Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi tuttu varasti korun vierailulla

Vierailija
26.09.2019 |

Uusi tuttu järjesti ovelasti niin, että jouduin poistumaan kotoota ja hän jäi siksi aikaa odottamaan kotiini. Myöhemmin huomasin, että koruni oli kadonnut pakkauksineen. Koska kotonani ei ole käynyt ketään muita vieraita, minulla on vahva epäilys, että hän oli asialla. Sen koommin en ole hänestä kuullut. Harmittaa todella paljon, koska koru oli ainoa lahjakoru, mitä olen koskaan saanut, ja tuskin koskaan tulen saamaan. Itselläni ei olisi koskaan varaa ostaa sellaista. Olin säästänyt sitä pahan päivän varalle. Kovin montaa kymppiä siitä ei olisi käytettynä saanut, mutta lahjalla oli sitäkin suurempi tunnearvo. Olen niin vihainen sille tutulle, että tärisen. Mitä tässä tilanteessa voi tehdä?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka otit pankkitunnukset mukaan koiran ulkoiluttamiseen , sekä vielä muut arvoesineet?

Sanoit myös aloituksessa, että tuttava järjesti sinut pois kotoa, no miten se järjesti sinut pois,

kun sinähän läksit ulkoiluttamaan koiraasi?

Tietenkin otin pankkitunnukset yms. pienet jutut mukaan. En luottanut siihen tyyppiin niin paljon. Sitä korua en muistanut ottaa. Ap

Vierailija
22/42 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sulla epäluotettavia tuttavia.

Ovatko kaikki tuttavasi varkaita ja kulkuraita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tämä ei ole provo. Kyseisen tyypin päästin kylään, koska olen yksinäinen ja halusin tutustua uusiin ihmisiin. Ja kuten sanoin, hän ei siinä vaiheessa enää ollut ventovieras.

Rikosilmoitus kai se on sitten tehtävä. Vaikka tuskin poliisi tutkii näin pieniä rikoksia. Ap

Vierailija
24/42 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä, jos olis tommonen vieras, että koko omaisuus pitää ottaa mukaan, kun käväisee ulkosalla.

Pelkkää tarinointia koko juttu, ei päätä ei häntää.

Vierailija
25/42 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin äsken tavarapaljous-ketjua. Hassu mielleyhtymä tuli. Jos haluat jostain eroon, kutsu puolituttu kotiisi ja lähde ulkoiluttamaan koiraa 🙄 Aika hitaasti tällä tavoin konmarittaminen etenee kyllä..

Vierailija
26/42 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen epäempaattisia vastauksia ap on saanut. Joillain on vaan joku sairas tarve lyödä lyötyä. Älä välitä ap! <3 Suosittelisin minäkin tekemään rikosilmoituksen ja sitten korvausvaatimuksen vakuutusyhtiölle. 

Vierailija
27/42 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut niin uusi tuttu, että oltaisiin ekaa kertaa tavattu sentään. Oli hän ennenkin ollut kylässä. Sillä kertaa ilmeisesti bongannut myös sen korun ja tehnyt suunnitelman sen varastamiseksi. Ap

Off topic, saako tiedustella korun rahallista arvoa?

Vierailija
28/42 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuittia ei tietenkään ole, koska kyseessä oli lahja ex-mieheltäni. Joten tuskin vakuutus korvaa senkään takia. Mulla on vain kuva, missä se on kaulassani.

Oli pakko käydä koiran kanssa ulkona. Pyysin tuttua mukaan, mutta hän "ei voinut, koska kengät olivat märät"... Olis varmaan pitänyt pakottaa se kanssani ulos. En vaan kehdannut alkaa heti kättelyssä epäilemään. Toki otin lomakon, kännykän, pankin tunnusluvut ja muita arvoesineitä mukaan. 

Ap

Otitko Järnefeltin taulun seinältä kainaloon ja parin kympin lahjakoru epähuomiossa jäi?

Vierailija
29/42 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano naama pokkana sille "kaverillesi", että kämpässäsi on kameravalvonta. Eli onkohan hänellä jotain, jota on lainannut sinulta, vai teetkö rikosilmoituksen.

Vierailija
30/42 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuittia ei tietenkään ole, koska kyseessä oli lahja ex-mieheltäni. Joten tuskin vakuutus korvaa senkään takia. Mulla on vain kuva, missä se on kaulassani.

Oli pakko käydä koiran kanssa ulkona. Pyysin tuttua mukaan, mutta hän "ei voinut, koska kengät olivat märät"... Olis varmaan pitänyt pakottaa se kanssani ulos. En vaan kehdannut alkaa heti kättelyssä epäilemään. Toki otin lomakon, kännykän, pankin tunnusluvut ja muita arvoesineitä mukaan. 

Ap

Miksi se koira piti viedä ulos just ku uus tuttu kylässä?

Olen eri, mutta pakkohan se on viedä koira ulos, jos sillä on hätä. Käytän koiran lenkillä aina ennen vieraiden tuloa, mutta jos sillä tulee kakkahätä  niin sitten on vain mentävä ulos. 

Vierailija
31/42 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka on yksinäinen, ei ole pakko olla naiivi.

Vierailija
32/42 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt yhteys siihen tuttavaan.

"Hei. Sen jälkeen, kun lähdit 15.9. luotani, huomasin koruni kadonneen. Onkohan se mahdollisesti sinulla? Jos on, palautatko korun paikkaan x siihen ja siihen mennessä, muuten minun on tehtävä asiasta rikosilmoitus."

Vierailija
33/42 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ”myöhemmin”? Kuinka paljon aikaa siinä välissä oli, ennen kuin havaitsit korun katoamisen? Ja milloin viimeksi näit sen siellä paikassa missä sen piti olla?

Jos sulla on esimerkiksi tapana kurkkia sinne korulaatikkoon kerran kahdessa vuodessa, ja huomasit katoamisen 5 kk tutun käymisen jälkeen, niin täysin selviä johtopäätöksiä asioiden välille ei voitane vetää.

Vierailija
34/42 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa törkeää! Kai sulla oli kotivakuutus?

Kovin montaa kymppiä siitä ei olisi käytettynä saanut, mutta lahjalla oli sitäkin suurempi tunnearvo.

Eiköhän omavastuu vie senkin "edun".

Vierailija
35/42 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka on yksinäinen, ei ole pakko olla naiivi.

On olemassa ihmisryhmä, joka käyttää toisten yksinäisyyttä ja hyväuskoisuutta häikäilemättä hyväksi. He oikein vainuavat otolliset uhrit. Myös vanhuksia käytetään usein hyväksi, niistähän on mediassakin usein. Joidenkin mielestä on ilmeisesti uhrin vika, jos tulee hyväksikäytetyksi.  

Vierailija
36/42 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt ruokkiko ilmiselvää trollia hyvät ihmiset.

Vierailija
37/42 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se koru oli kun vieras niin helposti sen löysi?

Vierailija
38/42 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Et ole ainoa, jolle on käynyt noin. Minulta varastettiin kalevala -koru todella samaan tyyliin kesällä. Ties vaikka kyseessä olisi sama henkilö. Tein asiasta rikosilmoituksen.

Tämä nainen kertoi itse nyyhkytarinan, kuinka häntä oli käytetty hyväksi ja lainattu pari tonnia rahaa, eikä maksettu takaisin. Itse kuitenkin käytti häikälemättä hyväksi viatonta uhria.

Vierailija
39/42 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ap taitaa olla sama kuin tuon aivasteluketjun aloittaja. 

Vierailija
40/42 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tinteristä?