Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinä et osallistunut perjantaina ilmastolakkoon?

Ilmastolakkoilija
28.09.2019 |

Eivätkö aikuiset häpeä ja kadu jokapäiväistä kuluttamista? Eikö ostaminen herätä mitään tunteita? Voisitko joskus ajatella, että olet kerrankin ostamatta mitään, jättää vain kaikki ostokset kylmästi kaupan hyllyyn? Voisitko kerrankin ajatella maapalloa ja ilmastoa, etkä vain itsekkäästi omaa napaasi?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuin kyllä. Vaikka en olisi halunnut. Bussi ei päässyt etenemään Kamppiin näiden tien tukkivien p*sk*päiden takia. Teki mieli käydä potkasemassa muutamaa päähän.

Vierailija
22/69 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittelin perjantaina muovikasseja mereen 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska mielestäni ympäristöä suojelee enemmän vaikka jätteiden kierrättäminen kuin töistä lintsaaminen.

Vierailija
24/69 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsessään se lakkoon osallistuminen ei valitettavasti minun hiilijalanjälkeäni pienennä yhtään.

Vierailija
25/69 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin täällä Balilla ja siemailin daiquireja. Ensi viikolla lennän takaisin Dohan kautta. 

Vierailija
26/69 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin koko lakosta vasta perjantaina iltapäivällä.

Ostan harkiten, vain sen mitä tarvitsen. En tilaile Kiinasta kertakäyttökrääsää vain koska se on halpaa, ostan mielummin laatua.

Vierailija
27/69 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, ei mun palkalla paljoa ylimääräistä törsäillä ja kesäkaudet kuljen töissä pyörällä joten osallistun ihan ajattelemattakin hoitamaan oman osuuteni. Perjantaina tein töitä.

Vierailija
28/69 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kiireinen paistaessa pihviä. Oli hyvää.

;)

Vierailija
29/69 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät etten osallistunut? Oletko taas salaa penkonut mun puhelinta ja tavaroita?

Vierailija
30/69 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rikkuri.

Vierailija
31/69 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokan hikarit sitten huutavat mukana ja muut kuljeskelee ympäriinsä myhäillen kun hyvä vain päästä lintsaamaan.

Vierailija
32/69 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska en ole teini, joka pelastaa maailmaa vanhempien rahoilla. Olin töissä, koska jonkun pitää nekin hommat tehdä.

Kassajonossa perjantaina pari tiedostavaa teiniä jätti muovipussin ostamatta ja siitä piti tietenkin tehdä päivitys uudella iPhonella. Tunsin myötähäpeää ja huvittuneisuutta.

"TOKI ME aikuiset olemme ryhtyneet sanoista myös tekoihin.

Katumaastureista luopuivat ne, joilla ei ollut ajokorttia, kylpemisestä ne, joilla oli vain suihku. Vegaanit kirjoittavat kirjoja siitä, että ovat vegaaneja. Ne, joita uusi elektroniikka kiinnostaa, vaihtoivat diesel-auton hybridiin, jota ei ladattu kertaakaan. Eettisen pienissä asunnoissa asutaan, kun ei pääkaupunkiseudulla muutakaan voi." https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006252275.html

Vierailija
33/69 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ilmastoasiaa käsitellään julkisesti niin päin peetä, etten halua siihen osallistua.

Sen sijaan, että kehitettäisiin omia toimia ympäristöystävällisemmäksi, syytellään muita. Ja omia toimia ei muuteta, koska joku muu tekee mielestään saastuttavammin.

Itse ensisijaisesti käännän mielenkiinnon vaatteisiin. En enää osta muovikuituja, vaan panostan laadukkaampiin ja kestävämpiin. Huolehdin jatkossa paremmin vaatehuollosta, jotta vaatteet myös kestävät pidempään.

Vierailija
34/69 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olin töissä ilmastotutkimuksen parissa tuottamassa lisää aiheeseen liittyvää dataa :)

Vierailija
35/69 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pelottaa tapahtumat, joissa on massoittain ihmisiä ja suuria tunteita.

Vierailija
36/69 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut niin korruptoituneita, ilkeitä ja lähes pahoja ihmisiä ”ilmastoalalta”, etten halua olla asian kanssa missään tekemisissä. Paha söi hyvän.

Vierailija
37/69 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut kuulutkaan mistään lakosta. 

Puolustaudun hieman, elän minimalistisesti. Ostan vain tarpeeseen ja en omista autoa. Syön myös kasvispainotteisesti. Riisin korvasin ohralla.

Vierailija
38/69 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ilmastoasiaa käsitellään julkisesti niin päin peetä, etten halua siihen osallistua.

Sen sijaan, että kehitettäisiin omia toimia ympäristöystävällisemmäksi, syytellään muita. Ja omia toimia ei muuteta, koska joku muu tekee mielestään saastuttavammin.

Itse ensisijaisesti käännän mielenkiinnon vaatteisiin. En enää osta muovikuituja, vaan panostan laadukkaampiin ja kestävämpiin. Huolehdin jatkossa paremmin vaatehuollosta, jotta vaatteet myös kestävät pidempään.

Ja tosiaan, itse jo 15 - vuotta sitten teininä ostin tavaraa ja vaatetta kirppikseltä kestävää kehitystä tukeakseni. Mutta koska ilmastoasiat eivät olleet muotia, olin muiden mielestä vain köyhä ja nolo.

Samoin kun lapsena itkin naapuritontilta kaadettavia puita, ei kukaan tullut minusta tekemään juttua lehtiin. Pidettiin vain nolona ja ylidramaattisena.

Vierailija
39/69 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunkekaa persiiseen noi ilmastolakkonne. Vain heikkomieliset ja vähä-älyiset ihmisrauniot osallistuu niihin keripukista kärsivine lapsineen. Yäkkis.

Vierailija
40/69 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ollut kuulutkaan mistään lakosta. 

Puolustaudun hieman, elän minimalistisesti. Ostan vain tarpeeseen ja en omista autoa. Syön myös kasvispainotteisesti. Riisin korvasin ohralla.

Jos kuvittelet, että lihansyönti pilaa ilmastoa, niin sinun olisi syytä lopettaa itsesi. Sinä olet myös eläin, joka punkee ilmakehään hiilidioksidia ja metaania.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan