Nainen, mitä ajattelisit jos mies ensitreffeillä kertoisi että hänellä on ollut genitaaliherpes
Haluaisi ns. heti hoitaa asian alta pois.
Herpeksestä olisi aikaa jo vuosi, eikä oireita ole enää ollut.
Jatkaisitko juttua miehen kanssa?
Kommentit (56)
Ajattelisin että hyi hemmetti, miksi kukaan kertoo juttuja omasta munastaan ensitreffeillä. En halua kuulla onko se terve, rupinen, puolimetrinen halko tai vaikka puoliksi poikki, ei kiinnosta ensitreffeillä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on käynyt tämä niin päin, että nainen kertoi hänellä olevan herpes. Itselläni ei ole mitään kun kävin testeissä juuri silloin.
Eipä siinä mitään ihastumista tullut, joten ei sitten mitään seksuaalista tapahtunut. Jos olisin ihastunut, eli jos tapaisin omasta mielestäni niin upean naisen, niin eipä sillä olisi mitään väliä. Herpeshän on käytännössä kuin joskus esiintyvä ihottuma, jolla ei oikeastaan ole mitään vaikutusta sinun elämääsi. Eli jos vaakakupissa painaa tuo mitätön ihottuma vs. elämän rakkaus, niin eiköhän se ole selkeää mikä voittaa.
Mutta jos kyseessä olisi vaikka HIV, niin saattaisin ajatella eri tavalla.
Paitsi ettå se ei todellaKAAN ole mikä tahansa ihottuma. Synnytyksen yhteydessä voi aiheuttaa aivovaurion lapselle. Ja Hesarin toimittaja menetti kokonaan kasvonsa, kun bakteeri liittyi herpesviruksen kanssa kimppaan.
Sama se on huuliherpeksen kanssa, sitä kantaa jopa 80-90 %.
Parempi että nousisi seisomaan ja kaivaisi kikkelinsä esiin niin näkisi onko siinä muitakin juttuja, esim. märkiviä haavaumia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä aina toitotetaan että pitää kertoa herpeksestä, mutta enpä taidakaan jos lopputulos on tuollainen.
Ei se tartu jos ei näkyviä oireita ole
Lopputulos on sama jos sen jättää kertomatta ja asia tulee esille myöhemmin. Plus ettei toinen välttämättä pidä sitä tietoa itsellään jos salailet moista treffikumppaneilta.
lopputulos on se että kertomalla varmistat hylkäyksen heti, kun taas kertomatta jättämisellä voit saada tapailusuhteen, seksiä, läheisyyttä, hyvää seuraa, vaimon, jne jne.
Eli jos on nuo kaksi vaihtoehtoa niin kumman luulet olevan parempi?Oireeton herpes ei tartu.
Aika pitkälle ajattelit päästä paljastumatta. Ennen parisuhdetta on syytä käydä sp-testeissä. Itse edellytän tätä kumppanilta, ja käyn siellä myös itse. Minusta se on yksi tapa rakentaa luottamusta. Herpes voi muuttua aktiivisemmaksi, vaikka olisi ollut yli vuoden oireeton. Miten ajattelit piilotella sitä siinä vaiheessa?
Viimeisimpien tutkimusten mukaan herpes-virusta on löydetty iholta vaikkei muita oireita ole. Eli jos oikein huono tuuri käy, tarttuu ilman rakkuloitakin.
Mikäli kumppani olisi piilotellut tuollaista asiaa, ja vaarantanut tahallisesti seksuaaliterveyteni antamatta minulle mahdollisuutta valita, suhde päättyisi siihen. Ties mitä muuta olisi peittelemässä ja valehtelemassa, jotta saa haluamansa suhteen.
Entä huuliherpes? Se tarttuu genitaaleihin yhtä lailla.
Niin tarttuu, menevät ristiin, perhanat. Herpesviruskantoja on myös erilaisia eri maissa ja maanosissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä aina toitotetaan että pitää kertoa herpeksestä, mutta enpä taidakaan jos lopputulos on tuollainen.
Lopputulos on sama jos sen jättää kertomatta ja asia tulee esille myöhemmin. Plus ettei toinen välttämättä pidä sitä tietoa itsellään jos salailet moista treffikumppaneilta.
lopputulos on se että kertomalla varmistat hylkäyksen heti, kun taas kertomatta jättämisellä voit saada tapailusuhteen, seksiä, läheisyyttä, hyvää seuraa, vaimon, jne jne.
Eli jos on nuo kaksi vaihtoehtoa niin kumman luulet olevan parempi?Oireeton herpes ei tartu.
Aika pitkälle ajattelit päästä paljastumatta. Ennen parisuhdetta on syytä käydä sp-testeissä. Itse edellytän tätä kumppanilta, ja käyn siellä myös itse. Minusta se on yksi tapa rakentaa luottamusta. Herpes voi muuttua aktiivisemmaksi, vaikka olisi ollut yli vuoden oireeton. Miten ajattelit piilotella sitä siinä vaiheessa?
Viimeisimpien tutkimusten mukaan herpes-virusta on löydetty iholta vaikkei muita oireita ole. Eli jos oikein huono tuuri käy, tarttuu ilman rakkuloitakin.
Mikäli kumppani olisi piilotellut tuollaista asiaa, ja vaarantanut tahallisesti seksuaaliterveyteni antamatta minulle mahdollisuutta valita, suhde päättyisi siihen. Ties mitä muuta olisi peittelemässä ja valehtelemassa, jotta saa haluamansa suhteen.
Minusta huuliherpeksestä on asiallista kertoa. Nimenomaan siitä syystä ettei se ole paikkauskollinen, vaan hsv1 ja hsv2 tarttuvat toisilleen ominaisiin paikkoihin ongelmitta.
Sanoisin että mitä väliä. Mulla ei oo koskaan ollut oireita mutta mistäpä sen tietää vaikka itsekin sitä silti kantaisi jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tarttuu, menevät ristiin, perhanat. Herpesviruskantoja on myös erilaisia eri maissa ja maanosissa.
Juu, kuulemma huuliherpestyyppiä on nykyään yhtä paljon alapäässä kuin sitä toistakin, koska suuseksistä on tullut valtavirran harrastus.
Iski paranoia. Voiko olla herpes ilman, että ikinä on ollut mitään oireita?
Vierailija kirjoitti:
Ihan perustietona herpeksestä:
Genitaalialueen herpes on joko aktiivisena tai piilevänä n. 20-25 prosentilla suomalaisista aikuisista.
Siihen ei ole parannuskeinoa. Kun herpeksen kerran saa, se jää kehoon, vaikka ei enää aktivoituisikaan.
Herpes on virustauti, joten sitä ei voi hoitaa antibiootilla. Siihen ei ole myöskään rokotetta.
Aktiivisessa vaiheessa olevan herpeksen oireita voi hoitaa lääkkeillä, ja jos herpes oireilee usein, siihen voidaan määrätä estolääkitys.
Kaikkein tarttuvimmillaan herpes on rakkulavaiheessa, mutta se voi tarttua myös täysin oireettomana.
https://www.newscientist.com/article/2217255-herpes-vaccine-to-be-teste…
Tuossa oli rokotuksesta, joka on kehitteillä.
Olen ollut käsityksessä, että herpeksen pystyy hoitamaan antibioteilla pois, jos on ensitartunta.
Vierailija kirjoitti:
Iski paranoia. Voiko olla herpes ilman, että ikinä on ollut mitään oireita?
Voi. Läheskään kaikilla se ei oirehdi.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin, että mistä päätteli, että mä tarviin tämän tiedon.
Sulla siis on jo herpes eikä enää kiinnosta muiden herppekset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on käynyt tämä niin päin, että nainen kertoi hänellä olevan herpes. Itselläni ei ole mitään kun kävin testeissä juuri silloin.
Eipä siinä mitään ihastumista tullut, joten ei sitten mitään seksuaalista tapahtunut. Jos olisin ihastunut, eli jos tapaisin omasta mielestäni niin upean naisen, niin eipä sillä olisi mitään väliä. Herpeshän on käytännössä kuin joskus esiintyvä ihottuma, jolla ei oikeastaan ole mitään vaikutusta sinun elämääsi. Eli jos vaakakupissa painaa tuo mitätön ihottuma vs. elämän rakkaus, niin eiköhän se ole selkeää mikä voittaa.
Mutta jos kyseessä olisi vaikka HIV, niin saattaisin ajatella eri tavalla.
Paitsi ettå se ei todellaKAAN ole mikä tahansa ihottuma. Synnytyksen yhteydessä voi aiheuttaa aivovaurion lapselle. Ja Hesarin toimittaja menetti kokonaan kasvonsa, kun bakteeri liittyi herpesviruksen kanssa kimppaan.
Mistä miinus? Vaikka on vähän raflaavasti kommentoitu, niin synnytysriskit ja tuo lihansyöjähyökkäys on ihan faktaa.
Kyllä herpesrokote tulee, vaikka negatiiviset täällä inttäisivät vastaan. Herpes on maailmanlaajuisesti niin suuri ongelma, että rokotteen eteen tehdään paljon työtä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä herpesrokote tulee, vaikka negatiiviset täällä inttäisivät vastaan. Herpes on maailmanlaajuisesti niin suuri ongelma, että rokotteen eteen tehdään paljon työtä.
Rokotteen kehittämisessä oli joidenkin uutisten mukaan ilmennyt ongelmia. Alunperin sitä lupailtiin markkinoille n. 10v päästä. Se ei valitettavasti ole inttämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan perustietona herpeksestä:
Genitaalialueen herpes on joko aktiivisena tai piilevänä n. 20-25 prosentilla suomalaisista aikuisista.
Siihen ei ole parannuskeinoa. Kun herpeksen kerran saa, se jää kehoon, vaikka ei enää aktivoituisikaan.
Herpes on virustauti, joten sitä ei voi hoitaa antibiootilla. Siihen ei ole myöskään rokotetta.
Aktiivisessa vaiheessa olevan herpeksen oireita voi hoitaa lääkkeillä, ja jos herpes oireilee usein, siihen voidaan määrätä estolääkitys.
Kaikkein tarttuvimmillaan herpes on rakkulavaiheessa, mutta se voi tarttua myös täysin oireettomana.
https://www.newscientist.com/article/2217255-herpes-vaccine-to-be-teste…
Tuossa oli rokotuksesta, joka on kehitteillä.
Olen ollut käsityksessä, että herpeksen pystyy hoitamaan antibioteilla pois, jos on ensitartunta.
Antibiooteilla herpestä ei pysty hoitamaan, vaikka kyseessä olisi primääritulehdus. Antibiootit eivät auta.
Kehitteillä oleva rokote voi aikanaan poistaa herpeksen koko maailmasta, mutta vielä rokotetta ei ole olemassa, joten kehittely ei paljoakaan lohduta. Aikanaan, kun rokote tulee markkinoille, siitä tulee ennaltaehkäisyn väline. Rokotteilla ei voida parantaa tautiin sairastuneita.
Listerinellä mulkku puhtaaksi ennen kun päästää nytkyttämään päällä!