Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE:n toimittaja alkoi säveltää uutista, ja YLE sai huomautuksen julkisen sanan neuvostolta

Vierailija
26.09.2019 |

Kiitos asiasta kannelleelle.

Ei varmaan ollut ensimmäinen kerta kun YLE:n uutiset muokkaa uutistaan kulloinkin uutisia lukevan toimittajan mielipidettä vastaavaksi.

Lisäksi YLE yritti luikerrella vastusta muotoseikkojen perusteella.

https://yle.fi/uutiset/3-10991152

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joudun vinkumaan noille virheistään uutisoinnissaan melkein joka päivä, joten en ole yllättynyt.

Vierailija
2/12 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle ei säveltänyt eikä muokannut uutista.

Ylen toimitukseen tulleessa sähkeessä olin noin kirjoitettu, mutta kukaan ei ollut huomannut virhettä,

joten tuo uutissähke pääsi läpi valtakunnan uutisiin.

Kysymys on melkoisesta huolimattomuudesta.  Ei uutisen muokkaamisesta.

Yle on saanut tuosta huomautuksen Julkisen sanan neuvostolta.

Joten äläpäs ap levitä taas väärää tieto täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on aina ollut suuria vaikeuksia luetun ymmärtämisessä.

Ja kun näin on, kannattaisi pysyä hiljaa, eikä aukoa suurta suutansa joka paikassa.

Vierailija
4/12 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja 1 eivät erota väärää uutista oikeasta, vaikka se heille rautalangasta väännettäisiin.

Kirjoitelkaa tänne vasta sittan, kun teillä on jotain todellista sanottavaa, nythän te elätte valhetodellisuudessa.

Vierailija
5/12 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylen toimitukseen tulleessa sähkeessä olin noin kirjoitettu, mutta kukaan ei ollut huomannut virhettä,

Esität että uutistenlukija luki vain sähkettä. En ymmärrä että miten samasta uutisesta uutisen lähde lähettää YLE:lle kaksi erilaista versiota?

Lähettikö lähde siksi kaksi versiota että ennakoi YLE:n toiveita?  STT vai mikä? 

ap.

Vierailija
6/12 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan tuomio tuli siksi, ettei Yle kehotuksesta huolimatta julkaissut oikaisua uutisesta.

Vierailija
7/12 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ylen tv-uutiset on katsottu sopivaksi foorumiksi levittää propagandaa."Sovitetusta" ( pikemminkin kuin sävelletystä:)  tv-uutisesta ei jää jälkiä mistä tarkistaa asian oikeellisuus kuin suurella vaivalla ja paneutumisella.

Jos YLE:n pääuutisissa lähetetään muokattua totuutta, niin kyllä se kansan mieliin jää tässä väärässä muodossa.

Mietin vaan että miten laajaa tämä väärinkäytös on ollut?

Vierailija
8/12 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan tuomio tuli siksi, ettei Yle kehotuksesta huolimatta julkaissut oikaisua uutisesta.

Voi ei:(

Nyt YLE voi sitten jatkaa epäasiallista toiminaansa vailla huolen häivää:(

ap.

Vierailija
9/12 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen kolumnisti esittää kolumnissaan että on laillista tuoda kaverilleen nuuskaa Ruotsista.

https://yle.fi/uutiset/3-10977403

******"Olin Ruotsissa reissussa ja sain puhelun tutulta, joka tiesi minun olevan siellä.

Ennen kun edes vastasin, tiesin, mitä soittaja aikoi kysyä.

“Voitko tuoda nuuskaa?”

Kun sain puhelun, tiesin nuuskasta vain sen verran, miltä yksi yleisesti käytetty purkki näyttää. Olin nähnyt sitä esimerkiksi sullottuna työpaikan pakastimeen jäätelön sijaan. En edes tiennyt paljonko nuuskaa saa tuoda maahan tai paljonko se maksaa. Pian minut oli kuitenkin briiffattu perustiedoilla.

Ahne pikkurikollinen minussa heräsi. Mietin, kuinka helposti voisin tienata satasia roudaamalla muutaman tornin Suomeen. Leikittelin ajatuksella, ettei minua ja rikoskumppaniani todellakaan luultaisi nuuskan salakuljettajiksi viattomine vintage-ostoskasseinemme.

Lainkuuliaisuus vei kuitenkin voiton, enkä täyttänyt kasseja laittomalla määrällä nuuskatorneja "*****

Lisäksi kolumnisti esittää että on laitonta ottaa nuuskaa vastaan, mutta ei mainitse sitä (kuin ohimennen), että laittomuuteen syyllistyy myös nuuskan tuoja, tarjotessaan omaan käyttöön tarkoitettua nuuskaa. 

*****"Toimenpiteitä kuitenkin tarvitaan, koska nykytilanne on järjetön ihan jo perusnuuskailijankin kannalta. Ajatella sitä määrää ihan “kunnon kansalaisia”, jotka voidaan tällä hetkellä luokitella rikollisiksi, kun he iskevät kaverin tarjoaman pussukan ikeneen! Lain mukaan nuuskan ostaja tai vastaanottaja syyllistyy “laittomaan tuontitavaraan ryhtymiseen”. Maksimirangaistus siitä on vuosi ja kuusi kuukautta vankeutta."****

Ei kolumneissakaan saa esittää vallitsevasta laista väärää tulkintaa. Etenkään YLE:n sivuilla.

Vierailija
10/12 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylen omassa artikkelissa kerrotaan toista, olisit edes sen lukenut...

Vierailija
11/12 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla rahoittamassa tuollaista toimintaa!

Yle-vero poistettava!!

Vierailija
12/12 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylen kolumnisti esittää kolumnissaan että on laillista tuoda kaverilleen nuuskaa Ruotsista.

https://yle.fi/uutiset/3-10977403

******"Olin Ruotsissa reissussa ja sain puhelun tutulta, joka tiesi minun olevan siellä.

Ennen kun edes vastasin, tiesin, mitä soittaja aikoi kysyä.

“Voitko tuoda nuuskaa?”

Kun sain puhelun, tiesin nuuskasta vain sen verran, miltä yksi yleisesti käytetty purkki näyttää. Olin nähnyt sitä esimerkiksi sullottuna työpaikan pakastimeen jäätelön sijaan. En edes tiennyt paljonko nuuskaa saa tuoda maahan tai paljonko se maksaa. Pian minut oli kuitenkin briiffattu perustiedoilla.

Ahne pikkurikollinen minussa heräsi. Mietin, kuinka helposti voisin tienata satasia roudaamalla muutaman tornin Suomeen. Leikittelin ajatuksella, ettei minua ja rikoskumppaniani todellakaan luultaisi nuuskan salakuljettajiksi viattomine vintage-ostoskasseinemme.

Lainkuuliaisuus vei kuitenkin voiton, enkä täyttänyt kasseja laittomalla määrällä nuuskatorneja "*****

Lisäksi kolumnisti esittää että on laitonta ottaa nuuskaa vastaan, mutta ei mainitse sitä (kuin ohimennen), että laittomuuteen syyllistyy myös nuuskan tuoja, tarjotessaan omaan käyttöön tarkoitettua nuuskaa. 

*****"Toimenpiteitä kuitenkin tarvitaan, koska nykytilanne on järjetön ihan jo perusnuuskailijankin kannalta. Ajatella sitä määrää ihan “kunnon kansalaisia”, jotka voidaan tällä hetkellä luokitella rikollisiksi, kun he iskevät kaverin tarjoaman pussukan ikeneen! Lain mukaan nuuskan ostaja tai vastaanottaja syyllistyy “laittomaan tuontitavaraan ryhtymiseen”. Maksimirangaistus siitä on vuosi ja kuusi kuukautta vankeutta."****

Ei kolumneissakaan saa esittää vallitsevasta laista väärää tulkintaa. Etenkään YLE:n sivuilla.

Kolumnissa saa tuoda oman näkemyksensä esiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän