Mies on parhaimmillaan 50-vuotiaana ja etenkin naiset tiedostavat markkina-arvonsa – tutkijat analysoivat viestittelyä amerikkalaisessa deittipalvelussa
Lähes 200 000 ihmistä kattanut tutkimus osoittaa, että seuranhakupalveluissa pieni vähemmistö saa suurimman osan viesteistä.
Nettideittailu voi olla raadollista. Seuranhakupalveluissa harvat ja valitut saavat jopa tuhansittain viestejä, kun valtaosa jää nuolemaan näppejään. Ihmiset näyttävät myös tiedostavansa oman ”markkina-arvonsa” ja hakevat seuraa samantasoisista ihmisistä.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000005787535.html
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset ikääntyvät kuin maito tai banaanit? Mikä sen aiheuttaa?
Esim. Scarlett Johansson oli kuuminta hottia nuorena, nyt taas, kuten on huomattu, naiset todella ikääntyvät kuin maito / banaanit.
Seinä on odottamassa kuumimpiakin naisia, surullista :(
Katsokaa eroa mikä on Top Gun näyttelijöillä kuten Tom Cruisella ja sillä leffan naistähdellä nykyisin. Nainen oli silloin kuuminta hottia, nyt näyttää muumiolta, Tom oli silloin kuuma, mutta on nyt vielä kuumempaa hottia.
Miehet ikääntyy kuin viski. On se kumma, että tässä ei ole tasa-arvoa. Olisi parempi, jos molemmat sukupuolet ikääntyisi kuin viskit eli parantuen. Tästä nauttii vain miehet, varsinkin miehet jotka tekevät jotain itsensä eteen kuten tuo esimerkin Tom Cruise. Hänen rahoillaan pystyykin tekemään kaiken, alkaen maailman parhaasta ravinnosta.
Tämä saa varmaan miinusta, mutta mun mielestä Tomppa on ruma. Ruma naama, etenkin nenä, hullukin vielä. Ainoa mikä siinä on ikinä näyttänyt hyvältä on torso ilman paitaa, mutta ei se vielä tee miehestä "alfaa". Ruma ja pelottava mies.
N24
Samaa mieltä. Muutenkin aika hölmöä vedota johonkin rikkaaseen Hollywood-staraan, että miehet komistuu. Ei normielämässä kukaan viisikymppinen ukko näytä Tom Cruiselta sen enempää kuin viisikymppinen nainen Salma Hayekilta tai Sandra Bullockilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Scarlett Johansson oli kuuminta hottia nuorena, nyt taas, kuten on huomattu, naiset todella ikääntyvät kuin maito / banaanit.
Katsokaa eroa mikä on Top Gun näyttelijöillä kuten Tom Cruisella ja sillä leffan naistähdellä nykyisin. Nainen oli silloin kuuminta hottia, nyt näyttää muumiolta, Tom oli silloin kuuma, mutta on nyt vielä kuumempaa hottia.
Miehet ikääntyy kuin viski. On se kumma, että tässä ei ole tasa-arvoa. Olisi parempi, jos molemmat sukupuolet ikääntyisi kuin viskit eli parantuen. Tästä nauttii vain miehet, varsinkin miehet jotka tekevät jotain itsensä eteen kuten tuo esimerkin Tom Cruise. Hänen rahoillaan pystyykin tekemään kaiken, alkaen maailman parhaasta ravinnosta.
Tämä saa varmaan miinusta, mutta mun mielestä Tomppa on ruma. Ruma naama, etenkin nenä, hullukin vielä. Ainoa mikä siinä on ikinä näyttänyt hyvältä on torso ilman paitaa, mutta ei se vielä tee miehestä "alfaa". Ruma ja pelottava mies.
N24
Et oo ainoa. Ei ollut komea nuorempana, ei oo komea edelleenkään.
Tutkimuksessa ei ole varmasti käytetty suomalaisia 50 vuotiaita miehiä. Ne ei kyllä ole parhaimmillaan :D Ovat törkeitä. Leikkauttavat hiuksensa siihen helvetin ananas malliin EDELLEEN. Tai sitten eivät edes käytä deodoranttia. Eivät kestä ollenkaan kipua. Narisevat joka asiasta. Lista on loputon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N24
Tomppa on lyhyt, yök.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse saisin valita minkä ikäisen miehen tahansa, valitsisin n. 25-vuotiaan.
Rypyt ja roikkuva perse kun eivät ole hyvännäköisiä miehilläkään.
Niin minäkin ottaisin 25v naisen.
Peukuttakaa nyt sitten tätäkin.
Mies
Vierailija kirjoitti:
Tutkimuksessa ei ole varmasti käytetty suomalaisia 50 vuotiaita miehiä. Ne ei kyllä ole parhaimmillaan :D Ovat törkeitä. Leikkauttavat hiuksensa siihen helvetin ananas malliin EDELLEEN. Tai sitten eivät edes käytä deodoranttia. Eivät kestä ollenkaan kipua. Narisevat joka asiasta. Lista on loputon.
Kyllä se on pitkälti kiinni miehen elintavoista, millä tavalla vanhenee. Ja tietysti geenit vaikuttavat. Itse olen 25-vuotiaasta lähtien kiinnittänyt tietoisesti huomiota liikuntaan, ravintoon, riittävään uneen, stressin minimointiin, hammaslääkärillä käymiseen ja niin edelleen. Huonon kivunsietokyvyn tunnistan kyllä itsestäni. En tiedä, mistä moinen johtuu. Tupakkaa en ole koskaan polttanut, ja alkoholia juon yhden paukun kuussa.
Soitin parikymppisenä bändissä, ja otimme "poikien" kanssa muuten vain uuden kuvan vanhaa bändikuvaa matkien. Kaikki muut paitsi minä järkyttyivät sitä, mikä ero rinnakkain asetetuissa kuvissa ilmeni. Minä olin tyytyväinen, sillä niin omasta kuin muidenkin mielestä olin komistunut. Hiukset ovat vielä päässä, joskaan ne eivät enää ulotu alaselkään saakka, kuten silloin joskus nuorena. Vanhat bändikaverini kutsuvatkin nyt sitten minua leikkisästi vampyyriksi, koska en kuulemma vanhene. Totta kai vanhenen, mutta ulkoisesti hieman hitaammin kuin he.
Sukuni miehet ovat muutenkin hitaan puoleisesti vanhenevaa sorttia niin isän kuin äidinkin puolelta, joten geeneillä on varmaankin iso osuus. Harmaantuminen tosin alkoi jo 25-vuotiaana, ja 35-vuotiaana ohimoni olivat täysin valkoiset aivan kuin isoisällänikin aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen 40, enkä ottaisi yli 45-vuotiasta miestä.
Taaskaan ei luonne merkitse mitään.
Ikäfriikit vauhdissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäfriikit vauhdissa.
Iällä alkaa olla väliä, jos haluaa pitemmän parisuhteen ilman kovin nopeasti vastaantulevaa omahoitajuutta. Neljänkympin jälkeen vanhemmat alkaa olla pian 70 tai yli. Omat vanhemmat yli 55-vuotiaina ikääntyvinä tuoreessa muistissa. Todennäköisyyksiähän nämä kaikki vain ovat, mutta ei se vanhenevien läheisten vanheneminen ja hautaan saattaminen mikään kevyt prosessi ole. Eikä sitä haluaisi lähipiirinsä kohdalla aivan koko ajan tehdä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäfriikit vauhdissa.
Iällä alkaa olla väliä, jos haluaa pitemmän parisuhteen ilman kovin nopeasti vastaantulevaa omahoitajuutta. Neljänkympin jälkeen vanhemmat alkaa olla pian 70 tai yli. Omat vanhemmat yli 55-vuotiaina ikääntyvinä tuoreessa muistissa. Todennäköisyyksiähän nämä kaikki vain ovat, mutta ei se vanhenevien läheisten vanheneminen ja hautaan saattaminen mikään kevyt prosessi ole. Eikä sitä haluaisi lähipiirinsä kohdalla aivan koko ajan tehdä...
Kyllä minä ottaisin seurakseni sen kivan ja ihanan.
En kyselisi heti ikää kuten te friikit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäfriikit vauhdissa.
Näiden todennäköisyyksien lisäksi iäkkäämpien miesten kohdalla on valitettavasto aivan liian todennäköistä, että joutuu kodinhoitajan rooliin. Ei kiitos.
(eri)
50-vuotiaiden miesten suosio ei johdu siitä että olisivat jotenkin komeampia tuossa iässä vaan siitä että naiset, niin nuoret kuin vanhat olettavat että tuon ikäisellä miehellä on raha-asiat hyvin, omat asunnot ja autot ja uralla noustu hyvään asemaan. Ja että miehen lapset ekasta liitosta ovat jo aikuisia ja vaimo tylsä ja reissussa rähjääntynyt. Tuon ikäinen mies käyttää enemmän aikaa liehittelyyn ja hemmotteluun ja vähemmän seksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäfriikit vauhdissa.
Kyllä minä ottaisin seurakseni sen kivan ja ihanan.
En kyselisi heti ikää kuten te friikit.
Jaa. No mulla on vuosien isovanhempien sairastaminen ja hoito osin vastuullani, vanhempien kohdalla vanhenemisen näkee jo. Kohta sama vastassa heidän kanssa. Miehen toivoisi olevan suunnilleen samanikäinen, vaikken tuota 5v ikäeroa vielä pahana pidä.
Vierailija kirjoitti:
50-vuotiaiden miesten suosio ei johdu siitä että olisivat jotenkin komeampia tuossa iässä vaan siitä että naiset, niin nuoret kuin vanhat olettavat että tuon ikäisellä miehellä on raha-asiat hyvin, omat asunnot ja autot ja uralla noustu hyvään asemaan. Ja että miehen lapset ekasta liitosta ovat jo aikuisia ja vaimo tylsä ja reissussa rähjääntynyt. Tuon ikäinen mies käyttää enemmän aikaa liehittelyyn ja hemmotteluun ja vähemmän seksiin.
Hyshys....kohta se yksi tulee tänne riehumaan naisten empatiavajeesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäfriikit vauhdissa.
Näiden todennäköisyyksien lisäksi iäkkäämpien miesten kohdalla on valitettavasto aivan liian todennäköistä, että joutuu kodinhoitajan rooliin. Ei kiitos.
(eri)
Aivan totta. Perinteiset sukupuoliroolit arvoina, vaikka muuta väitetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta hetkeksi leffojen katselu, ja mene ulos. Harvassa on vanhemmat miehet, jotka olisivat ikääntyneet hyvin. Jos se on niin helppoa miehille, niin ei voi kuin ihmetellä miksei näin vähän panostusta vaativassa asiassa onnistuta useammin.
Ihan naurattaa joidenkin ikääntyneiden miesten deluusiot itsestään. Eivät ole samalla viivalla yksilön kanssa, jolla on huippuluokan geenit, kosolti rahaa laittaa ulkonäköönsä ja käytössään pääsy parhaille terveysalan ammattilaisille sekä hyvä plastiikkakirurgi. Voin kuule miehiä tarkkailevana naisena sanoa, että erittäin harvassa ovat hyvinsäilyneet, komeat ja ikäisekseen nuorekkaan oloiset viisikymppiset miehet. Suurin osa on ryhdittömiä, kaljamahaisia, on kalju tai harvat hiukset, kasvot roikkuvat alaspäin ja naama on täynnä ryppyjä ja juonteita. Poltetaan, juodaan, syödään roskaa, ei liikuta. Kyllä se näillä miehillä näkyy naamasta, mitkä on heidän elämäntapansa. Valtaosa ei pääse lähellekään Tom Cruisea ulkoisesti eikä fyysiseltä kunnoltaan.
N24