Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaa päähän pellet vegaanit, jotka kampanjoivat Mifua vastaan

Vierailija
26.09.2019 |

Itse en syö lihaa, eikä vatsani kestä soijaa. Mifu on ollut pelastukseni, sillä ruokavalioni on terveysongelmien takia hyvin rajoitettu. Ottaa lievästi sanottuna päähän militantit vegaanifanaatikot, jotka eivät ajattele muita. Jos mifu lopetettaisiin, en luultavasti saisi proteiinia mistään.

Ironista muutenkin vastustaa mifua, mutta olla hiljaa lemmikkikoirien ruokavaliosta. Vegaanius tuntuu olevan elämäntapa (lue: uskonto), eikä pelkkä ruokavalio.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän mifu edes ole ollut montaa vuotta markkinoilla :D ja sitä ennenkin on ollut kasvissyöjiä jotka eivät voi syödä soijaa. 

Kaikkien kasvissyöjien ruokavalio ei ole yhtä rajoittunut kuin minun.

Ap

Vierailija
22/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö lihaa enkä soijaa, mutta pärjään erittäin hyvin ilman mifua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet sanovat, etteivät voi syödä papuja. Uskon, että moni kuitenkin joko käsittelee ne väärin, ja että monen vatsa kestäisi niitä kohtuudella. Kohtuudella siis esim. yhdellä aterialla päivässä, eikä niin, että aamupalaleivällä on hummusta, lounaalla falafeleja ja päivällisellä papukastiketta.

Linssit ja pavut pitää huuhdella hyvin ja keittää pitkän aikaa ja huuhtoa uudestaan. Jopa purkkipavut on hyvä huuhdella ennen käyttöä.

Vierailija
24/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään epäile. Minäkin pärjäisin jos olisin terve.

Ap

Vierailija
25/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta taas on mennyt ohi että mikä siinä Mifussa on niin hienoa? Eikös se vastaa raejuustoa tai mitä tahansa muuta juustoa. Eikös se ole vieläpä kalliimpaa kilohinnaltaan kuin raejuusto?

Olen ollut kuvitelmassa että mifu on hyvin markkinoitu tuote, jolla viedään rahaa kukkarostasi, ja fiksuna voisit ennemmin ostaa sitä raejuustoa.

Korjaa toki jos olen väärässä. En ole ostanut sitä vielä, koska tuntuu hölmöltä ostaa jotain jossa on heikompi arvo rahoille.

Vierailija
26/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta taas on mennyt ohi että mikä siinä Mifussa on niin hienoa? Eikös se vastaa raejuustoa tai mitä tahansa muuta juustoa. Eikös se ole vieläpä kalliimpaa kilohinnaltaan kuin raejuusto?

Olen ollut kuvitelmassa että mifu on hyvin markkinoitu tuote, jolla viedään rahaa kukkarostasi, ja fiksuna voisit ennemmin ostaa sitä raejuustoa.

Korjaa toki jos olen väärässä. En ole ostanut sitä vielä, koska tuntuu hölmöltä ostaa jotain jossa on heikompi arvo rahoille.

Itse ostan niitä suikaleita. Niillä olen korvannut kanansuikaleet. Teen mifusta kastikkeita, esim kermasta tai kiinalaistyylistä, joita syön esim riisin kanssa. Hienommaksi jauhettu mifu taas korvaa jauhelihan. Se ei maistu ihan niin hyvältä kuin suikaleet, ainakaan minun valmistamana.

Ap

Vierailija
27/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ostan niitä suikaleita. Niillä olen korvannut kanansuikaleet. Teen mifusta kastikkeita, esim kermasta tai kiinalaistyylistä, joita syön esim riisin kanssa. Hienommaksi jauhettu mifu taas korvaa jauhelihan. Se ei maistu ihan niin hyvältä kuin suikaleet, ainakaan minun valmistamana.

Ap

No ei tuo nyt huonolta kuulosta. Ehkä voisin kokeilla. Maitotuotteissa on se hyvä puoli että niiden säilyvyys on hyvä, kana ja muu liha taas ei säily kovinkaan pitkään. Ehkäpä mifusta tehty iso kattila "currykanaa" kestäisi jääkaapissa hyvänä kauemmin.

Vierailija
28/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas inhottaa kotimaisen hunajan vastustaminen, kun samaan aikaan on ihan jees syödä jotain ulkomailta rahdattua soijaa. 

Vierailija
29/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään epäile. Minäkin pärjäisin jos olisin terve.

Ap

Mikä sairaus estää muiden maitotuotteiden syömisen? Tai linssien, kvinoan ja papujen syömisen?

Vierailija
30/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valio raejuusto: proteiinia 15g / 100g

Valio Mifu Jauhis: proteiinia 24g / 100g (Mifu ruokarakeissa 14 g / 100g)

Nyhtökaura: proteiinia 30g / 100g

Seitan: proteiinia 75g / 100g

Kanafilee: proteiinia 20g / 100g

Sisäfilee: proteiinia 23g / 100g

Näinköhän ne eläinkunnan tuotteet ovat sittenkään parhaita proteiinilähteitä? Jos ei vatsa kestä palkokasveja, niin kannattaa kokeilla seuraavaksi vaikka seitania.

Vierailija
31/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä se sellainen mifu edes on mutta kommenttien perusteella arvaan ettei ole tarpeenkaan. Syön kyljykset kyljyksenä ja pihvit pihvinä.

Vierailija
32/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä nämä vegaanit kampanjoivat? Se, että mainitsee mifun olevan eläinperäinen tuote, ei ole vielä vastaan kampanjointia.

Uskoisin, että vegaaneilla on edelleen huoli eläintuotannosta kokonaisuutena. Mifu on vain koko paketin yksi pieni sivutuote.

Sosiaalisessa mediassa näkee mifu-vastustusta. Jos mifu katoaa, joudun ottamaan lihan ruokavaliooni.

Ap

Mitä eroa on mifulla ja raejuustolla? Eli voisitko syödä raejuustoa? Kokeilin kerran mifua, mutta en oikein tajunnut sen pointtia.

Vierailija
33/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki kirjoitti:

Valio raejuusto: proteiinia 15g / 100g

Valio Mifu Jauhis: proteiinia 24g / 100g (Mifu ruokarakeissa 14 g / 100g)

Nyhtökaura: proteiinia 30g / 100g

Seitan: proteiinia 75g / 100g

Kanafilee: proteiinia 20g / 100g

Sisäfilee: proteiinia 23g / 100g

Näinköhän ne eläinkunnan tuotteet ovat sittenkään parhaita proteiinilähteitä? Jos ei vatsa kestä palkokasveja, niin kannattaa kokeilla seuraavaksi vaikka seitania.

Proteiini määränä on sinällänsä merkityksetön tieto, tärkeämpi tieto on sen aminohappokoostumus. Ei siinä ole mitään hienoa, jos tuotteessa on 70% proteiinia kun se ei ole edes complete protein. Yksityiskohdat merkkaa.

Mutta kyllä: nyhtökaurassahan on yllättäen jopa parempi aminohappokoostumus kuin naudassa tai kanassa, tsekatkaa vaikka googlesta.

Mutta ikävä kyllä nyhtiksen maku on anaalista, joten siksi mennään ennemmin naudanlihalla ja kanalla.

Vierailija
34/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skeidan ja tofu on suorastaan pahaa, eikä Mifu ja raejuusto maistu.

Quorn on hyvää ja kauris ja härkis menettelevät.

Noin yleisesti lihankorvikkeet eivät ole onnistuneita, vaan mieluummin syön 'rehellistä' kasvisruokaa tai sitten lihaa.

AP:n kannattaisi kokeila quornia.

Vierailija
35/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä oppinut valmistamaan Seitan tai tofua. Ne on aina todella pahan makuisia. Myös tofut ravintolassa ei maistu. Sen sijan nyhtökaura on todella hyvää. Tuo Ouorn on minun mielestä kuivaa, ja ei oikein maistu villekään. Mifua valmistan ja siihen aurajuusto kastike ja makarooni niin on muuten todella hyvää. Tosin siinä on se aurajuusto ja kerma, niin tämä ei vegaanille sovi. Meidän perhe tykkää siitä. Minulla menee myös vatsa todella pahasti sekaisin kun syön papuja, jotain teen väärin kun tykkäisin kovasti.

Innokkaasti haluaisin kokeilla, mutta en ryhdy missään vaiheessa vegaaniksi. Haluan syödä kaikenlaita ruokaa ja silloin voi myös ajatella luontoa. meillä syödään esimerkiksi paljon kalaa (kalastetaan itse), mies käy metsällä ja syödään riistalintuja. Ostetaan lähituotettua lihaa. Kasvisruokaa syödään ainakin 5 ateriana viikossa (lounaat arkisin koulussa ja työpaikalla). Syskyllä kerään paljon sieniä ja meillä on sitten kaikenlaista sieniruokaa. Pyrin mahdollisimman paljon kasvattamaan itse, olen onnekas kun meillä on tämä mahdollisuus.

Vierailija
36/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mifu on tosi kallista. Suikaleita ostin kerran - 30% hinnalla, ihan ok, mutta en normaalihintaa maksaisi. Se jauhis oli kamalaa, kiusaus meni lopulta pakkaseen ja sieltä kanoille... Ja meillä syödään paljon erilaisia vegeruokia, lapset tykkäävät. Mifu on aika turhis meille, varsinkin kun ottaa hinnan huomioon.

Vierailija
37/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naurata eikä harmita. Sen sijaan naurattaa kyllä suuresti lukea, miten joku leggins-mamma yrittää taas vaihteeksi repiä sisältöä elämäänsä niinkin merkittävästä aiheesta kuin jonkun random eineksen/puolivalmisteen ylistämisestä.  :D

Hei muuten, kummasta teidän mielestä myydään parempia puolivalmisteita, Lidlissä vai S-ketjussa? Ei oikein jaksaisi näitä tämän tason leggins-mammoja, jotka lähinnä tuovat huonoa mainetta normaaleille äideille. Koeta nyt ap keksiä elämääsi jotain muuta sisältöä kuin tällainen white trash -klisheiden ylistys.

Vierailija
38/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sekasyöjä ja vastustan Mifua siksi, että se on pahaa.

Vierailija
39/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä nämä vegaanit kampanjoivat? Se, että mainitsee mifun olevan eläinperäinen tuote, ei ole vielä vastaan kampanjointia.

Uskoisin, että vegaaneilla on edelleen huoli eläintuotannosta kokonaisuutena. Mifu on vain koko paketin yksi pieni sivutuote.

Sosiaalisessa mediassa näkee mifu-vastustusta. Jos mifu katoaa, joudun ottamaan lihan ruokavaliooni.

Ap

Mitä eroa on mifulla ja raejuustolla? Eli voisitko syödä raejuustoa? Kokeilin kerran mifua, mutta en oikein tajunnut sen pointtia.

Mifun pointti on se, että se kestää kuumennusta. Niin väitetään. Kokeilin kerran paistaa niitä rakeita, kamalaa mössöä.

Vierailija
40/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa valion mainokselle että mifu olisi muka ainut proteiinin lähde jos ei voi syödä soijaa tai ei syö lihaa. 

Juustosta voisi varmaan saada, mutta en voi syödä viljoja, joten ei ole mihin juustoa laittaa. Raejuustoa vatsani ei kestä - ei edes valion raejuustoa. Papuja ja herneitä en voi syödä. Lihaa en syö. Proteiinilisäravinteita en voi syödä - en edes valion.

Ap

Juustoa laitetaan suuhun. Käytetään myös ruoanlaitossa, mutta silloinkin laitetaan suuhun.

Ohis