Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritin saada diakoniasta hätäapua ruokaan: "soittele maanantaina,"

Vierailija
27.09.2019 |

Anteeksi kirjoitusvirheet, puhelin tökkii. Koko viikon olen yrittänyt ennakoida ja soittaa, ei vastata. Tänään aamulla sain toisen työntekijän kiinni, joka osasi kertoa että oman alueemme työntekijä on lomalla. Maanantaina kuulemma voi soittaa päivystysnumeroon. Itku tuli, kaapit tyhjät ja muutenkin rankka elämäntilanne, tuntuu ettei mistään tule mitään apua tähän. Lapset odottavat ruokaa ja tulin vaan ulos purkamaan, itkemään.

Palstan vakiovastaukset tiedän: en saa toimeentulotukea, ei ole luottokorttia enkä tänään mistään saa, sukulaisilla ei ole lainata, kaikki on torissa myynnissä polkupyörää ja rinkkaa myöten.

Kommentit (233)

Vierailija
61/233 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, voisitko laittaa vaikka sinne huutonettiin jotain myyntiin ja linkit tänne? Halukkaat auttajat voisivat ostaa sulta jotain ja saada tilitiedot sitä kautta?

Missä pankissa sulla on tili?

Kokeilen tuota huutonettiä, onko se edelleen maksuton? Mitä kaikkea voisi ajatella laittaa myyntiin? On lastenvaatteita, Kastehelmi-astioita (niitä kyllä huono postittaa), hyväkuntoinen Jopo, avaamaton VS hajuvesi (Ovh 90 puntaa) mitähän kaikkea... Ei vaan mene torissa, osittain varmaan just siksi kun asutaan niin syrjässä. Mulla on Osuuspankki.

Jopo ja hajuvesipullo voi hyvinkin mennä jo tänä iltana mikäli hinta on kohdillaan. t. kumpaakin joskus kaupitellut

Vierailija
62/233 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

66, piti laittaa jo edeltävään viestiin. Laitoin molemmista ilmoituksen toriin ja kummastakin tuli heti yhteydenottoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/233 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pulloja keräämään. Tänään on vieläpä perjantai. Ja huomenna aamulla uusiksi. Rahoilla sitten jotain makaronia+ketsuppia, munia, halpoja juureksia/perunaa.

Todella kannattavaa. Pelkästään omalla asuinalueellani olen bongannut 8 vakituista täysiaikaista pullonkerääjää ja lukuisia satunnaisia itseni mukaan lukien joten siinähän taistellaan muutamista tölkeistä. Parissa tunnissa voit saada kasaan 60centtiä jos tuuri käy. Kerran jopa jouduin käsirysyyn toisen pullonkerääjän kanssa kahden pullon vuoksi. No minä sain ne ensin käteeni joten se toinen on ystävällinen ja menee muualle jauhamaan "minun pullo, minun pullo".

Vierailija
64/233 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin eiliset lapsilisät meni?

Vierailija
65/233 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä keskusteluissa ihmettelen eniten sitä, että sukulaiset ei auta.

Mä taas ihmettelen näitä vastauksia. Lapsilisät voi mennä velkoihin, jotka on pakko maksaa ja se että sukulaiset ei auta, oli mun tapauksessa se, että niitä ei ole. Harmi ap. että olet niin kaukana, mulla ei ole heittää rahaa, mutta ruokaa olisin tuonut. Toivon että saat asiasi järjestymään!

Vierailija
66/233 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä sukulaiset?

Mulla on vain äiti, joka hänkin vihannut minua syntymästäni asti.

Eri

Vierailija
67/233 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaako se mihinkään? Lämmitykseen, jos sillä on mitään tekemistä minkään kanssa. Eikä edes riittänyt. Ja ettei aaveen tarvitse spekuloida, joillakin meistä on sellainen lämmitysmuoto joka on pakko maksaa "hieman" isommissa erissä tai vuosi kerrallaan. Ap

Vierailija
68/233 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää kaikki nälkäiset punaiseen ristiin verta luovuttamaan. Siellä voi syödä kolmioleipiä, juoda mehuja sekä kahvia ja muistaakseni kaakaotakin. Nokkelimmat pöllii muutaman leivän mukaansa.

Veripalvelulla ei kovin montaa toimipistettä suomessa ole. Eikä niitä pullojakaan tarvi mistään syrjäseuduilta lähteä etsimään.

Mutta olisiko lähellä sopivaa sieni/puolukkametsää? Sieltä vois löytyä hiukan apua jos kotoa löytyy edes jotain.. jos sais vaikka vispipuuroa, ruispuolukkapuuroa, paistettuja sieniä riisin/makaronin/perunan kanssa.

Vierailija
69/233 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy ap sitä jopoa alueesi facebook kirppiksillä. Varmaan menee kaupaksi.

Vierailija
70/233 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaako se mihinkään? Lämmitykseen, jos sillä on mitään tekemistä minkään kanssa. Eikä edes riittänyt. Ja ettei aaveen tarvitse spekuloida, joillakin meistä on sellainen lämmitysmuoto joka on pakko maksaa "hieman" isommissa erissä tai vuosi kerrallaan. Ap

Ensin ostetaan ruokaa lapsille, sitten vasta laskut.

Vierailija
71/233 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää kaikki nälkäiset punaiseen ristiin verta luovuttamaan. Siellä voi syödä kolmioleipiä, juoda mehuja sekä kahvia ja muistaakseni kaakaotakin. Nokkelimmat pöllii muutaman leivän mukaansa.

Veripalvelulla ei kovin montaa toimipistettä suomessa ole. Eikä niitä pullojakaan tarvi mistään syrjäseuduilta lähteä etsimään.

Mutta olisiko lähellä sopivaa sieni/puolukkametsää? Sieltä vois löytyä hiukan apua jos kotoa löytyy edes jotain.. jos sais vaikka vispipuuroa, ruispuolukkapuuroa, paistettuja sieniä riisin/makaronin/perunan kanssa.

Joskus vain on kannattavampaa istua tietokoneen ääressä ja nähdä pari päivää nälkää sillä usein siihen pullojen etsimiseen tai metsässä ravaamiseen menee enemmän energiaa kuin mitä sieltä saa joten laihdut enemmän ruokaa metsästäessäsi kuin paikoillaan istuessasi.

Vierailija
72/233 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan että ilmoitat jollekin halukkaalle auttajalle lähikauppasi, ja sitten joku ostaa netistä sinne kauppakassin :) Tällöin ei tarvitse epäillä rahan väärinkäyttöä.

Vierailija
73/233 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan ot, mut miksi porukka luulee, että kirkkoon voi mennä kuin pankkiin hakemaan rahaa 24/7?!?

Vierailija
74/233 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältä saat vajaan kilon riisiä ja 12 munaa. Syötte koko viikon.

Vierailija
75/233 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan ot, mut miksi porukka luulee, että kirkkoon voi mennä kuin pankkiin hakemaan rahaa 24/7?!?

niino on se pussi joka kiertää. jolla on liikaa antaa ja joilla ei ole tarpeeksi ottaa.

Vierailija
76/233 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan että ilmoitat jollekin halukkaalle auttajalle lähikauppasi, ja sitten joku ostaa netistä sinne kauppakassin :) Tällöin ei tarvitse epäillä rahan väärinkäyttöä.

Tämä. Ei vaan taida Ap:lle sopia.

Vierailija
77/233 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain vaiheessa niilläkin voi tulla raja vastaan.

Ei se raja välttämättä riipu edes henkilöstä, jos niin vihjaat.

Monella vain on liikaa huonoja kokemuksia, eivätkä lainaa sen vuoksi enää kellekään.

Saati sitten jos on vain 2 sukulaista joiden kanssa ei juuri ole tekemisissä, ja nämä molemmat ajattelevat juuri kuten usea palstallakin. Että perustuva on riittävä ja oma vikasi jollet tule toimeen.

Minä en kehtaisi kysyä esim. sisaruksiltani ainakaan edes vitosta lainaan.

Vierailija
78/233 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa se. Asut siis omistusasunnossa, sähän olet siis rikas. Myy se ja elät 10 vuotta sillä rahalla vuokralla. Eihän muiden tarvitse tukea ja kartuttaa sun omaisuutta.

Siis näinhän enemmistö ajattelee.

t. köyhä omistusasuja korvessa

Vierailija
79/233 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmityskuluja tähän aikaan vuodesta? No tietysti jos on lämmitysöljyä vaikka tilannut, mutta jos on noin tiukka tilanne, ehkä olisi voinut tilata vähemmän. Ja eihän muutama päivä laskujen maksussa mitään merkitse, vaikka olisi myöhässä. Lasten ruokkiminen menee musta kyllä kaiken muun edelle.

Vierailija
80/233 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele elämänhallintaa. Sitä saa mitä tilaa.

Mitä aloittajan lapset tilasivat? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi