Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokopäivätyötä tekevä lapsiperheen äiti, koska hemmetissä otat aikaa kuntoilulle?

Vierailija
26.09.2019 |

Siis miten saat oman liikuntasi sovitettua arjen rumbaan?! Mikä on vakioaikasi huolehtia kunnostasi viikottain?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkat ja kauppareissut pyörällä tai kävellen, töissä seisten sähköpöydän ansiosta, puolen tunnin juoksulenkkejä kun lapsi katsoo ohjelmaa, pelaa, pyöräilee mukana tau on omassa harrastuksessa, joogaa tai kotijumppaa kotona milloin ehtii ja jaksaa. Ruokavalio kunnossa. Timmissä kunnossa olen.

Vierailija
42/52 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaja 3, lähden itsekin siitä että kuntoilemaan pystyy ja on pystyttävä, muutenhan vartalo menee pilalle -> itsetunto kuolee -> miestä ei enää kiinnosta seksi -> tulee ero. Siksi kysynkin vinkkejä siihen, miten kokopäivätyötä tekevät lapsiperheiden äidit järjestävät kuntoilunsa. Ap

Jo on vaikeaa.

Hienot selitykset olet keksinyt kyllä, vaikka mikäs sinulla on, kun on mies kotona. Mies on ilmeisesti myös lastenne isä, joten eiköhän hän voi olla lastensa kanssa niin, että mamma pääsee kuntoilemaan? Kuntoilla voi myös kotona, mutta jos et jaksa ja viitsi, niin se on sinun ongelmasi. Kuntoiluohjeita löytyy kyllä netistä pilvin pimein ja voit tehdä niitä vaikka siinä olkkarin lattialla perheen ympäröimänä.

Olet ilmeisesti käsittänyt väärin etten kuntoilisi. Kuntoilen kyllä, mutta se tuntuu epävarmalta ja aina pitää vaihtaa systeemiä. On ahdistavaa yrittää keskittyä kuntoilemaan kotona perheen ympäröimänä. Ohjeita en tarvitse tällä kokemuksella edes välttämättä, vain hemmetti aikaa olla yksin joskus! Ap

Ahdistut perheestäsi? Sinulla on nyt joku muu ongelma kuin kuntoilu.

Onhan se vähän ahdistavaa, kun teet jumppaliikkeitä, niin lapsi tulee hyppimään jalassa kiinni. Tai koitat punnertaa, niin lapsi on selässä ”häiriköimässä” ja lempeällä halausotteella kuristaa kaulaa. Ei kauheasti nappaa kuntoilla lapsen ollessa läsnä. Juokseminen ja pyöräily ei onnistu, kun lapsi kiilaa koko ajan eteen. Kiva, että lapsi on koko ajan keksimässä jekkua, mutta minulla ei riitä energiaa keskittyä omaan asiaan, kun toinen jekkuilee vieressä.

Sitäpaitsi lapsi on niin mustasukkainen kaikesta mitä teen, että en pysty tekemään sen läsnäollessa mitään. Jopa lehden lukeminen on vaikeaa, kun hän hyppii ja hyökkää lehden päälle.

Olen miettinyt juoksumaton ostamista. Lapsen mennessä nukkumaan voisin juosta sen puoli tuntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaja 3, lähden itsekin siitä että kuntoilemaan pystyy ja on pystyttävä, muutenhan vartalo menee pilalle -> itsetunto kuolee -> miestä ei enää kiinnosta seksi -> tulee ero. Siksi kysynkin vinkkejä siihen, miten kokopäivätyötä tekevät lapsiperheiden äidit järjestävät kuntoilunsa. Ap

Jo on vaikeaa.

Hienot selitykset olet keksinyt kyllä, vaikka mikäs sinulla on, kun on mies kotona. Mies on ilmeisesti myös lastenne isä, joten eiköhän hän voi olla lastensa kanssa niin, että mamma pääsee kuntoilemaan? Kuntoilla voi myös kotona, mutta jos et jaksa ja viitsi, niin se on sinun ongelmasi. Kuntoiluohjeita löytyy kyllä netistä pilvin pimein ja voit tehdä niitä vaikka siinä olkkarin lattialla perheen ympäröimänä.

Olet ilmeisesti käsittänyt väärin etten kuntoilisi. Kuntoilen kyllä, mutta se tuntuu epävarmalta ja aina pitää vaihtaa systeemiä. On ahdistavaa yrittää keskittyä kuntoilemaan kotona perheen ympäröimänä. Ohjeita en tarvitse tällä kokemuksella edes välttämättä, vain hemmetti aikaa olla yksin joskus! Ap

Ahdistut perheestäsi? Sinulla on nyt joku muu ongelma kuin kuntoilu.

Onhan se vähän ahdistavaa, kun teet jumppaliikkeitä, niin lapsi tulee hyppimään jalassa kiinni. Tai koitat punnertaa, niin lapsi on selässä ”häiriköimässä” ja lempeällä halausotteella kuristaa kaulaa. Ei kauheasti nappaa kuntoilla lapsen ollessa läsnä. Juokseminen ja pyöräily ei onnistu, kun lapsi kiilaa koko ajan eteen. Kiva, että lapsi on koko ajan keksimässä jekkua, mutta minulla ei riitä energiaa keskittyä omaan asiaan, kun toinen jekkuilee vieressä.

Sitäpaitsi lapsi on niin mustasukkainen kaikesta mitä teen, että en pysty tekemään sen läsnäollessa mitään. Jopa lehden lukeminen on vaikeaa, kun hän hyppii ja hyökkää lehden päälle.

Olen miettinyt juoksumaton ostamista. Lapsen mennessä nukkumaan voisin juosta sen puoli tuntia.

Kokeiltu on, joten parempi jättää tekemättä, kuin suuttua lapselle sen takertumisesta ja jekkuilusta. Ehtii sitä sitten muutama vuoden päästä 🙄

Vierailija
44/52 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn lenkillä neljä kertaa viikossa. Kerran viikossa heti töiden jälkeen, toisen kerran lasten iltatoimien aikaan ja kaksi kertaa viikonloppuna. Mies on tuolloin lasten kanssa. Lisäksi teen lihaskuntojumpan kotona kahdesti viikossa. 2-vuotias on silloin miehen kanssa. 4-vuotias jumppaa usein mukana, tai leikkii vieressä legoilla.

Miehen harrastaessa liikuntaa minä hoidan lapsia.

Vierailija
45/52 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppaa lasten kanssa kotona. Voit käyttää lasta apuna. Tosin hän voi nauraa oloaan katketakseen, siin on vaarana liika hauskuus. Joillainm kuntosaleilla kuuluu lastenhoito maksuun. Sinne lähdette koko perhe. Kannustatte miehesi kanssa toisianne. Lihaskunto treeniä älä jätä väliin. Ikääntyessä alkaa liian kova veltostuminen näkymään ja masennus iskee takraivoon. Nyt on äidin aika hoitaa itseään ja perhettään liikunnaliisesti. Hommatkaa myös polkupyörät koko perheelle vaikka Joululahjaksi. Keväällä menette porukalla sitten ihailemaan luontoa. 

Vierailija
46/52 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joukkuelajin treenit yhtenä iltana viikossa (sen verran myöhään että lähden kun lapset olivat iltapalalla). Lisäksi käyn yleensä lenkillä yhtenä arki- iltana ja toisena viikonloppupäivänä. Kun mulla on joukkuelajin peli illalla niin toki jätän arkilenkin väliin, joskus treenitkin. Pyöräilen myös töihin välillä mutta matka on vain 5km.

Mulla siis 10v ja 4v. Haen 4v:n pk:sta viimeistään neljältä joten ehdin hyvin viettää hänen kanssaan aikaa arkenakin jos lähden vaikka 19:30 lenkille. 10v on jo paljon kaverien kanssa ja harrastuksissa mutta hyvin ehdin myös kuunnella hänen juttujaan.

Vierailija
47/52 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä. Mulla on kaksiosainen työpäivä. Pääsen aamulla töistä viimeistään klo 10 ja haen lapset päikystä kotiin päiväksi. Kun lapset on päiväunilla teen jotain treeniä, vähintään venyttelen. Palautan lapset päiväkotiin klo 15 ja menen töihin.

Mulla on arkivapaita, miehellä myös. Niinä päivinä pystyn tekemään myös kodin ulkopuolista treeniä, esim kuntosalilla, uimahallissa ja jumpassa.

Vierailija
48/52 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on joukkuelajin treenit yhtenä iltana viikossa (sen verran myöhään että lähden kun lapset olivat iltapalalla). Lisäksi käyn yleensä lenkillä yhtenä arki- iltana ja toisena viikonloppupäivänä. Kun mulla on joukkuelajin peli illalla niin toki jätän arkilenkin väliin, joskus treenitkin. Pyöräilen myös töihin välillä mutta matka on vain 5km.

Mulla siis 10v ja 4v. Haen 4v:n pk:sta viimeistään neljältä joten ehdin hyvin viettää hänen kanssaan aikaa arkenakin jos lähden vaikka 19:30 lenkille. 10v on jo paljon kaverien kanssa ja harrastuksissa mutta hyvin ehdin myös kuunnella hänen juttujaan.

Niin siis lapset ovat tietenkin miehen kanssa kun urheilen.

Vierailija
49/52 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lounastauko jos ei tapana syödä lounasta

Ehdottomasti syön lounaan työpäivän aikana. Olisi järjetöntä jättää kunnon lounas väliin. Ap

Lenkki aamulla 06 koiran kanssa

07 aamupala

08 töissä

10 kahvitauko missä kunnon eväsrasiallinen lämmintä ruokaa

12 lounas eli salitreeni

12.30 palautusjuoma työajalla sheikkeristä

14. Eväsrasiallinen lämmintä ruokaa

15.30 kotiin

Illalla koiran lenkitystä, lapsien kanssa uintia/kotijumppaa/koti joogaa/käsipainoilla treeniä/ ulkona puistossa kehonpaino treeniä/MLL hoitaja kotiin ja yksin treenaamaan.

21.30 nukkumaan

Ruokaa rasioihin viikonloppuna esim. 30 rasiaa valmiiksi niin sillä elää jo pitkälle eikä tarvi kokoajan kokata kiireisessä arjessa. Kauppareissut ja siivous myös viikonlopulle. Lapset opetetaan siivoamaan jälkensä joka päivä ja joka päivä ylläpito siivousta. Tee joka vessakäynnillä 15 kyykkyä niin päivänaikana siitä tulee jo hyvä määrä.

Työpaikka lounaan voi aivan hyvin skipata ja sääästää samalla rahaa kun syö eväitä.

Miten ihmeessä sä käyt 30 min salilla ja siihen vielä suihku ym päälle? Ei kyllä mitenkään saa kunnon treeniä tuohon aikaan puristettua. Itsellä on tunti aikaa, kun lapsella on harrastus (samassa talossa missä se sali on) ja siinä ehtii juuri tehdä jonkinlaisen treenin (venyttely, suihkut toki vasta kotona). Lisäksi sulla on ilmeisesti työ jossa voi syödä milloin vain? Aika harvalla onnistuu tuokaan. Itse olen ottanut omaa aikaa aamuihin. Herään esim. viideltä, jotta ehdin käydä juoksemassa ennen työpäivää. Ihan kätevää on myös juosta töihin (jos sieltä löytyy suihkutilat, meillä onneksi on). Hyödynnän myös ihan kaikki lapsen menot eli en todellakaan jää sinne kentän laidalle surffaamaan kännykällä ja juoruamaan vaan lähden tekemään oman treenin. Ainoastaan varsinaisiin peleihin voin jäädä katsojaksi. Telkkari, some ym. on ihan minimissä. Näillä mennään ja olen onnistunut saamaan itseni ihan hyvään kuntoon. Parin vuoden päästä helpottaa, kun lapsi kasvaa ja pärjää jo vaikka itsekseen kotona jonkin aikaa.

Vierailija
50/52 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten harrastuksien aikana saatan juosta odotellessa lenkin, muuhun ei ole nyt aikaa. Muutaman vuoden päästä helpottaa.

T. Kolmen lapsen äiti.

Vierailija
51/52 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheata lukea näitä. Jumpataan ja juostaan hiki päässä, vaikka ajan voisi käyttää vaikkapa itsensä sivistämiseen. Milloin sivistätte itseänne? Luette? Keskustelette pitkiä keskusteluja?

Vierailija
52/52 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies treenaa yksilölajeja, joten käy aamusta ja hakee lapset tarhasta. Minä vien lapset tarhaan ja käyn töiden jälkeen. Eli mies herää 04.00 käy treenaamassa ja on töissä 6.30. Pääsee töistä 15.00 ja hakee lapset 15.30. Minä vien lapset 8.00 menen töihin 8.30, pääsen töistä 17.00 jonka jälkeen treeniin. Kotona olen n.20.00 jolloin mies menee nukkumaan ja minä jatkan iltaa lasten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi