Lihansyöjä: Tilaatko ikinä ravintolassa kasvisruokaa?
Tai valitset vaikka koulun/työpaikan ruokalassa sitä? Syön usein ulkona ja ajattelin että olisi edes pieni ilmastoteko suosia vaikka joka toinen kerta vegesafkaa. Mutta toisaalta harmittaa että about samalla rahalla vois syödä kunnon pihvin.
Kommentit (78)
Todella usein, on kiva nähdä miten hyvää ruokaa pelkistä kasviksista ammattilaiset loihtii. Suosikkiravintolani on turkulainen Kuori, siis kasvisravintola, vaikka syön myös lihaa.
En. Olen sekasyöjä ja ateriallani on aina kasviksia ja sen lisänä lihaa, kalaa, tai kanaa.
Intialaisessa ravintolassa tilaan aina kasvisruokaa.
99% prosentissa tapauksista kyllä, sekä lounasravintoloissa että muuten ulkona syödessäni. Tosi helppo tapa vähentää lihankulutusta.
Melkein aina otan vegeruuan. Kotona syön vain hirveä ja muuta riistaa.
Yliopiston ruokalassa syön kasvisruokaa ehkä noin yhden kerran neljästä. Ihan sen mukaan, mikä näyttää parhaalta. Ravintolassa melkein aina tilaan jotain lihapitoista, mutta joskus harvoin esim. falafeliä.
Tyttöystävän luona tai kun hän on minun luonani (asutaan eri kaupungeissa ja nähdään noin kerran kuussa viikon verran), syön enimmäkseen kasvisruokaa, koska hän on kasvissyöjä ja tehdään ruuat yhdessä.
Miksi lihansyöjä sellaista tekisi? olen sekasyöjä ja tilaan ruokaa jossa on kasviksia sekä lihaa.
Käydään 8-10 hengen porukassa syömässä, noin puolet sekasyöjiä, mutta usein lähes kaikilla on kasvisruoka.
Tilasin joskus subistavkasvispihvin. Unohtivat koko pihvin välistä ja tekivät uuden kasvispihvisubin anteeksipyydellen. Kasvispihvi ei ollut kummoinen joten jatkan kanasubien ostamisella
Hyvin harvoin. Riippuu kuitenkin ravintolasta: esimerkiksi ravintola Juuressa kasvisruokiin suhtaudutaan intohimolla ja pieteetillä.
Tilaan ravintolassa kiinnostavimman annoksen. Joskus se on järvikalaa, joskus jopa vegaaninen.
Kotona syön laidunlihaa. Laiduntava eläin on hiilinielu. Tämä on ilmastotekona parempi kuin tuontitofu tai prosessoitu kasviproteiini.
Syön kyllä, mutta en ilmastomuutosfobian takia. Viimeksi tilasin ravintolassa sienirisottoa. Harmi, että oli kuin paksua puuroa.
Kotona meillä on hirveä, kalaa, metsäsieniä ja metsälintuja kuten teertä ja pyytä. Mies metsästää.
En. Toisaalta syön ravintolassa pari kertaa vuodessa.
Sieniruoat ovat kokemukseni mukaan hyvä valinta ravintoloissa.
En, en ole vielä eläessäni saanut hyvää kasvisruokaa. Lisäksi olen allerginen soijalle, maidolle ja viljalle, joten vaihtoehtoja on todella minimaalisesti edes sekaruokien puolella.
Valitsen ruoan sen mukaan, mikä vaikuttaa houkuttelevimmalta. Joskus se on kasvisruoka, joskus vegaaninen, joskus sitten sekaruokavalion mukainen. Enkä ole koskaan miettinyt, että jos valitsen kasvisruoan, niin saisin rahalleni jotenkin vähemmän vastinetta. A la carte -listoillahan tämä ei ongelma olekaan, koska kasvisvaihtoehto on usein edullisempi annos kun liha- tai kalaruoka.
Syön kyllä lihaa, mutta vegekin toki maistuu, jos on jokin hyvä vaihtoehto tarjolla.
Esim. työpaikkaruokalassa ehkä noin puolet päivistä syön vegeruokaa, vaikka olen sekasyöjä. Ihan sen mukaan, kumpi vaihtoehto on enemmän makuuni. tänään esimerkiksi liharuoka oli maksapihvit, joita en voi sietää, ja kasvisvaihtoehto pesto-tomaattipizza, joten kasvisvaihtopäivä tuli. Aika useinkin on niin että vegevaihtoehto enemmän mieleen.