Läheisimpinä kavereina omat sisarukset - säälittävääkö?
Olen tässä alkanut miettimään, että elämässäni läheisimmät ihmiset on omat sisarukset. Mulla on kolme nuorempaa siskoa (ikähaarukka 18-24). On ihan kavereitakin joiden kanssa nähdä ja jutella, mutta eniten tulee pidettyä yhteyttä siskoihin. Viestitellään paljon ja tavataan usein. Tuntuu, että heidän kanssa on helpoin olla, koska voin olla täysin oma itseni eikä ole pelkoa siitä, että pieni sanaharkka katkaisisi välit. Koen, että siskot ymmärtävät mua kaikkein parhaiten, pitkän yhteisen historian ja lapsuuden kokemusten myötä tietenkin.
Mietinkin, onko muilla vastaavia kokemuksia? Pidättekö sitä positiivisena asiana, vai säälittävänä, lapsuuden perheessä roikkumisena? Pitäisikö sisarista lopulta "itsenäistyä" ja alkaa elää omaa elämää (koska tälläistäkin olen kuullut)?
En siis hae mitään erityistä neuvoa, lähinnä mietin onko vastaavia kokemuksia muilla, ja mitä asiasta ajatellaan. :)
Kommentit (23)
Mitä säälittävää tuossa muka on jos vain itse olet tyytyväinen. Ei ymmärrä
mies51v
Olen viisikymppinen nainen, ja paras kaverini on samanikäinen veljeni. Me olemme kiinnostuneita monista samoista asioista ja huumorintajumme on täsmälleen samanlainen. Ainoa ongelma on veljeni vaimo, joka on alusta asti ollut mustasukkainen.
Mulla ei ole nukkeleikkiajoilta yhtään ystävää. Olin 11 v, kun muutettiin toiselle paikkakunnalle. Kaikki lapsuudenystävät jäivät. Ja olin 16 v, kun muutettiin taas ja kaikki teinivuosien ystävät jäivät. Opiskeluaikojen ystävistä vain yksi jäi valmistuttuaan pääkaupunkiseudulle ja hänkin meni naimisiin itseään reilusti vanhemman mustasukkaisen ja uskonnossaan hyvin ahdasmielisen miehen kanssa ja ystäväni joutui katkomaan kaikki ystävyyssuhteensa nk maallisiin ihmisiin. Siskoani lukuunottamatta kaikki nykypäivän ystävyyssuhteeni ovat syntyneet vasta sen jälkeen, kun täytin 45 v.