Te, joiden synnytys alkoi yöllä, lähdittekö sairaalaan pyjamassa tai yöpaidassa?
Vai puitteko vaatteet ensin päälle? Entä missä vaatteissa mies lähti?
Kommentit (46)
Kiharsin tukkaani ja meikkasin. Laitoin parhaimmat vetimet päälle. Diorin punainen upea silkkimekko ja Chanelin korkkarit jalkaan. Pidin toisella kädellä kiinni emättimen kohdalla ettei vauva nyt tule kun en ole valmis vielä kaunistuspuuhissani. Mieheni otti punaisen maton mukaan ja aukaisi sen edessäni sairaalan pääovilla. olin pyytänyt muutaman paparazzifrendin mukaani ottamaan kuvia salamavaloin. Menin siis tyylikkäästi synnyttämään.
Kaveri synnytti eteiseen ennen kuin ambulanssi ehti tulla.
Kyllä me miehen kanssa kumpikin ehdittiin pukea taksia odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain, onko turhaa pukea vaatteet, kun sairaalassa pitää kuitenkin pukea sairaalavaatteet. Tietty jotkin päivävaatteet pitää olla mukana kotiin lähtöä varten.
No kyllä ne nyt vaan kannattaa pukea jos aikaa on. 😂 Kun ilmoittaudut synnärille nii siellä on yleensä aika monta muutakin istumassa ja odottelemassa. Ainakin joka kerta on minun kohdalla ollut. Kyllä minä puen oikeat vaatteet päälle vaikka menisin polvileikkaukseen jossa joutuu myös vaihtamaan sairaalakamat päälle... Haloo.
Polvileikkaus tehdäänkin päiväaikaan. Tässä oli kyse sairaalaan menemisestä yöllä.
Niin entäs sitten? Jos on aikaa ettei vauva ole oikeasti just nyt heti tulossa, pää jalkojen välissä, niin normaali ihminen kyllä pukee päälleen ennen kuin ulos ovesta lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri synnytti eteiseen ennen kuin ambulanssi ehti tulla.
Silloin asia on eri, niinhän täällä on sanottukkin. Mutta jos vaan sen takia päättää olla pukematta vaatteita päälleen kun sairaalassa joutuu ne ottamaan pois niin saa olla aika hölmö.
Lapsen tarjonnan takia ei ollut lupa nousta pystyyn vesien mentyä, joten pikkareilla ja topilla mentiin. Olis ihan se mies jotkut verkkarit saanut nyhdettyä mun jalkaan, mutta kun tosiaan oli paarikyyti peiton alla ja sairaalassa ne olisi ekana saanut jumpata makuullaan pois, niin antoi olla.
Jos meen uimahalliin niin tarviiks pukea muuta kuin ne bikinit? Joudun kuitenkin ottaan vaatteet pois ja pukeen ne päälleni. Tai ehkä meen alasti koska uimahallis on pakko peseytyä ilman uikkareita ennen altaaseen menoa, daa?
Joo asia on eri, mutta jos ei ole kyse hengenlähdöstä tai on oikeasti kiire ja hätä, niin kyllä kannattaa pukea päälleen. Itse en ainakaan kehtais kekkaloida yövaatteissa etenkin jos joutuu odottamaan ennen saliin pääsyä.
En omista pyjamaa tai yöpaitaa joten alasti lähdin. Onneksi toisesta tuli lähtö sairaalaan päivällä.
Ihan oon vaatteet pukenut päälle. Ekasta menin sairaalaan kun housut oli veressä aamulla, lapsi syntyi illalla. Toka käynnistettiin. Kolmannesta heräsin aamu7 siihen, että vihlas ja lapsi syntyi ennen 10 eli säännöllisistä supistuksista katsottuna lienee ollut syöksy. Neljäs vihlas aamu3 ja lapsi synty puol 8 aikaan. Eli nopeaa toimintaa kaikki.
Yöpuvussa lähdin ja omassa yöpuvussa synnytin. 7 minuuttia ehdin olla sairaalassa kun vauva oli ulkona
Eka alkoi voimakkailla suppareilla klo 14 päivällä, oli vaatteet päällä ja vauva syntyi 18.30.
Toinen alkoi samalla tavalla klo 5 aamulla, puin päälle vaatteet ennen kuin lähdimme sairaalaan. Vauva syntyi klo 11.37.
Nukun alasti, joten lähdin tietenkin sitten nakkena, kun synnytys alkoi yöllä. Taksikuski vähän ihmetteli.
Täällä on niin hauskoja kommentteja ja typeriä aloituksia, että saa nauraa itsensä tärviölle. Perjantai pelastettu. Kävin aamulla verisuonien varjoainekuvauksissa ja on vähän muuttunut olo
Vierailija kirjoitti:
Täällä on niin hauskoja kommentteja ja typeriä aloituksia, että saa nauraa itsensä tärviölle. Perjantai pelastettu. Kävin aamulla verisuonien varjoainekuvauksissa ja on vähän muuttunut olo
Millä tavoin olet muuttunut? Saitko jotain supervoimia varjoainekuvauksesta? (Mutantti) ;)
Kauanko kestää vetäistä verkkarit jalkaan ja paita päälle? Noin 30 sekuntia. Onpa kamala vaiva. Enpä ole koskaan kuullutkaan että joku edes miettii lähtemistä yöllä yöpaita päällä sairaalaan, paitsi jos tajuttomana ambulanssilla viedään.
Ensimmäisen kohdalla menin niin paniikkiin vesien menosta että lähdin siinä pyjamassa, housut märkinä. Jalkoihin laitoin lenkkarit ja takin päälle kun oli syyskuu. Mies vaihtoi farkut ja paidan.
Toisella kertaa taas vaihdoin päälle hameen , topin ja hupparin .Maltoin laittaa sukat ja rintsikatkin :D
Vierailija kirjoitti:
Kiharsin tukkaani ja meikkasin. Laitoin parhaimmat vetimet päälle. Diorin punainen upea silkkimekko ja Chanelin korkkarit jalkaan. Pidin toisella kädellä kiinni emättimen kohdalla ettei vauva nyt tule kun en ole valmis vielä kaunistuspuuhissani. Mieheni otti punaisen maton mukaan ja aukaisi sen edessäni sairaalan pääovilla. olin pyytänyt muutaman paparazzifrendin mukaani ottamaan kuvia salamavaloin. Menin siis tyylikkäästi synnyttämään.
Kaikkien pitäisi tulla synnyttämään yhtä huoliteltuna, koska oman lapsen syntymä on merkittävä hetki. Mutta eihän suomalaiset äidit viitsi pitää itsestään huolta vaan tullaan paikalle tukka likaisena ja sotkussa, ilman meikkiä ja päällä legginsit ja crocsit. Parempia kuviakin saisi sairaalasta jos silmänaluset ei ole ihan mustat ja olisi vähän ripsaria ja huulikiiltoa.
Terveisin kätilö
Vierailija kirjoitti:
No ihan normaaleissa vaatteissa tietenkin. Synnytys ei niin pikatoimitus ole, ettei kerkeisi pukemaan.
Yleensä ei, mutta joskus on. Kolmas lapsi päätti syntyä yöllä. Olin juuri menossa nukkumaan, kun vedet meni. 10min siitä poika syntyi. Ei kerennyt vaihtaa vaatteita eikä kerennyt ambulanssi tai medihelikään paikalle.
Tuohan on hassu ajatus. Ei kai sitä muutenkaan lähdetä ulos yövaatteissa, miksi ihmeessä sairaalaan lähtisi. Ja mihin niitä kotiinlähtövaatteitakaan tarvitsisi, kun kuitenkin kotona vaihdat heti taas päälle sen pyjaman.