Onko lapsesi huomenna ilmastolakossa? Menetkö itse mielenosoitukseen?
Ikävä kyllä en itse pääse, mutta tyttäreni pääsee ja on pois koulusta alkaen klo 9 hienon, ET-tunnilla tehdyn banderollinsa ja parhaiden ystäviensä kanssa.
Hän oli luokanvalvojalleen sanonut menevänsä.
Opettaja oli TIETYSTI antanut luvan ♥, mutta sanonut, että äidin pitää vielä Wilmassa asia varmistaa.
Äiti varmisti.
Kommentit (45)
Yritän olla mahdollisimman monissa mielenosoituksissa mukana! <3! Helsinki, where you at?
Teini on ryhtynyt elämään ihan Sitran suositusten mukaan. Loppui se jokapäiväinen tunnin suihkussa läträäminen. Syö enemmän kasviksia ihan vapaaehtoisesti kuin aiemmin.
Hän on koulussa, on Unicef-päivä. Kävelevät ja siitä lahjoitetaan hyväntekeväisyyteen.
Itse menen koulutukseen, jossa pohditaan miten varautua hätätilanteeseen kotona (vaikka 72 tuntia sähköt, netti ja lämmöt pois).
Ihan sattumalta tämmöset ohjelmat.
Ei ole. Ei kyllä meidän teiniä tunnu ympäristöasiat kiinnostavan, haluaisi vain vapaapäivän koulusta. En todellakaan päästä vain kaupungille shoppailemaan kun on kuitenkin koulupäivä.
Mirjana kirjoitti:
Yritän olla mahdollisimman monissa mielenosoituksissa mukana! <3! Helsinki, where you at?
Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi
Eivät mene. Tyttö sanoi ettei kiinnosta ja poika sanoi ettei ole friikkejä. No itseni ei kiinnosta.
Lakkoilee ja samalla nauraa vouhottajille. Tekee kotona koneella koulutöitä. Miksi lähteä kouluun kun tuskin siellä kukaan muukaan on kun on annettu virallinen vapaapäivä?
Ei mene mielenosoitukseen, eikä kyllä kouluunkaan mikäli vanhat merkit paikkansa pitävät.
Antaa jolpin hillitä ilmastonmuutosta omalla tavallaan, nukkumalla.
Jos kysyvät lupaa niin kerron että sitten jätetään puolta merkkivaatteita ostamatta ja mopoautosta puhuminen stop. Siinä on ilmastotekoa.
Ihan naurettavaa hommaa. Viimein vuonna porukka lintsasi koulusta tän varjolla. Osa oikeasti luulee tekevänsä hyvän teon kun osoittaa mieltään vaikka istumalla kotona pelikoneella
Onhan mieltä osoitettu.
Minusta on kiva juttu, että tyttäreni ei yritä lintsailla, vaan menee tunniksi kouluun ennen kuin lähtevät eduskuntatalolle.
Olisin antanut hänen olla sen yhden tunnin kotona, mutta koska kyse ei ole lintsaamisesta, hän ei suostunut ehdotukseeni.
En. Menen vanhahkolla henkilöautollani töihin, ja käyn matkalla tankkaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan naurettavaa hommaa. Viimein vuonna porukka lintsasi koulusta tän varjolla. Osa oikeasti luulee tekevänsä hyvän teon kun osoittaa mieltään vaikka istumalla kotona pelikoneella
Onhan mieltä osoitettu.
Naurettavaa hommaa?
Mielenilmaisu ei ole koskaan naurettavaa hommaa.
Lintsaaminen on.
On kotikasvatuksesta kiinni, jääkö lapsi koneelle vai meneekö oikeasti osoittamaan mieltään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mirjana kirjoitti:
Moden lemmikkien viestejä ei poisteta, vaikka miten ilmoittelisi.
Vierailija kirjoitti:
Mirjana kirjoitti:
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Eivät mene. Tyttö sanoi ettei kiinnosta ja poika sanoi ettei ole friikkejä. No itseni ei kiinnosta.
Onko ilmastonmuutosta ja tulevaisuuttaan ajatteleva nuori friikki?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ilmastonmuutosta ja tulevaisuuttaan ajatteleva nuori friikki?
ap
On. Greta on antanut kasvonsa sille.
Ei ole lakossa kun asumme maalla eikä täällä järjestetä mitään tapahtumaa/mielenosoitusta asian hyväksi. En anna jäädä vaan kotiin nukkumaan. Jos olisi joku tapahtuma lähellä niin päästäisin mutta kun ei ole niin sitten mennään kouluun.