Pitääkö minun syödä lihaa että saan käyttää nahkakenkiä?
Tai pitää lemmikkiä? Miksi vegaaniruokavalio velvoittaa?
Kommentit (7)
Ei tarvitse, mutta et voi sanoa olevasi vegaani.
Ihan samoin kuin sinun ei tarvitse ostaa autoa ajaaksesis autoa. (Voit ajaa vuokratulla autolla tai kaverin autolla). Mutta jos et omista autoa, et voi sanoa olevasi autonomistaja.
Riippuu mistä syistä on vegaani. Jos on eläineettisistä syistä, eli ei hyväksy missään nimessä eläinten tap pamista ihmisen vaatteeksi, ruoaksi tms tai nykyaikaista eläinten tehokasvatusta isoissa yksiköissä, niin onhan se vähän hassua jos sanoisi että eläimen tap paminen lihaksi ei ole minulle ok, mutta kengiksi tai laukuiksi tai lemmikinruoaksi on ok.
Jos taas omassa veganismissa kyse on ilmastonmuutoksen torjunnasta vaikka, niin silloin on ymmärrettävää, ettei ole niin ehdoton eläintuotteiden käytön suhteen.
(Noita ekan tyypin vegaanejakin on kyllä joitakin, jotka esim. käyttävät nahkakenkiä, sillä perusteella, että niin kauan kuin enemmistö kumminkin syö lihaa, nahkaa syntyy ylimäärin niin ettei juuri hänen kenkiään varten tarvitse erikseen tap paa eläimiä sen lisäksi, mitä lihaksi jo joka tapauksessa tap ettaisiin)
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse. Sinun ei myöskään tarvitse eikä kannata kuunnella internetin känkkäränkkiä ja trolleja.
Syö ihan mitä haluat ja pukeudu ihan miten haluat. Hauskaa syksyä! :)
Kyllä sä tiedät että mä tiedän tän itsekin :) Haluan herättää keskustelua. ap
Mee ap töihin..siin on sulle keskustelun/miettimisen aihetta
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse, mutta et voi sanoa olevasi vegaani.
Ihan samoin kuin sinun ei tarvitse ostaa autoa ajaaksesis autoa. (Voit ajaa vuokratulla autolla tai kaverin autolla). Mutta jos et omista autoa, et voi sanoa olevasi autonomistaja.
Mikä siis olen? En ole sekasyöjäkään.
Vierailija kirjoitti:
Mee ap töihin..siin on sulle keskustelun/miettimisen aihetta
Kääntäisivät vaan takas himaan. Oon sairaana. Oliko jotain annettavaa vai mikä oli pointti?
Ei tarvitse. Sinun ei myöskään tarvitse eikä kannata kuunnella internetin känkkäränkkiä ja trolleja.
Syö ihan mitä haluat ja pukeudu ihan miten haluat. Hauskaa syksyä! :)