Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ilmeisesti langennut parisuhteeseen narsistin kanssa ja huomaan miten miestä suututtaa, kun olenkin "kova pala"

Vierailija
27.09.2019 |

Olen masentunut mikä ilmeisesti toimi kuin veri vedessä haille, mutta mies erehtyi kun luuli että alan sietää vitsailuksi naamioitua vit""ilua ja henkistä väkivaltaa. Tiedän hänen ex-vaimonsa olleen psykiatrisessa hoidossa ja olen nyt aika varma syystäkin!

Minun pitäisi pistää suhde poikki, mutta otan tämän haasteena. Katson miten kauan mies jaksaa kun en murrukaan.

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap, anna mennä vaan jos kantti kestää. Ärsyttää kun ihmiset alistuvat ja häipyvät vähin äänin. Tuollaiset henkistä väkivaltaa ja manipuloivaa vallankäyttöä harrastavat ovat tosiasiassa henkisesti heikkoja. Koska kaikki muu kuin vallankahvassa oleminen, on heille pelottavaa. Toimisin itse samoin. Olen äärimmäisen kiltti ja rakastava, mutta jos minua erehtyy kohtelemaan huonosti, kannattaa juosta lujaa. Olisi hauskaa pyyhkiä lattiaa tuollaisella idiootilla.

Onneksesi et ole ikinä ollut tekemisissä pesunkestävän narsistin kanssa. Pelkkä huono käytös ei tee narsistia. Ehkä tyypillisin "lajityypillinen" käytös on sellainen, että aluksi on ylivertaisen ihanaa ja tulet kohdelluksi parhaiten ikinä. Jonkun ajan kuluttua romahtaa ja jäät rimpuilemaan, koska haluat saada alkuaikojen ihanuuden takaisin. Saat sitä pieninä paloina satunnaisesti, jotta pysyt. Ei narsistille pyyhitä lattiaa. Miten sen voisi tehdä ihmiselle, joka ei kykene tuntemaan kiintymystä toista ihmistä kohtaan, saati että katuisi mitään. Moni ajattelee pärjäävänsä, mutta kun ns normaalit ihmiskäytöksen muodot, empatia, kiintymys yms eivät kuulu oikean narsistin ominaisuuksiin, niin mitä keinoja muka olisi?

Juu. Sitä tietää olevansa myrkyllisessä ihmissuhteessa, kun tuntuu että puolison käytös riippuu ITSESTÄ. Jos puolison mieliala muuttuu kirjaimellisesti sekunneissa sen mukaan, onko itse puolustuskykyinen vai alkaako oma minuus säröillä, niin siitä puolisosta kannattaa hankkiutua eroon. Koin itse sen hyvin kummallisena - mies oli riippuvainen minun mielentilastani ja pystyi olemaan itse tasapainossa vain, jos minä olin negatiivinen, surkea, luhistunut. Hallinnassa. Kun olin tyyni ja itsellinen, mies oli 100% uhrimoodissa vinkumassa huomiotani ja kerjäämässä huolenpitoani sekä oikuttelemassa. Hän ei jotenkin vain tullut toimeen itsellisyyden kanssa.

Tuollaisten ihmisten lisääntymismalli on sama kuin niillä joillain syvänmerenkaloilla, joilla pienempi kala kiinnittyy isompaan kalaan ja kuihtuu hiljalleen sokeaksi ja kuuroksi siittiöpussiksi sen ison kalan kylkeen, muuttuen osaksi isoa kalaa.

Etkö sinä sitten toiminut samoin? Kumpi oli ensin muna vai kana?

Eli missä kohdin samoin? Minun reaktioni huonoon ihmissuhteeseen on vetäytyä ja pyrkiä lopettamaan suhde. Tuo toinen puhkesi kukkaan, kun minulla oli huono olla. Oli mieleenpainuvaa, että hän kehui minua suloiseksi niinä iltoina, kun jalkojani särki, päätäni jomotti ja oloni oli surkea ja väsynyt. Muulloin ei koskaan. Hänelle se ilme oli suloinen ja ihastuttava.

Niin, silloin on tapana kehua ja lohduttaa kun toisen olo on surkea ja väsynyt. Kun sinulla meni hyvin, niin ehkä silloin se mieskin voi kertoa omista asioistaa, eikä silloin kun sinä et voi hyvin. Osa nyt vain näkee narsisteja kaikkialla.

Ei muuten lohduttanut. Vaan oli hyväntuulinen seuramies, jonka kanssa olisi juuri silloin pitänyt olla moikkaamassa kaikkien yhteisiä kavereita. tällä tavallahan jotkut ihmiset kokeilevat, että mikä naula vetää. Itse on turha jäädä suhteeseen, jossa toinen refleksinomaisesti etsii heikkouksia ja pureutuu niihin. Sama kuin yrittäisi omistaa koiran ja estää sitä kiinnostumasta p a s kanhajusta.

Vierailija
82/103 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko seonnut? Miksi haaskaat aikaasi ja energiaasi taisteluun, joka on tuomittu epäonnistumaan?

Narsistinen käytös on syvällä aivoissa, eikä hän siitä muutu vaikka miten pistäisit kampoihin. Sama kuin yrittäisit opettaa koiralle shakkia.

Jonka viisas koira voi jopa oppia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea. Tuolla menolla pääset hengestäsi.

Vierailija
84/103 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä ET voi voittaa taistelua, ainoastaan hävität itsesi niin syvälle, että sitten se lähteminen ei enää onnistukaan.

Just näin, et voi voittaa, sillä siinä vaiheessa kun narsistilta loppuu sanat ja vihapuheet, silloin alkaa fyysinen väkivalta. Onko ap fyysisesti vahvempi ja valmis käräjille? Se siitä tulee seuraamaan. Narsisti ei alistu, jos se nyt tässä on tavoitteena. Taistelee loppuun saakka.

Vierailija
85/103 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä tuhlaat omaa kallista elämääsi tuohon peliin? Lopputulos ei joka tapauksessa voi olla hyvä. Hän ei parane tai muutu jotenkin kiltiksi ja hyväksi. Tulet kärsimään joskus joka tapauksessa vaikka nyt kuinka olet kova pala.

Pelaa liian pitkään niin et oikeasti pääse siitä eroon, edes lähtemällä. Kokemusta on vainoamisesta..

Vierailija
86/103 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan joillekin narsistien uhreille olla defenssi tuo, että asennoidutaan näin:

- "kyllä minä näen mitä se tekee", jottei joutuisi tuntemaan itseään huijatuksi

- "minä tarkkailen sitä", eli ikään kuin ulkopuoliseksi tutkijaksi asettuminen ja katseen suuntaaminen narsistiin, jottei joutuisi näkemään missä tilanteessa itse on.

Tosiasiassa ei vaan ole helppo jättää narsistia, mutta haluaa uskotella itselleen, että hallitsee tilannetta ja on saanut otteen narsistista. Vähän kuin alkoholisti, joka uskoo voivansa hallita juomistaan, mutta todellisuus eli liika juominen ja sen haittavaikutukset eivät siitä muuksi muutu.

Vierailija
87/103 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole tyhmempää syytä jäädä suhteeseen vielä kuullutkaan. Uskon, että voitat, sillä vikaa sinussakin heittämällä on :D

Tavallaan ymmärrän ap:ta. Narsistin kanssa naimisissa olleena toivon hänen löytävän joku päivä naisen joka antaa takaisin.

Kun ei sellainen "takaisin antaminen" kuulu oikean narsistin elämään. Se ei vaan välitä. Ja se niin sanottu takaisin antaminen ja kamppailu paremmuudesta on narsistille vain huvia. Ei hän loukkaannu tai varsinkaan muutu. Voi yrittää, ja narsisti voi näytellä omia tarkoitusperiään varten, että jotain tapahtuu, koska tilanne viihdyttää. Ei johda lopulta mihinkään hyvään

Tuohan ei pidä paikkaansa. Narsisti on pohjimmiltaan hyvin epävarma ja haavoittuva.

Katsokaapa vaikka sitä yhtä presidenttiä, joka räyhää twitterissä ja erottaa ihmisiä liukuhihnalta, jos joku vähänkin uskaltaa olla erimielinen. Mies, joka piirtelee omia sääkarttojaan ja savustaa meteorologeja työstään, jos meteorologi ilmoittaa, että kartat eivät nyt pidä paikkaansa. Kyseinen henkilö on tietysti äärimmäinen karikatyyri narskusta, mutta osoittaa hyvin, kuinka hauras on narskun ego.

Tuo tekee kuitenkin narskusta äärimmäisen helpon kohteen, jos haluaa lähteä kostamaan. Kostaminen tietysti kuulostaa normaalissa ihmisessä pahalta, mutta siihen sisältyy myös ajatus oikeudenjakamisesta, eli siitä, että narsku saa sitä, mitä tilaa.

Toisaalta sitten kannattaa olla hyvin varautunut narskun raivoreaktioon, kun hän huomaa jäävänsä omassa pelissään toiseksi. Kasvojen menetys on narskulle ylipääsemätön katastrofi.

Kukin tekee päätökset omista ristiretkistään itse.

Vierailija
88/103 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaapa vaikka sitä yhtä presidenttiä

Pidä presidenttisi poissa tästä ketjusta, kiitos.

Vierailija
89/103 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten kaikki onkin mielikuvituksesi tuotetta ja olet oikeasti suhteessa tasapainoiseen ja rakastavaan mieheen, joka tukee sinua kykyjensä mukaan.

Vierailija
90/103 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsokaapa vaikka sitä yhtä presidenttiä

Pidä presidenttisi poissa tästä ketjusta, kiitos.

Miksi? Pelkäätkö, että se saa taas twitter-raivokohtauksen, erottaa jonkun, asettaa Suomelle pakotteita ja estää Sanoma Median edustajia pääsemästä kansainvälisiin lehdistötilaisuuksiin? Älä huoli, ei se lue Vauva-palstaa ja vaikka lukisikin, niin reaktioillaanhan se vain paljastaa lisää luonteestaan.

Vierailija
91/103 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten kaikki onkin mielikuvituksesi tuotetta ja olet oikeasti suhteessa tasapainoiseen ja rakastavaan mieheen, joka tukee sinua kykyjensä mukaan.

Epäilen samaa. Käsitykseni useamalata vuodelta tukee käsitystä AP itse aika hedoistinen ja narsisti itse, Voi olla jopa kaksisuuntainen mieliala häiriökin hänellä. Jotain traumaperäistä täytynee olla taustalla ehkä hakeutuu hoitoon tämän miehen pilaamisen jälkeen. Miehellä kestämistä hänelle voimia ja jaksamisia.

Vierailija
92/103 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitset salarakasta miehellesi niin voin lähteä mukaan kiusaamaan häntä. Oletteko naimisissa ja onko avioehtoa? T:tylsistynyt kiusaaja

Vierailija
93/103 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap, anna mennä vaan jos kantti kestää. Ärsyttää kun ihmiset alistuvat ja häipyvät vähin äänin. Tuollaiset henkistä väkivaltaa ja manipuloivaa vallankäyttöä harrastavat ovat tosiasiassa henkisesti heikkoja. Koska kaikki muu kuin vallankahvassa oleminen, on heille pelottavaa. Toimisin itse samoin. Olen äärimmäisen kiltti ja rakastava, mutta jos minua erehtyy kohtelemaan huonosti, kannattaa juosta lujaa. Olisi hauskaa pyyhkiä lattiaa tuollaisella idiootilla.

Onneksesi et ole ikinä ollut tekemisissä pesunkestävän narsistin kanssa. Pelkkä huono käytös ei tee narsistia. Ehkä tyypillisin "lajityypillinen" käytös on sellainen, että aluksi on ylivertaisen ihanaa ja tulet kohdelluksi parhaiten ikinä. Jonkun ajan kuluttua romahtaa ja jäät rimpuilemaan, koska haluat saada alkuaikojen ihanuuden takaisin. Saat sitä pieninä paloina satunnaisesti, jotta pysyt. Ei narsistille pyyhitä lattiaa. Miten sen voisi tehdä ihmiselle, joka ei kykene tuntemaan kiintymystä toista ihmistä kohtaan, saati että katuisi mitään. Moni ajattelee pärjäävänsä, mutta kun ns normaalit ihmiskäytöksen muodot, empatia, kiintymys yms eivät kuulu oikean narsistin ominaisuuksiin, niin mitä keinoja muka olisi?

Ehkä hän on itsekin narsisti, kun oikein nautttisi tästä "pelistä", missä pyyhkisi muilla lattiaa. Häntä ei kohdella väärin, tai muuten.. Tuolla asenteella saa surullisen elämän, sillä maailma ei missään nimessä ole reilu paikka.

Olen kyllä kohdannut narsistin ja kyllä heille pärjää. Eivät he täysin tunteettomia koneita ole. Ja olen saanut asenteellani oikein hyvän elämän. Itsekunnoituksessa ja itsensä puolustamisessa ei ole mitään pahaa. Olen lempeä ja lämmin ihminen ja kohtelen muita kunnoittavasti, ja vaadin samaa myös muilta.

Vierailija
94/103 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos sinulla on iso koira, joka huvittelee puremalla sinua sääreen ja retuuttamalla ympäriinsä niin, että luukin on vaarassa mennä poikki, niin onko mielestäsi fiksua jäädä kouluttamaan tätä koiraa niin, että yrittää vain parhaansa mukaan sietää tuota puremista ja olla loukkaantumatta??

Mietipä nyt itsekin, miksi sinua kiinnostaa jäädä tuollaiseen parisuhteeseen.

Vierailija
95/103 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hauskaa pyyhkiä lattiaa", kuulostaapa tasapainoiselta ja rakastavalta suhteelta :O

Sen lisäksi että minä olen arvokas ja rakas Jeesukselle (ja siis itselleni), niin myös jokaikinen muukin ihminen on Jeesukselle rakas. Kauhean ruma mieli sinulla, haluat kostaa ja tehdä pahaa jollekin!

Vierailija
96/103 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hauskaa pyyhkiä lattiaa", kuulostaapa tasapainoiselta ja rakastavalta suhteelta :O

Sen lisäksi että minä olen arvokas ja rakas Jeesukselle (ja siis itselleni), niin myös jokaikinen muukin ihminen on Jeesukselle rakas. Kauhean ruma mieli sinulla, haluat kostaa ja tehdä pahaa jollekin!

Jeesukselle sattui käymään aika huonosti. Toistaiseksi ei ole mitään todisteita siitä, että alistumalla ja kääntämällä toinen poski, saavuttaa sitten kuoleman jälkeen kaikkea ihqua.

Ei siis välttämättä kannata välttämättä uhrata ainoata todistettavissa olevaa elämäänsä luikkimalla karkuun jotain narskua. Kuten tässäkin ketjussa on saanut lukea, ei se vainoaminen siihen lopu. Päinvastoin, narsku tulkitsee sen heikkoudeksi ja jatkaa kiusaamista aina, kun mahdollista.

Narsku pelkää vain naamionsa romahtamista, eikä narsku jatka leikkiään, jos pelkää saavansa nokilleen. Tulee mieleen yksi räyhäävä narskupomo, joka nolasi ja kyykytti milloin ketäkin. Minuakin yritti, mutta kokosin hiljaa selkänojaa ja mm nauhoitin puhelut. Oli aika kivaa sitten pudotella pommit ja vihjata, että lisää on tulossa puhelunauhoitteiden julkaisun muodossa, jos et juippi ole ihan hiljaa.

Kuten joku muukin tuolla sanoi, huolehdin mielelläni vain omista asioistani, enkä kaipaa konfliktia, mutta mikäli joku erehtyy luulemaan sitä heikkoudeksi ja yrittää kyykyttää ja kiusata, niin en käperry maahan potkittavaksi. Toisin kuin räyhääjällä, minun pinnani pitää ja rakennan vastatoimet huolella. Kiusaajien ruokahalu kasvaa syödessä ja narsismiltaan he eivät tajua kaivavansa itselleen yhä syvempää kuoppaa, sillä mielessään he luulevat olevansa koskemattomia.

Suosittelen tuollaisen kohteelle zeniläistä suhtautumista, malttia. Nauhoitukset ovat erittäin hyvä keino tukkia narskun suu siinä vaiheessa, kun se taas on puhumassa mustaa valkoiseksi, uhriutumassa ja syyllistämässä. Älä kuitenkaan ammu kaikkia kuulia kerralla. On tärkeää, että narskulle jää pelote lisätoimista, jollei kiusaaminen lopu.

Vierailija
97/103 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä saat olla tuota mieltä ja Jeesus varmasti rakastaa kaikkia. Mutta minulle ei ihmiset, jotka aiheuttavat tuskaa ja pahoinvointia toisille, ole arvokkaita. Ja mielestäni toisen posken kääntäminen ja ikävistä tilanteista pakeneminen eivät palvele ketään vaan vahvistavat ikävän ihmisen huonoa käytöstä. Ja jos minulla on ruma mieli sen vuoksi että osoittaisin jollekin että minua tai läheisiäini ei kohdella ikävästi, niin olen ylpeä tästä piirteestäni. Lisäksi tällaiset ihmiset siirtyvät yleensä tuhoamaan seuraavaa elämää, joten minä ainakin haluan omalta osaltani vastustaa moista käytöstä.

Vierailija
98/103 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole tyhmempää syytä jäädä suhteeseen vielä kuullutkaan. Uskon, että voitat, sillä vikaa sinussakin heittämällä on :D

Tavallaan ymmärrän ap:ta. Narsistin kanssa naimisissa olleena toivon hänen löytävän joku päivä naisen joka antaa takaisin.

Mun kaverin veli on selkeä narsisti (kuten isänsäkin).

Hän ei kuitenkaan ollut kovin hyvä naismaailmassa. Ne taidot jäivät hiomatta (kun oli puuhaa uran kanssal ja meni aika vanhana (34-v) ekan tyttöystävänsä kanssa nopeasti naimisiin ja saivat pikaisesti lapsia, kun vaimollakin jo ikää.

Tuo nainen on paljon pahempi narsisti kuin hän itse. Joutui ihan nurkkaan kotonaan. (mutta muualla kyllä edelleen toimii, kuten ennen)

Erittäin hassua katsoa tuota miestä alistetussa roolissa.

Vierailija
99/103 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä niin järisyttävän kauheana ajatusta, että joku yrittää hetken aikaa laittaa narsistille kampoihin. Selusta vain täytyy turvata, eli jonkun läheisen olisi hyvä tietää jo tässä vaiheessa, että miehestä on paljastunut narsistisia piirteitä, mutta että ap aikoo kuitenkin jatkaa hänen kanssaan. Itse vastaavassa tilanteessa suhtautuisin oletettuun narsistiin kuin mielenkiintoiseen tutkimuskohteeseen, ja järjestäisin eräänlaisia koetilanteita hänelle. Kirjaisin etukäteen koeasetelman ja hypoteesin ylös, hyvin lyhyesti, ja jälkikäteen miten mies käyttäytyi, noudattiko kaavaa.

Joutuvathan ihmiset ammattinsakin puolesta olemaan narsistien kanssa tekemisissä, joten miksipä ei suhdetta voisi hetken katsoa – ainakin niin kauan kuin oma pää kestää. Varasuunnitelma ja pakopaikka on hyvä olla, rahaa jemmassa ja vaikkapa salainen liittymä varapuhelimessa.

Narsistejakin on erilaisia. Kaikki eivät ole väkivaltaisia, kuten eivät psykopaatitkaan. Jotkut persoonallisuushäiriöiset kykenevät olemaan rikkomatta lakia ja menestyvät elämässään hyvin, vaikka tekevätkin muiden elämästä helvettiä.

Vierailija
100/103 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse tyttö juokse!