Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaa päähän pellet vegaanit, jotka kampanjoivat Mifua vastaan

Vierailija
26.09.2019 |

Itse en syö lihaa, eikä vatsani kestä soijaa. Mifu on ollut pelastukseni, sillä ruokavalioni on terveysongelmien takia hyvin rajoitettu. Ottaa lievästi sanottuna päähän militantit vegaanifanaatikot, jotka eivät ajattele muita. Jos mifu lopetettaisiin, en luultavasti saisi proteiinia mistään.

Ironista muutenkin vastustaa mifua, mutta olla hiljaa lemmikkikoirien ruokavaliosta. Vegaanius tuntuu olevan elämäntapa (lue: uskonto), eikä pelkkä ruokavalio.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se on jotenkin hassua että vegaanit, joita on vain 5% vähemmistö kaikista vegetaristeista, on ihan raivona paitsi lihansyöjiä, myös muita vegetaristeja vastaan. Itselläni ärtyvä paksusuoli (IBS) syynä, miksi en pysty olemaan vegaani ja pitää pysyä lakto-ovovegetarismissa.

Vierailija
2/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeällistä, että ihmiset eivät arvosta sitä, että ruokaa yleensä on. Kiukuttelevat ja niskoittelevat syömistensä suhteen ja arvostelevat muita.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oli tehnyt listan lapsista jotka olivat kuolleet kun vanhemmat näännyttivät niitä vegaani dieetillä. Oli pitkä lista. Valitettavasti.

Vierailija
4/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on minulta mennyt ohi. Mitä vegaaneilla on Mifua vastaan?

Miksi ketään yleensäkään kiinnostaisi yhdenkään vegaanin mielipide mistään?

Vierailija
5/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä nämä vegaanit kampanjoivat? Se, että mainitsee mifun olevan eläinperäinen tuote, ei ole vielä vastaan kampanjointia.

Uskoisin, että vegaaneilla on edelleen huoli eläintuotannosta kokonaisuutena. Mifu on vain koko paketin yksi pieni sivutuote.

Vierailija
6/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on minulta mennyt ohi. Mitä vegaaneilla on Mifua vastaan?

Miksi ketään yleensäkään kiinnostaisi yhdenkään vegaanin mielipide mistään?

Netissä ja livenä olen törmännyt monen monta kertaa vegaanien nillitykseen mifua vastaan. Enkä minäkään vegaanien mielipiteestä perusta, mutta kyllä heitä kuunnellaan. Nykyään puhutaan ilmastosta ja vegaaniudesta samassa yhteydessä.

Ap

Vierailija
7/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä nämä vegaanit kampanjoivat? Se, että mainitsee mifun olevan eläinperäinen tuote, ei ole vielä vastaan kampanjointia.

Uskoisin, että vegaaneilla on edelleen huoli eläintuotannosta kokonaisuutena. Mifu on vain koko paketin yksi pieni sivutuote.

Sosiaalisessa mediassa näkee mifu-vastustusta. Jos mifu katoaa, joudun ottamaan lihan ruokavaliooni.

Ap

Vierailija
8/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mifun vastustuksessa pointti lienee maidon tehotuotannon vastustus, muuta syytä en keksi? Maitoa tuottavat lehmät kun eivät usein elä missään kovin hyvissä oloissa. Lehmät keinosiemennetään ja syntyneet vasikat erotetaan liian nuorina emästään (ja menevät yleensä teuraaksi), ja samaa toistetaan mahdollisimman tiiviissä syklissä niin kauan kun lehmä vain tuottaa maitoa. Tämä yleensä lyhentää maidontuottajalehmien eliniän vain murto-osaan siitä, minkä ne eläisivät muuten. Puhumattakaan sitten parsinavetoista, joissa lehmät eivät pääse edes liikkumaan vapaasti jne.

Itse yritän siis lähinnä vastustaa tehotuotantoa, vaikken todellakaan ole vegaani enkä edes voisi olla, samoin terveysongelmien vuoksi ainoat kunnolliset proteiinilähteeni ovat lähinnä kana ja kala - joiden tehotuotanto on myös karmeaa ja epäekologista... Suo siellä, vetelä täällä.

Vierailija
9/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mifun vastustuksessa pointti lienee maidon tehotuotannon vastustus, muuta syytä en keksi? Maitoa tuottavat lehmät kun eivät usein elä missään kovin hyvissä oloissa. Lehmät keinosiemennetään ja syntyneet vasikat erotetaan liian nuorina emästään (ja menevät yleensä teuraaksi), ja samaa toistetaan mahdollisimman tiiviissä syklissä niin kauan kun lehmä vain tuottaa maitoa. Tämä yleensä lyhentää maidontuottajalehmien eliniän vain murto-osaan siitä, minkä ne eläisivät muuten. Puhumattakaan sitten parsinavetoista, joissa lehmät eivät pääse edes liikkumaan vapaasti jne.

Itse yritän siis lähinnä vastustaa tehotuotantoa, vaikken todellakaan ole vegaani enkä edes voisi olla, samoin terveysongelmien vuoksi ainoat kunnolliset proteiinilähteeni ovat lähinnä kana ja kala - joiden tehotuotanto on myös karmeaa ja epäekologista... Suo siellä, vetelä täällä.

Maidon tehotuotannon vastustus on tietysti se syy. Mutta vegaanien tulisi olla iloisia, että meillä on enemmän lihan korvikkeita. Soija on monelle herkkävatsaiselle ongelma.

Syö sinäkin sitä kanaa ja kalaa ihan rauhassa. Itsekin syön mifua hyvillä mielin. Maidon olen tosin korvannut kauramaidolla.

Ap

Vierailija
10/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanit nyt on vaan....

Vierailija
11/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvi Auvinen nyt ainakin on vastustanut mifua. En tiedä kuinka tosissaan on ollut, mutta ei ilmeisesti pidä siitä.

Vierailija
12/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpeällistä, että ihmiset eivät arvosta sitä, että ruokaa yleensä on. Kiukuttelevat ja niskoittelevat syömistensä suhteen ja arvostelevat muita.  

Silloin kun ruokaa on saatavilla ylenmäärin, aletaan nirsoileen ja hifisteleen. Jos ruoasta on pulaa, kaikki maistuu.

Vierailija
13/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vietä aikaasi sellaisissa paikoissa missä pahoita mielesi. Itse olen oikein onnellinen, kun syön ja teen mitä parhaaksi katson. Muiden volinat eivät kiinnosta pätkän vertaa ja en käytä aikaani tuulimyllyjä vastaan taistellessa. On siis vain ja ainoastaan sinusta kiinni mitä luet.

Vierailija
14/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ihmettä nyt taas... Itse seuraan kasvissyöjänä useita eri vegaaniryhmiä enkä ole koskaan törmännyt moiseen. 

Itse noudatan formap-ruokavaliota ja minulle käy mm seuraavat proteiinin lähteet:

-tofu

-tempe

-siemenet

-raejuusto

-soijarahka

-leipäjuusto

-valmiiksi liotetut linssit, kunhan on vähemmistössä osana ruokaa, esim kasvissosekeitossa

Jne. Veganismiin en pysty suolisto-ongelmien vuoksi mutta silti en ole kohdannut vihaa (vegaaneilta) yhtään missään. Kasvissyöjä olen kuitenkin ollut jo yli 20 vuotta. Sen sijaan ruokavaliotani arvostavia lihansyöjiä olen tavannut kymmeniä, esimerkiksi aletaan yhtäkkiä arvostelemaan kun lautasellani ei olekaan lihaa. 

Vierailija
15/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa valion mainokselle että mifu olisi muka ainut proteiinin lähde jos ei voi syödä soijaa tai ei syö lihaa. 

Vierailija
16/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun ruokaa on saatavilla ylenmäärin, aletaan nirsoileen ja hifisteleen. Jos ruoasta on pulaa, kaikki maistuu.

Ymmärrän sairaudet, mutta en sitä, että jotkut vauhkoilevat jostakin syömästään sapuskasta ja laittavat itseään olevinaan korkeammalle pallille. Tosin heidän märinät menevät aika kuuroille korville.

Vierailija
17/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mifu edes ole ollut montaa vuotta markkinoilla :D ja sitä ennenkin on ollut kasvissyöjiä jotka eivät voi syödä soijaa. 

Vierailija
18/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku oli tehnyt listan lapsista jotka olivat kuolleet kun vanhemmat näännyttivät niitä vegaani dieetillä. Oli pitkä lista. Valitettavasti.

Vegaanit voi olla m*lkkuja, mutta tuo ylläoleva on kyllä vale. Mitään tietämättä väitän, että ei-vegaanit näännyttää keskimäärin lapsiaan vegaaneja enemmän.

Vierailija
19/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on suora seuraus siitä, että ruokaa niin paljon, että voi nirsoilla ja kikkailla.

Kehitysmaissa syödään mitä kiinni saadaan tai maasta nousee, länsimaissa yltäkylläisyys johtaa ruuan haaskaamiseen ja sillä kikkailuun. Kun kukaan ei kuole nälkään, niin voidaan vähän hupsutella.

Vierailija
20/51 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa valion mainokselle että mifu olisi muka ainut proteiinin lähde jos ei voi syödä soijaa tai ei syö lihaa. 

Juustosta voisi varmaan saada, mutta en voi syödä viljoja, joten ei ole mihin juustoa laittaa. Raejuustoa vatsani ei kestä - ei edes valion raejuustoa. Papuja ja herneitä en voi syödä. Lihaa en syö. Proteiinilisäravinteita en voi syödä - en edes valion.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi