Omituinen numero soittelee
Minulle on soitellut omituinen numero tämän kuun alusta asti. Numeroa ei löydy numerotiedustelusta tai kukasoitti.com sivustolta. Myöskään Google-haku ei tuota tulosta, eli ilmeisesti prepaid-numero.
Kun vastaan, ei kuulu mitään ja parin sekunnin päästä puhelu katkeaa. Sitten soittaa yleensä vielä kahtena päivänä tuon jälkeen (kaikki nämä kolme puhelua siis peräkkäisinä päivinä) ja aina sama juttu.
Sitten piti viikon verran taukoa, kunnes kuun puoli välissä alkoi taas soitella, silloin vain yhtenä päivänä. Sitten n. 5 päivän päästä soitti taas ja pari päivää sen jälkeen.
Tänään sitten taas soitti ja sama juttu, hiljaisuus ja puhelu katkeaa hetken päästä. Aluksi luulin, että olisi puhelinmyyjä, mutta ei ilmeisesti ole. Eikä ilmeisesti tällainen "botti", joka testaa onko numero käytössä, kun soittelee vähän väliä, eikä noiden jälkeen ole tullut puhelua oikealta puhelinmyyjältä.
Onko muilla ollut tällaista? Miksi ihmeessä joku soittelisi tällaisia puheluita? Puhelut tulevat Suomesta, eivät ulkomailta, sellaisiin en edes vastaa jos yrittää soittaa. Olen tänään estänyt tuon numeron.
Kommentit (20)
Estä se numero. Minulla oli pari viikkoa samaa, estin ekan numeron, kohta tuli toisesta samantyyppisestä numerosta soitto. Estin senkin , sitten loppui.
Vierailija kirjoitti:
Joitain huijareita. Elä vastaa.
Varmaan ovatkin, mutta en oikein keksi, että millä asialla ovat, kun ei kuulu mitään. Olen aina vain huhuillut, kunnes puhelu katkeaa. Tänään nyt estin numeron, saa nähdä tuleeko samanlaisia puheluita uudesta numerosta.
Ap
Sen unohdin kirjoittaa, että alkuvuodesta minulle tuli samanlaisia "mykkiä" puheluita, mutta estin numeron ja loppui siihen. Viime vuonna tuli kerran tuollainen puhelu ja seuraavana päivänä puhelu lehtimyyjältä, se ilmeisesti oli tällainen "botti" joka testasi, onko numero käytössä.
Ap
Jos olisi tullut ulkomailta, olisin epäillyt näitä huijareita, jotka kysyvät että kuuletko ja kun vastaat kyllä, sitten leikkaavat nauhaa niin, että kuulostaa siltä kuin vastaisit johonkin tilaatko tätä ja tätä ja kauheat laskut perään. Näistähän on varoiteltu ainakin tänä vuonna.
Estä vain tuollaiset numerot, kyllä ne nopeasti kyllästyvät.
Joku ex tai salaa ihastunut kaipaa, mutta ei uskalla ottaa "normaalisti" yhteyttä?
Joku puskaraiskari stalkkaa. Poliisille.
En tiedä mistä joku salaihailija saisi numeroni, exienkin jälkeen olen vaihtanut numeroa, minulla on prepaid joten sitä ei saa mistään, enkä sitä kauheasti laita mihinkään.
Ap
Minulle tuli myös näitä outoja puheluita. Lopulta vastasin (numeron alku on lähes sama kuin Meikun keskuksen... alkoi hermostuttaa) ja kyseessä oli eräs näistä "kauneudenhoitosalongeista". Hoin vain 'en halua, että soitatte', 'ei, en ole kiinnostunut' ja lopetin. Sen jälkeen ei ole häiritty!
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli myös näitä outoja puheluita. Lopulta vastasin (numeron alku on lähes sama kuin Meikun keskuksen... alkoi hermostuttaa) ja kyseessä oli eräs näistä "kauneudenhoitosalongeista". Hoin vain 'en halua, että soitatte', 'ei, en ole kiinnostunut' ja lopetin. Sen jälkeen ei ole häiritty!
Näissä minun saamissani puheluissa ei tosiaan kukaan puhu mitään.
Ap
Ei pidä vastata kyllä vaan kuulen
Varmasti samaa tekevät jotkut salakuuntelijat ja leikkaavat ja varmaan väittävät että ovat muka tekemisissä kun oikeasti ei todellakaan ja salakuuntelija ei salakuunneltavaa edes tunne eikä tiedä mistä puhuu kun puhelut eivät tarkoitettu ja on siellä kolmantena osapuolena
Outoja numeroja ja tyyppejä joita ei tunne on soitellu mutta en yleensä vastaile
Minä katson aina Kukasoitti-sivustolta, usein sieltä löytyy lisäinfoa. Jos ei löydy mitään ja on tällainen puhelu, joka katkeaa heti kun vastaan, laitan suoraan estoon sen enempiä miettimättä. Osa näistä numeroista on tosiaan tullut sieltä putiikista, joka kaupustelee kauneudenhoitopalveluita (= ilmainen tutustuminen, jossa yritetään väkisellä myydä törkykalliita tuotteita).
Mulla oli samaa, se oli joku sähköfirma, fortum ehkä. En itse koskaan kuullut mitään toisesta päästä mutta jossain keskustelussa oli se sama häirikkönumero.
Noista sähköfirmoista soitellaan koko ajan ja nimenomaan tuosta kulutussähköstä, siirtofirmaa kun ei edes voi vaihtaa.
Mä vastaan aina ja kun kuulen että joku kaupustelija, en sano mitään vaan katkaisen heti puhelun ja laitan eston.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi tullut ulkomailta, olisin epäillyt näitä huijareita, jotka kysyvät että kuuletko ja kun vastaat kyllä, sitten leikkaavat nauhaa niin, että kuulostaa siltä kuin vastaisit johonkin tilaatko tätä ja tätä ja kauheat laskut perään. Näistähän on varoiteltu ainakin tänä vuonna.
Estä vain tuollaiset numerot, kyllä ne nopeasti kyllästyvät.
Urbaanilegendalta vaan tuntuu tuokin.
Vai kenelle muka on ihan oikeasti tehty noin...?
Älkää vastailko tuntemattomiin numeroihin, noitahan tulee kaikille ajoittain. Turhaa hössötystä.
Mulle soitti kans tänään tuntematon numero. En ehtinyt vastaamaan, mutta soitin heti perään, kun läheinen joutumassa sairaalaan ja muutenkin. Oli todella tylyä ja huonoa käytöstä, ja kun tarkistin, kuka soittaja oli niin numero oli eräästä yliopistosta!!! Hirveä myötähäpeä.
Joitain huijareita. Elä vastaa.