Miksi lähes kaikki naisten housut tehdään omenavartaloisille?
Jopa pienimmissäkin kokoluokissa vyötärö jätetään tolkuttoman suureksi suhteessa lantioon. Puhumattakaan siitä, että yleensä se ylimääräinen vara on selän puolella. Kuinka monella hoikkajalkaisella on selän puolella läskiä?
Kommentit (44)
Minä en Omenavartaloisena ole löytänyt sopivia housuja. Kaikki liian pieniä vyötäröltä ja jos sopiikin vyötäröltä niin aivan liian isot reisistä/persauksesta. Kerro toki mistä löydät omenavartalolle sopivia housuja niin lähden heti ostamaan.
Mulla on iso persaus, jota notkoselkä korostaa. Vatsaa ei ole, joten en löydä mistään housuja, johon valtava ahteri mahtuu, mutta joka ei sitten valu alas vatsan kohdalta. Peffa on kilparatsastuksen tulos, koko ikäni ratsastanut ja uinut, joten takamus on kuin pikaluistelijalla.
Nykyään tuntuu kyllä olevan housuja, jotka ovat vyötärön kohdalta leveimmillään, perinteisesti kai vyötärönauha on kapeampi kuin lanton kohta. Itse päärynänä löydän aniharvoin vyötäröltä sopivia housuja, mutta niin on ollut kyllä aina, ei ole mikään uusi ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa niin miehistä kuin naisistakin on todella ylipainoisia. Ei puhuta pienestä enemmistöstä vaan 60-70% THL:n mukaan.
On luonnollista että massoille myytävät vaateprofiilit vastaavat tätä faktaa jos tuotetta on tarkoitus saada kaupaksi.
Tässä on tosin sitten se haittapuoli että treenattu tai hoikka löytää laatua enää vain mittatilauksen kautta (kallista) tai ostamalla huippubrändejä joilla on slimmit leikkaukset (kallista).
Höpö höpö. H&M, New Yorker ym. myyvät monia vaatteita vain kokoina xs-m, siellä todella vähän L tai Xl-vaatteita. Kaikki ketjut myyvät tosi pieniä kiinalaisia vaatteita.
Hyvin sopivien housujen löytäminen on lottovoittoon verrattava saavutus, oli vartalomalli mikä tahansa. Kun joskus onnistun sopivat housut löytämään ostan vähintään kahdet maksoi mitä maksoi.
Mulla on erikoinen ongelma housujen kanssa. Etupuolelta puristaa ja makkarat muodostuu, selkään jää nyrkin menevä tyhjä tila ja housuja pitää nostella takaa, vaikka edestä puristaa. Mikä tähän avuksi?
Mun ongelma taas on, että mun takapuoli ei mahdu moniin pillifarkkumalleihin, kun moni malli on tehty jollekin tikkujalkaisille lattapyllyille, eli jollekin esiteineille, vaikka myydään aikuisille.
koska suurin osa naisista on läskejä
seuraava kysymys
Vierailija kirjoitti:
Mun ongelma taas on, että mun takapuoli ei mahdu moniin pillifarkkumalleihin, kun moni malli on tehty jollekin tikkujalkaisille lattapyllyille, eli jollekin esiteineille, vaikka myydään aikuisille.
älä sitten osta pillifarkkuja jollei reidet mahdu sinne.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihan aikuisillakin voi olla pieni pylly ja kapeat reidet.
N40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihan aikuisillakin voi olla pieni pylly ja kapeat reidet.
N40
ei voi kun fläsä kerran sanoo niin, ainoastaan lihavat ovat oikeita, aikuisia rotunaisia
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt jokainen ymmärtää ettei ihan jokaisen mitoilla voida niitä valmisvaatteita tehdä. Kyllä ne kalliimmat housut yleensä paremmin istuu kuin halpiskama niin farkuissa kuin suorissa housuissakin.
Itselläni on leveä lantio ja housuissa jää tyhjää niin vyötärölle kuin reisiinkin.
Ymmärrän tämän, mutta omenavartalo ei ehkä ole se kaikkein normaalein vartalo. Siksi ihmettelen.
Vierailija kirjoitti:
Siis missä kaupoissa käyt? Itse en ole törmännyt vastaavaan ongelmaan.
Lindex, Halonen, Aleksi 13, Esprit, Mango...
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt jokainen ymmärtää ettei ihan jokaisen mitoilla voida niitä valmisvaatteita tehdä. Kyllä ne kalliimmat housut yleensä paremmin istuu kuin halpiskama niin farkuissa kuin suorissa housuissakin.
Itselläni on leveä lantio ja housuissa jää tyhjää niin vyötärölle kuin reisiinkin.
Ei istu kalliimmat yhtään paremmin. Ja samoissa tehtaissa tehdään.
Ja sitten vielä ihmetellään, kun naiset käyttävät legginssejä.
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä pidä paikkaansa. Minulla on tasapaksu kroppa eikä melkein mitkään housut ole sopivia, koska vyötärö on aivan liian pieni ja reidet taas pussittavat tyhjinä. Siis päärynälle tehtyjä. Kerro ihmeessä mistä saa löysävyötäröisiä housuja!
FilippaK aina iso vyötärö vaikka kuinka pieni koko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa niin miehistä kuin naisistakin on todella ylipainoisia. Ei puhuta pienestä enemmistöstä vaan 60-70% THL:n mukaan.
On luonnollista että massoille myytävät vaateprofiilit vastaavat tätä faktaa jos tuotetta on tarkoitus saada kaupaksi.
Tässä on tosin sitten se haittapuoli että treenattu tai hoikka löytää laatua enää vain mittatilauksen kautta (kallista) tai ostamalla huippubrändejä joilla on slimmit leikkaukset (kallista).
Niin. En tiedä, onko tämä suhteellista, mutta olen laskeskellut maksavani farkuista keskimäärin 120 eur, en kyllä kovin usein ostele uusia. Sinällään ok, jos edes hintaa lisäämällä saisi suoraan istuvia, mutta kun ongelma tuntuu olevan nykyään jo siinäkin, että näitä vaihtoehtoja ei edes sisäänostaja hanki. Ja farkut on sellainen, mitä ei oikein nettikaupastakaan pysty tilaamaan. Sama kengissä. Oikeasti kapeaa lestiä, koossa 41-42 ei vaan ole tarjolla.
Onko sitten nettikaupan vika, että ne 'epätyypillisemmät' mallivaihtoehdot jää kannattamattomina pois kivijalkaliikkeiden hankinnoista vai onko mitoitus muuttunut jo niin radikaalisti ihmisillä, että näitä ei enää yksinkertaisesti valmisteta?
Mitenkäs nuo miesten puolen farkut? Niissä on yllättäen suurempi vaihtelu mallien välillä ja varsinkin lahkeissa on pituutta. On baggyä, loose fit, skinny, slim, normal, straight tms. Leviksellä vaikuttaa olevan vaikka millaista mallia. Matalalla, korkealla tai normaali vyötäröllä.
Itse olen todella hyvällä menestyksellä käyttänyt miesten puolen housuja jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Kalliimmissa housuissa ei mitoitus ole sen kummempi. Itse olen 155cm, omenavartalo ja jalat ja reidet mallia tikku. Arvatkaapa löytyykö minulle sopivia housuja. Arvasitte oikein. Jos mahtuu vyötäröltä niin housut ovat lökäpöksyt säärestä. Farkut löytyvät nuoriso-osastolta, jos löytyy sellainen malli jossa on elastaania reilusti vyötäröllä. Samoin suorat housut taytyy olla kapeat sukkahousumaiset ja edelleen elastaania mukana. Joustamattomasta kankaasta en löydä housuja enkä oikeastaan mitään muutakaan vaatetta. Aina jossain pussittaa.
Aloittaja ei ilmeisesti tiedä mitä on omenavartaloisena ostaa housuja, vaikeaa, lähes mahdotonta. 😕
Tai sitten hän ei tiedä mikä on todellinen omenavartalo.
Kuminauhavyötärö on mulle ainoa vaihtoehto, aina sekään ei käy.
Farkut eivät järkiinsä mene edes lähellekään kiinni, reidet ja lahkeet silloin valtavat jos sattumalta jossain mallissa menee.
Niillä ihmisillä ei ole hätäpäivää joilla on kuitenkin jollain tapaa selkeä vyötärö.
Pötkylämalliset ja omenat ovat hankalia tapauksia löytää housuja.