Olen ilmeisesti langennut parisuhteeseen narsistin kanssa ja huomaan miten miestä suututtaa, kun olenkin "kova pala"
Olen masentunut mikä ilmeisesti toimi kuin veri vedessä haille, mutta mies erehtyi kun luuli että alan sietää vitsailuksi naamioitua vit""ilua ja henkistä väkivaltaa. Tiedän hänen ex-vaimonsa olleen psykiatrisessa hoidossa ja olen nyt aika varma syystäkin!
Minun pitäisi pistää suhde poikki, mutta otan tämän haasteena. Katson miten kauan mies jaksaa kun en murrukaan.
Kommentit (103)
Eikö hälytyskellojen olisi pitänyt siinä vaiheessa jo huutaa ja kovin, kun mies soittaa edelleen eksälleen ? Normaalit ihmiset hoitavat vanhan suhteen kokonaan pois alta, ennen uutta, eivätkä jää mistään syystä roikkumaan eksiinsä.
Näillä heti uuteen suhteeseen menijöillä ja lennosta vaihtajilla on kyllä ihan selkeästi vikaa siellä omassa päässä.
Mitä kauemmin on suhteessa sitä enemmän narsisti ehtii kerätä kaunaa ja vihaa sekä todistusaineistoa oman uhritarinansa tueksi sekä kaivellä kuoppia ja ujuttaa lonkeronsa koko elämääsi jota saa tuhottua sinut. Vai luuletko että joku uskoo hullua naista?
Jos mies on todella narsisti eli persoonallisuushäiriöinen, ei häntä voi muuttaa mikään. Suosittelen perehtymään pintaa syvemmin psykologiaan ja vaikeisiin häiriöihin. Sama kuin yrittäisit "voittaa" skitsofrenian (tämä esimerkkinä, vaikka skitsofreniassa kyse onkin .sairaudesta eikä persoonallisuushäiriöistä).
Liikaa ja mahdottomia kuvittelet itsestäsi, jos luulet pysyvän persoonallisuusrakenteen muuttuvan juuri sinun käyttäytymisesi takia.
Sen sijaan jos mies ei ole aito narsisti vaan vain omaa sellaisia piirteitä, asia on eri. Kukin valitsee itse taistelunsa...
Kuinka kauan aiot tuhlata aikaa tähän näyttämiseen? Loppu elämän? Millä lailla tilanne muuttuu kun olet näyttänyt?
Lopeta suhde. Olet masentunut, tollanen suhde ei ole hyväksi sinulle. Ole sinä se osapuoli joka jättää, se olisi paras "näpäytys" narsistille.
Vierailija kirjoitti:
Eikö hälytyskellojen olisi pitänyt siinä vaiheessa jo huutaa ja kovin, kun mies soittaa edelleen eksälleen ? Normaalit ihmiset hoitavat vanhan suhteen kokonaan pois alta, ennen uutta, eivätkä jää mistään syystä roikkumaan eksiinsä.
Näillä heti uuteen suhteeseen menijöillä ja lennosta vaihtajilla on kyllä ihan selkeästi vikaa siellä omassa päässä.
Aika monikin soittelee exälleen. Ihan asiallisista asioista. Vähän vaikuttaa sekin joltain päävialta, jos tuossa on heti draaman ainekset.
Se vanha klisee on niin totta: toista ihmistä EI voi muuttaa, ainoastaan itseään. Toki, jos haluat hakata päätäsi seinään, niin anna mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monikin soittelee exälleen. Ihan asiallisista asioista. Vähän vaikuttaa sekin joltain päävialta, jos tuossa on heti draaman ainekset.
Puhelimessa vittuilu eksälle ei ole millään mittarilla normaalia. -ohis-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelimessa vittuilu eksälle ei ole millään mittarilla normaalia. -ohis-
Joo mutta tuon mielestä ongelman on jo se että ylipäätään soittaa exälle.
Vierailija kirjoitti:
Kun narsisti valitsee uhrin niin se on jo hylkääminen. Kiusaaminen alkaa siinä kohtaa. Narsisti ei ota uhrikseen ihmisiä jotka kipeästi haluaa pitää elämässään joten peli on ohi jo alussa. Narsisti ei tunne mitään uhriaan kohtaan, mutta nauttii kaaoksen ja kärsimyksen tuottamisesta.
Tämä on muuten hyvä pointti, jota en ole tullut ajatelleeksi.
Tajuaahan ap, että narsisti voi olla myös väkivaltainen? Vaara on ihan todellinen, onhan niitä kuinka paljon exänsä tappaneita. Ole varovainen.
Joo tuo on valtava tarpeeton riski ap:lle, mutta mua kyllä suoraan sanottuna kiinnostaisi, miten narsisti toimii jos toinen ei mene mukaan hänen häiriintyneisiin juttuihinsa. Esim.
Puoliso on lähdössä kavereitten kanssa ulos.
Narsisti: hei mä keksin! Jää sittenkin kotiin, vietetään ihana ilta kahdestaan (tms. olen huono keksimään).
Puoliso: ihana idea, mutta toisella kertaa. Mä lähden nyt ulos kuten sovittu. Moikka!
Narsisti: tekee/sanoo mitä (jos väkivalta ei ole vielä kuvioissa)?
Narsisti: mököttää
Puoliso: onko jokin vialla?
N: no mietipä sitä
Puoliso: Heh, en mieti. Jos jokin on vialla, kerro se mulle suoraan kuin aikuinen. Mietipä sinä sitä.
N: sanoo mitä?
Joskus se vielä lyö, kun huomaa etteivät sanat sinua vastaan enää riitä.
- kokemusta on.
Sinulla menee lopulta koko energia tuohon peliin. Eikö sinulla ole muuta elämää johon voisit sen käyttää?
Parisuhde on kuin peiliin katsoisi. narsisti pyrkii hajottamaan minäkuvasi. Lopulta et tiedä kumpi teistä oli se joka oli alun perin se sairas. Kuulostat siltä että pirstoutumisesi on jo alkanut.
Mä nykäsin narsistilta maton alta. Lopuksi.
Vierailija kirjoitti:
Joo tuo on valtava tarpeeton riski ap:lle, mutta mua kyllä suoraan sanottuna kiinnostaisi, miten narsisti toimii jos toinen ei mene mukaan hänen häiriintyneisiin juttuihinsa. Esim.
Puoliso on lähdössä kavereitten kanssa ulos.
Narsisti: hei mä keksin! Jää sittenkin kotiin, vietetään ihana ilta kahdestaan (tms. olen huono keksimään).
Puoliso: ihana idea, mutta toisella kertaa. Mä lähden nyt ulos kuten sovittu. Moikka!
Narsisti: tekee/sanoo mitä (jos väkivalta ei ole vielä kuvioissa)?Narsisti: mököttää
Puoliso: onko jokin vialla?
N: no mietipä sitä
Puoliso: Heh, en mieti. Jos jokin on vialla, kerro se mulle suoraan kuin aikuinen. Mietipä sinä sitä.
N: sanoo mitä?
Tuo "mietippä sitä" on kyllä jokaisen mielisairaan sekopään lempi lause. Pelkästään sen perusteella vois erota kun kuulee tuon fraasin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä vaan sairastut itsekin. Noin se ex-vaimokin varmaan ajatteli suhteen alussa.
En usko. Tämä ex varmaan kuvitteli olevansa vain liian herkkä, minä taas näen totuuden. Mies muuttui palvovasta prinssistä piruksi mutta esittää ettei hänessä ole vikaa, minussa on. Saa nähdä kumpi tässä katkeaa.
AP
Sinä vaikutat henkisesti sairaalta
Narsistille ei voi antaa opetusta, koska narsisti ei tule koskaan ymmärtämään miltä toisesta tuntuu. Hän ei yksinkertaisesti välitä lainkaan. Keskustelukin, ns. "kissan nostaminen pöydälle" on täysin turhaa. Narsistia voi vain paeta.
Älä ainakaan lasta tee tuohon kuvioon kärsimään! Oman elämäsi voit pilata mutta et lapsen.