Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa kenellä tahansa on mahdollisuus menestyä - Työtön mikä on selityksesi sille, että sinä et ole yksi menestyjistä?

Vierailija
28.09.2019 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki menestyjätkin kuolevat joskus.

Vierailija
22/63 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestyminen pitää sisällään valtavan määrän määriteltiä, mitä se milloinkin tarkoittaa ja kenelle. Koeta tarkentaa, niin vastaaminen olisi helpompaa.

Kaikki se, mistä  me maailman ihmiset  olemme tyytyväisiä ja koemme menestyneemme, lähtee ihan sieltä jokaisen korvien välistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan saanut itseään niskasta kiinni ja kaverien kansssa juhliminen ja autojen rassaaminen kiinnosti enemmän. Sitten vielä kun ajatteli menväsnä amiksen jälkeen siihen tehtaaseen, missä omat ja suurin osa kaverien vanhemmista työskenteli? Ei tullut opiskeltua kuin siihen tehtaan yksinkertaisiin toimenkuviin ja työharjoittelut aina siellä kuten myös kesätyöt. Armeijan jälkeen sitten alkoi tehtaan tuotannonlasku ja irtisanomiset. Parin vuoden kuluttua tehdas meni kiinni eikä paikkakunnalla ollut muita suuria työllistäjiä.

Ensimmäinen rehellinen vastaus. Kiitos siitä.

Vierailija
24/63 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anesteesia lääkärin ja DI-todistukset on muttei töitä koska ilmastohössötys ja meidän tavallisten ihmisten vaino!

Vierailija
25/63 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun tarvitse tehdä töitä. Massia on sen verran ettei tarvitse koskaan tehdä töitä.

Olen 29v nainen.

Vierailija
26/63 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaan kodissa on kaikilla töitä ja isot palkat!

Vierailija
27/63 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehee ap taitaa olla vähän hölmö, itse pidän itseäni menestyneenä vaikkakin en ole sitä perinteisessä mielessä. Eikä kyllä kiinnostakaan tämä mammonan palvonta tässä maailmassa, mulla on parempaakin tekemistä.

Vierailija
28/63 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkaavaisuushäiriö hähän haittasi opiskelua. Ala ja ylä aste meni erityisopetuksessa. Ammattikoulu jotenkuten koska pärjäsin niissä opinnoissa jotka itseä kiinosti. Töissä käyn, mutta en ole mielestäni kovin menestynyt.

Vierailija
29/63 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole mahdollisuutta menestyä. Ikävä romahduttaa ap:n harhaluulot. Suomessa on ilmainen koulutus juu, mutta kaikilla ei silti rahkeet riitä opiskella mitä vaan ja työllistyä minne vaan.

Vierailija
30/63 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-ongelmat ja neurologinen poikkeavuus ei ole mua ainakaan auttaneet. Opiskelen nyt aikuisena. Jos valmistun, niin kyllä, sitten mulla on oikeasti mahdollisuus menestyäkin, mutta aika paljon tässä on saanut käydä läpi. Tarvitsen opiskeluun vieläkin tukitoimia.

Sekin, miten mulle valmistumisen jälkeen käy, riippuu vielä monista seikoista. Valitsin alan, jolla tarvitaan työvoimaa ja ehkä munkin kykyjäni, mutta jonkun pitäisi ensin uskoa muhun tarpeeksi mut palkatakseen.

Teen, mitä voin, mutta loppupeleissä asian ratkaisee ne, jotka ottavat tai eivät ota mua töihin.

Vierailija
31/63 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla on ilkeästä aloituksesta huolimatta pointti. Tänä päivänä ihmisiltä vaaditaan enemmän ja pelkkä elämässä pärjääminen on jo melkein osoitus menestymisestä. Miksi kaikki eivät pärjää elämässä? Onko järjestelmämme omiaan ajamaan ihmisiä syrjään, jos he eivät syystä tai toisesta hyvissä ajoin nuorena saa elämäänsä raiteille? Yhteiskunnan harteilla ollutta vastuuta on siirretty yksilöille, joka on monelle ihmiselle liian kova pala: oma tie pitää raivata niin kovalla työllä, että odottamattomien esteiden tullessa vastaan tiputaan kyydistä pois.

Suomessa haihatellaan liikaa menneseen aikaan, kun riitti että sait kerran työpaikan ja pysyit siellä seuraavat 40 vuotta. Tämä ei ole enää tätä päivää, vaan pitää keksiä itse keinot ja järjestää tulonsa yhä useammin monesta eri lähteestä. Pätkätyöt, osa-aikatyöt, itsensä työllistäminen ja muut tämän päivän ilmiöt ovat vain joillekin ihmisille liikaa.

Kannatan itse kovaa yksilönvastuuta, mutta toisaalta ymmärrän, että yhteiskunta ei voi pyöriä pelkän raipan varassa, vaan myös joustoa , tukea ja mahdollisuuksia tulee järjestää yhteiskunnan toimesta, jotta ihmiset löytävät oman tiensä ja pärjäisivät elämässä.

Hyvä esimerkki mielestäni ärsyttävästä asenteesta ihmisillä on se, että sanotaan olevan vähemmön avoimia työpaikkoja, kuin mitä on työttömiä. Tämä nähdään yhtä suurena kuin, että mitään töitä ei ole ja se on yhteiskunnan syytä. Yrittäjähenkinen ihminen ajattelee toisin ja näkee esteiden sijaan mahdollisuuksia. Voitte toki dumata kirjoitukseni, mutta asenteella ja kovalla tahdolla on hurjan suuri merkitys menestymisessä. Niin inhottavalta kuin se kuulostaakin ja niin ärsyttävää kuin se onkin, että joku toinen menestyy ja itse ei.

Vierailija
32/63 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että minä mittaan menestymistä erilaisilla määreillä. Olen omaksunut joistain muista kulttuureista tavan, että toisten siivellä eläminen, lokkeilu ja sen mahdollistama laiskottelu on nokkelan ihmisen merkki. On siinä yhtymäkohtaa suomalaiseenkin sananlaskuun: tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä. 

Vierailija
33/63 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi menestyä?

Vierailija
34/63 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se mennyt niin, että Jenkkilässä on kaikilla mahdollisuus rikastua. Jenkkilässä muuten joka kolmas lapsi elää absoluuttisessa köyhyydessä.

Suomi on lähestymässä jenkkilää, joten ei siis ihme, että myös köyhyys lisääntyy. MOT.

Vierailija
35/63 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että minä mittaan menestymistä erilaisilla määreillä. Olen omaksunut joistain muista kulttuureista tavan, että toisten siivellä eläminen, lokkeilu ja sen mahdollistama laiskottelu on nokkelan ihmisen merkki. On siinä yhtymäkohtaa suomalaiseenkin sananlaskuun: tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä. 

Onneksi me kaikki emme ole kaltaisiasi kokoomuslaisia hyväksikäyttäjäloisia.

Vierailija
36/63 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen työtön voi miettiä yhtä kysymystä pienessä mielessään: Mitä voisit tehdä JUURI NYT menestymisesi eteen vauvapalstalla roikkumisen sijasta?

Niinpä....

Vierailija
37/63 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät kaipaa mitään (...hampaat irvessä) 'menestymistä' On itse asiassa paljonkin keskuudessamme niitä joille riittää pelkkä tavallinen  työpaikka ja sillä päivittäisen toimeentulonsa ja eläkekertymänsä varmistaminen . 

Vierailija
38/63 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on mahdollisuus menestyä, mutta moni ei halua. Elämä tuntuu tasaisena heistä kivemmalta ja siitä kivuudesta ei olla valmiita tinkimään. Taloudellinen nouseminen tuo stressiä mukanaan ja moni ei kestä sitä stressiä, vaikka vedoten eri sairauksiin. Mikään sairaus syöpä jne. ei oikeasti edes pysäytä. Itse sain syövästä pelottomuuden ja monia muita hyviä ominaisuuksia pärjäämiseen. Suomi on tälläinen, ei täällä kenenkään tarvitse tehdä mitään, jos ei halua. Niitä ketkä haluaa tehdä on kuitenkin enemmän ja toistaiseksi osa populaatiosta voi puuhailla omia juttuja kotosalla.

Vierailija
39/63 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen työtön voi miettiä yhtä kysymystä pienessä mielessään: Mitä voisit tehdä JUURI NYT menestymisesi eteen vauvapalstalla roikkumisen sijasta?

Niinpä....

Hain 56 vuoden iästäni huolimatta ahkerasti töitä aina kesään asti. Sitten tajusin, että edes nuori, kaunis, fiksu, verkostoitunut, kaikin puolin täydellinen ihminen Susanna Koski ei saakaan töitä, johon mennä. Ei olekaan niin helppoa kuin uhosi. Luulen, että minulla ei kyllä voi siinä tapauksessa olla mitään mahdollisuuksia.

Vierailija
40/63 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele menesyminen? Minä en joudu lainaamaan keneltäkään rahaa elämiseeni, vaikken ole mitenkään kummoisesti palkattu. Olenko menestynyt?Onko menestyjä sitten sellainen jolla on ollut rikkaat vanhemmat ja sitä kautta hänellä on vauraan näköinen julkisisvu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi