Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

V. 2009 syntyi 60 430 lasta ja v. 2018 syntyi 47 577 lasta

Vierailija
28.09.2019 |

Eli kymmenessä vuodessa laskua about 13 000 lasta.

Eipä kannata ostaa sijoitusasuntoa, sillä taitaa jäädä asuntoja tyhjiksi.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2009 oli laman aikaa mutta ehkä vielä löytyi uskoa että lama menee ohi ilman sen kummempaa haittaa. No viimein 10 vuotta myöhemmin se on ohi hetkeksi mutta uusi lama jo kolkuttelee. Mihin hukattiin se kymmenen vuotta eikä saatu oikein mitään hyvää aikaiseksi? Leikkauksia ja kiristyksiä vain.

Vierailija
42/53 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisin kuin kuvittelette, lasten vanhempana on todella antoisaa ja ennen kaikkea hauskaa. Suosittelen lämpimästi.

Ihan oikeasti, älkää nyt jaksako. Koska maailma ja nyt myös suomalaisten aivoitukset ovat näin pahasti vinoutuneet? Onneksi AV-palsta ei ole koko todellisuus. :D

Älä itse jaksa jauhaa soopaa. Ei ole töitä ja kaikki maksaa ihan julmetusti. Ei tähän mitään lapsia haluta syömään jo ennestään kapeaa kakkua, kunhan jotenkin itse selviäisi edes järjissään.

En voi käsittää aivopesua, jossa yritetään houkutella lapsia haluamattomia lisääntymään. Miksi ihmeessä haluat, että joku hankkisi lapsen vasten tahtoaan vain siksi, että se on sinusta antoisaa? Minulle se olisi pahin painajainen.

ikävä asia, että elämäsi on noin kurjaa ja synkkää. Mutta huomaathan, että kirjoittaja suositteli lämpimästi lasten hankkimista, koska kokee lapset positiivisesti. Varmaan itsekin suosittelet tuttavillesi asioita, joita pidät positiivisina ja joiden koet tuovan elämääsi iloa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää lisääntykö, jos ette koe, että suomalaisia tarvitaan maapallolla.

Älkää lisääntykö, jos ette halua, että Suomessa asuu jatkossa suomalaisia.

Älkää lisääntykö, jos koette, että lapsestanne tulisi osa "koneistoa".

Yhteiskunta koostuu yksilöistä. Kaikkia tarvitaan. Minusta on hienoa olla osa yhteisöäni ja hienoa, että lapsenikin ovat jo nuorena osa porukkaa. Toisin kuin kuvittelette, lasten vanhempana on todella antoisaa ja ennen kaikkea hauskaa. Suosittelen lämpimästi.

Ihan oikeasti, älkää nyt jaksako. Koska maailma ja nyt myös suomalaisten aivoitukset ovat näin pahasti vinoutuneet? Onneksi AV-palsta ei ole koko todellisuus. :D

Mulle ainakin ihan sama onko suomalaisia vai ei. En sen takia lisääntyisi vaikka lapsia hankkisinkin.

M36

Vierailija
44/53 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.stat.fi/til/vamuu/2019/08/vamuu_2019_08_2019-09-24_tau_001_…

Ja tätä menoa tänä vuonna saavutetaan uusi pohja:

30431 : 8 x 12 = 45646,5

Eli n. 45 647 lasta olisi tänä vuonna syntymän, jos alkuvuoden tahti jatkuu.

Kuolleiden määrä pysynee siinä 55 000:ssa tai saattaa jopa hieman nousta. Tämä tarkoittaa sitä, että suomalaisia kuolee nyt enemmän syntyneisiin nähden mitä kuoli sotavuosina jos verrataan määrällisesti. Ai niin ja tämä on neljäs vuosi peräkkäin, kun suomalaisia kuolee enemmän kuin syntyy. Sotavuosina moinen tilanne oli vain yhtenä vuonna.

Vierailija
45/53 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisin kuin kuvittelette, lasten vanhempana on todella antoisaa ja ennen kaikkea hauskaa. Suosittelen lämpimästi.

Älä itse jaksa jauhaa soopaa. Ei ole töitä ja kaikki maksaa ihan julmetusti. Ei tähän mitään lapsia haluta syömään jo ennestään kapeaa kakkua, kunhan jotenkin itse selviäisi edes järjissään.

En voi käsittää aivopesua, jossa yritetään houkutella lapsia haluamattomia lisääntymään. Miksi ihmeessä haluat, että joku hankkisi lapsen vasten tahtoaan vain siksi, että se on sinusta antoisaa? Minulle se olisi pahin painajainen.

Hyvä kommentti. Halutaan kaikki samanlaiseen äitiysansaan kuin itse ovat. Ei kiitos!

Äidilläni oli 10 lasta, mutta yksin kuoli hoivakodissa. Kaikki lapset maailmalla kaukana.

Uutinen sinulle. Ei lapsia saaneet halua ketään mihinkään äitiysansaan. Ihmisellä on vapaa tahto.

Miksi et mennyt katsomaan äitiäsi hoivattiin? Oletko kiittämätön?

Ennen aikaan ei oikein sitä voinut kylläkään itse valita. Tai voi tietysti laittaa jalat ristiin ja valittaa päänsärkyä, mutta silläkin oli riskinsä.

Vierailija
46/53 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän tuo suuri ikäluokka on tullut kuolemisikäiseksi, joten ei ihme, että kuolee enemmän kuin syntyy. Nykyisin perheet hankkivat 1-2 lasta sen sijaan että hankkisivat 3-4 lasta. Saadaan tasapaino väkimäärään, kunhan sotien jälkeen syntyneet ovat päässeet hautaan. Lisäystä väkeen ja geenipohjaan saadaan sitten muista maista, ja se on vain tervettä.

Se, kenestä maahan tulijasta tulee suomalainen, riippuu ihan meistä jo maassa asuvista. Niin kuin sekin, millaiseksi me kasvatamme oman syntyperäisen kantiksemme. Tänne nyt joka tapauksessa uutta väkeä tulee, on aina tullut, emmekä me sitä pysty estämään. Tärkeintä olisi saada tulijat sopeutumaan meidän kulttuuriimme ja ottamaan se omakseen.

Aika monta sushin, pastan ja soijan syöjää tässä maassa riittää ja ihan kantaväestössä nimenomaan.

Vierailija
47/53 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vuosia etsiä naista joka haluaisi tehdä lapsia kanssani. Ei vaan tahdo löytyä. Harmittaa.

M48

Vierailija
48/53 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään nuoria naisia ei syrjitä työelämässä. 2010-luvulla on tullut mukaan parisuhteessa olevien nuorten miesten syrjintä. Mieheni jaksoi tehdä ketjutussoppareilla töitä 3 vuotta kunnes uupui. Hänen työkäverinsa, meidän naapuri, on ollut pari vuotta pätkätyöläisenä. Naimisissa oleva mies jolle syntyi vastikään toinen lapsi. Kummasti kyseisessä työpaikassa on vakinaistettu nuoria, sormuksettomia poikamiehiä. Naisia ja parisuhteessa olevia ei.

Työnantajat osallistuvat ilmastotalkoisiin näin! Uusien kuluttajien syntymistä ei haluta tukea. 

Vierailija
49/53 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.stat.fi/til/vamuu/2019/08/vamuu_2019_08_2019-09-24_tau_001_…

Ja tätä menoa tänä vuonna saavutetaan uusi pohja:

30431 : 8 x 12 = 45646,5

Eli n. 45 647 lasta olisi tänä vuonna syntymän, jos alkuvuoden tahti jatkuu.

En kyllä tajua, että poliitikot ja taloustieteilijät eivät osaa ratkaista tätä ongelmaa.

Nähtävästi me suomalaiset kuolemme sukupuuttoon ennen mahdollista luonnonkatastrofia.

Miksi kotiäitiys on lähes rikos? Puhutaan naisköyhyydestä yms jos haluaa hoitaa lapsiaan kotona.

Eipä kohta tarvita kouluja eikä opettajia.

Vierailija
50/53 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään nuoria naisia ei syrjitä työelämässä. 2010-luvulla on tullut mukaan parisuhteessa olevien nuorten miesten syrjintä. Mieheni jaksoi tehdä ketjutussoppareilla töitä 3 vuotta kunnes uupui. Hänen työkäverinsa, meidän naapuri, on ollut pari vuotta pätkätyöläisenä. Naimisissa oleva mies jolle syntyi vastikään toinen lapsi. Kummasti kyseisessä työpaikassa on vakinaistettu nuoria, sormuksettomia poikamiehiä. Naisia ja parisuhteessa olevia ei.

Työnantajat osallistuvat ilmastotalkoisiin näin! Uusien kuluttajien syntymistä ei haluta tukea. 

Isät ottavat nykyään enemmän vastuuta ja siitähän työnantajat ei tykkää. Nykyään melkein kaikki isät pitää isyysvapaata, kun vielä 10 vuotta sitten niitä piti vain aniharva. 

Vierailija
51/53 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kommentti. Halutaan kaikki samanlaiseen äitiysansaan kuin itse ovat. Ei kiitos!

Äidilläni oli 10 lasta, mutta yksin kuoli hoivakodissa. Kaikki lapset maailmalla kaukana.

Uutinen sinulle. Ei lapsia saaneet halua ketään mihinkään äitiysansaan. Ihmisellä on vapaa tahto.

Ennen aikaan ei oikein sitä voinut kylläkään itse valita. Tai voi tietysti laittaa jalat ristiin ja valittaa päänsärkyä, mutta silläkin oli riskinsä.

Puhutaan nykyajasta eikä mistään 50-luvusta. Nyt voi valita. Sä voit valita miten haluat, anna muiden tehdä omat valintansa.

Vierailija
52/53 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutaan nykyajasta eikä mistään 50-luvusta. Nyt voi valita. Sä voit valita miten haluat, anna muiden tehdä omat valintansa.

"Äidilläni oli 10 lasta, mutta yksin kuoli hoivakodissa." Siihen tuossa vastattiin.

Vierailija
53/53 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Äidilläni oli 10 lasta, mutta yksin kuoli hoivakodissa." Siihen tuossa vastattiin.

Ja kysyttiin miksei mennyt katsomaan äitiään hoivakotiin. Eipä vastausta tullut.