Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirjoita pätkä murteellasi

Vierailija
28.09.2019 |

Kerro vaikkapa omasta päivästäsi omalla murteellasi, lisää loppuun vielä, että mistä päin olet.
Nimim murteisiin hurahtanut

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Van en kyllä kehtaa alakaa murteella kirjottammaan.

Vierailija
2/50 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAH, asun Jyväskylässä joten yleiskieltä tulee.

Niin tosiaan kerran kun mä olin vauva palstalla nii siellä oli joku tyyppi joka halus et ihmiset puhuis niitten murteil. Kun mä en puhu oikeestaan mitään murretta vaan jotai vaan, niin kirjotin sit pari iha random lausetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tosiaan kerran kun mä olin vauva palstalla nii siellä oli joku tyyppi joka halus et ihmiset puhuis niitten murteil. Kun mä en puhu oikeestaan mitään murretta vaan jotai vaan, niin kirjotin sit pari iha random lausetta.

Jyväskylässä ei mitään virallista murretta ole, mutta kyllä sen puheesta kuulee. 

Vierailija
4/50 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kui?

Millai muute? Oleks sääki viäl elos?

Ketä siäl sit mahto ol siä miäleosotukses?

Emmää viitti mittää mu omast päiväst kertoo.

Vierailija
5/50 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylässä ei mitään virallista murretta ole, mutta kyllä sen puheesta kuulee. 

Siinä vaiheessa viimeistään kun sanoo linja-autoa linkiksi.

Vierailija
6/50 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä järki täsäki ny o? Emmää jaks mu päiväst mitää alkaa kertoo ku ennoo mitää tehnykkää. Porist oon

Vierailija
7/50 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin unelle aamuyöstä enkä ennää herättyväin muista unistain mittää. Syön nyt aamustain ja suunnittelen kaupoilla käyntejäin. Ruokiakkii pittäis laitella. Näiköhä kukkaa tunnistaa miun asuiseutuin?

Vierailija
8/50 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitteepä tuota ossois kertoo ku ei oo mittää asijoo. vuan hieno päevä on tiällä ollunna, aarinko paestaa ja soma ruska on. taijan lähtee viellä vähäks aekoo polttopuita pilikkommaan, koillis-savon ja pohjois-karjalan välimaasto.

Vierailija
9/50 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruukaakko nää juua kaakauta maijjolla?

Raahe

Vierailija
10/50 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin hakee safkaa. Emme asu skutsissa, niin kävellen pääsi ihan nurkan taakse ravintolaan.

Vierailija
11/50 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minoon sitä mieltä, että hirviän mukavaa ko kehtaa puhua omalla murtehella, minen käsitä miten siittä voi jokku suuttua nii kauhiasti.

Vaikkei määkään aina kaikkia ymmärrä, varsinkaan savolaisia tai porilaisia tai turkulaisia.

Päivä on menny mukavasti, krapsutellu pihaa, keränny omenia, non työllistäny kauhiasti tänä vuonna. Piha pitäs vielä klanata talaveks ny ko vesiputit on häipyny.

Vierailija
12/50 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voe vi**u.

Vierailija
13/50 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ookkona Oolusa, syökkönä polliisia ?

Eepä persreekä poijalla hoonaamalla pilalle mee ja jetsulleen näe o

Vierailija
14/50 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"paetkä"

T: Savolaene ukkelj

Vierailija
15/50 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt häjys mallis.

Vierailija
16/50 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä nousin vasta äsken, join kahvia ja söin lihiksen. Laps pyys ruuaks hamppiksia, nii pitää kohta lähtee kauppaan. Illalla on Pikku-Veskulla jotku valokarnevaalien päättäjäiset, joku bändikin esiintyy siellä, aattelin että mennään sinne linkulla, kyselen ensin jos joku kaveri lähtis mukaan. Tosi vaikee kirjottaa sillein, että ajattelee sen olevan murretta, kun mä kirjotan aina samalla tavalla.

Terveisii Lahesta.

Vierailija
17/50 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soo de bruukar gåå

Vierailija
18/50 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

heräsin slaikkari otassa jälleen kerran yläkerran k usipään tömistelyihin joita kuuntelen edelleen korvatulpat päässä, bb 247 taustalla huutaen. menisin valittamaan mutta en jaksa pukea ja meikata joten v ittuunnun koko päivän sängyssä. lahesta oon.

Vierailija
19/50 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

XD XD XD XD, XD

XD!!!!

Vierailija
20/50 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla skruudasin snadisti, pistin bläägät jalkaan ja lähdin piskin kans kartsalle. Skutsissa hiffasin, et nyklat oli jääny himaan. Onneks skidi oli himas ja avas dörtsin. 

- Helsinki -