ja anteliaita, varsinkin nuoremmat neidot =) Huomaa kyllä että vanhaa rahulia on, koska heillä ei ole tarvetta leveillä sillä, toki tarjoavat auliisti. Siitäkin tykkään =)

Niin minäkin. Juntit eivät vaan ymmärrä. P

elkäävät, raukat. =)

Vierailija
20/21 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa mikä oli aatelisten perinteinen rooli yhteiskunnassa: ne tulivat jollekin alueelle, haastoivat vastustajansa, ja voittajina perustivat kartanon ja liittivät siihen maa-alueita. Valta oli sillä tavalla enemmän paikallista kuin nyt EU:n alla (oi euvostoliitto, euu-vo-stooo-lii-tt-oooo) tule lama kultainen, komissarit ja direktiivit ovat voimattomia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi