Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oli poliittinen vakaumuksesi 18-22-vuotiaana?

Vierailija
28.09.2019 |

Itse olin konservatiivinen ja antivasemmistolainen nationalisti ja demokratian, kapitalismin ja globalisaation vastustaja. Kannatin myöskin valkoisen rodun puolesta käytävää taistelua.

Nykyään en ole enää erityisen kiinnostunut poliittisista ideologioista enkä ole idealisti kuten nuorempana.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP, ja kyllähän se nykyään hävettää, että on tullut äänestettyä esim. Tarja Halosta presidentinvaaleissa. Olisi se siihen luottamustehtävään ilman minun ääntänikin päässyt jokatapauksessa, mutta silti. Myöhemmin olen sitten ymmärtänyt millaista omia etujaan maksimoivaa silsaa jokainen poliittinen puolue on. 

Vierailija
2/29 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ollut poliittista vakaumusta tuossa iässä. Olen kyllä vasemmistotaustaisesta perheestä, mutta nuorena aikuisena en ollut kiinnostunut politiikasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko ap uusnatsi?

Vierailija
4/29 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut poliittista vakaumusta.

25-vuotiaana taisin kyllä liittyä bileiden jatkoilla kokoomusteekkareihin, kun se heidän kerhotilansa oli ainoa paikka, mistä sai vielä kaljaa.

Vierailija
5/29 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitko ap uusnatsi?

En ehkä ihan puhdas uusnatsi, vaikka ajatusmaailmani olikin monessa suhteessa aika samanlainen.

AP

Vierailija
6/29 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut silloin, ei ole nytkään.

Poliittinen aktiivisuus on siis niin noloa et ei mitään rajaa...

Vierailija
7/29 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin nyt yli 40v, maltillisen äärioikeiston kannattaja.

Vierailija
8/29 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusta. 0-vuotiaasta 21-vuotiaaksi saakka. Sitten tuli Sipilä. Sen jälkeen ei mikään.

Vierailija
9/29 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin nytkin. Ei kiinnosta.

Vierailija
10/29 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto. Sitten rupesin tutustumaan vasemmistolaisiin ja tämän seurauksena siirryin pikkuhiljaa PS:n puolelle

Vierailija
11/29 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Amerikka on pska, politiikka on pskaa" ja "maito kuuluu vasikoille!"

Olin vaikutteille altis Green Day -fani, ja vegaani (PETA) joka ilahdutti nimittämällä lähipiiriään murhaajiksi.

Mun teinikapina tuli vähän myöhässä... Nyt olen onneksi vähän rauhoittunut ja annan muiden elää miten parhaaksi näkevät.

Vierailija
12/29 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvasti vasemmalla omasta mielestäni, vaikka tulinkin keskiluokkaisesta perheestä ja työväenluokka oli minulle lähtökohtaisesti vieras. Nyt parikymmentä vuotta myöhemmin olen kaltaisteni korkeakoulutettujen naisten tapaan vihreä, vaikka vieläkin asemoin itseni vihreiden vasempaan laitaan.

Vierailija
13/29 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvasti vasemmalla aina. 

Vierailija
14/29 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuton ja mauton en mihinkään vielä kallellaan. Äänestin tuolloin Keskustaa.

Vierailija
15/29 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Ei ollut silloin, ei ole nytkään.

Poliittinen aktiivisuus on siis niin noloa et ei mitään rajaa...

Samoin. Eikä ole vieläkään vaan olen edelleen sitoutumaton ja olen jo eläkeiässä.

Sitoutumattomana voi tarkastella kriittisesti kaikkia puolueita ja äänestänyt olen aina. Päätän ehdokkaani monien karsintojen perusteella ja puolue ei vaikuta siihen millään tavoin. Olen ns liikkuva äänestäjä ja pitänyt aina oman mielipiteeni äänestysasiassa. Minuun ei voi vaikuttaa mikään tai kukaan.

Vierailija
16/29 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kuin nyt yli 40v, maltillisen äärioikeiston kannattaja.

"Maltillinen* ja "äär*oikeisto" sulkevat toisensa pois

Vierailija
17/29 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Äänestin ensimmäistä kertaa eduskuntavaaleissa viime keväänä. Sitä ennen meni yli 40 vuotta ilman halua puuttua, mutta kiitos Sipilän, Sipilä piti estää ja kävin äänestämässä.

Vierailija
18/29 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää tunnustaa, mutta olin nuori ja naiivi. Uskoin, että kaikki on itsestä kiinni ja jotkut valitsevat surkean elämän ja saavat syyttää itseään. Onneksi opiskelin, eikä enää tulisi ikinä mieleen kannattaa kokoomusta.

Vierailija
19/29 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut sen itselleni vähiten huonon puolueen äänestäjä koko täysi-ikäisyyteni ajan. Eli Kokoomus. Samassa olen pysytellyt, vaikka tökkii kyllä heidänkin touhunsa monissa asioissa (pidän mm. Suomen maksutonta opiskelujärjestelmää asiana, jota ei missään nimessä tulisi rapauttaa kuten Kokoomus tässä kouklutusleikkaushyväksynnässään on tehnyt). Silti sitä mieltä, että yksilöllä tulisi olla omaan ahkeruutensa (=kouluttautuminen, työnteko) perustuen mahdollisuus parempaan tulotasoon ja työn tekemisen tulisi aina olla kannattavaa. Tosin tätä halpatyövoimapuolta ja kaksiin työmarkkinoihin ajamista en sitten taas hyväksy..

Tosin vaikeaa tämä nykypoliittinen puolensavalinta on kun tuntuu, että joutuu valitsemaan ruton ja koleran väliltä sen vähemmän huonon vaihtoehdon.

Vierailija
20/29 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliittinen valaumukseni oli tuolloin, että tänne saa tulla laivalasteittain larissoja muttei yhtään ahmedia. Ajattelen nykyäänkin niin ja olen kuusikymppinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi