Sairasta " taidetta" :(
Voi jessus että kävi oksettaan Teemu Mäen valokuvat.
Miten tuollainen " taiteilija" voi olla vielä isä?!
Yhdessä kuvassa vauvan naama veressä silmät itkusta turvonneet, vieressä kuva anaalipan*sta..
Hyi helvetti miten sairas ihminen kissantappovideoineen >:(
Kommentit (56)
PipraVera:
mutta mikä ikävintä, monet niistä joutuvat elämään tosi ankeissa oloissa sitä ennen ja matkustamaan pitkiä aikoja erittäin kyseenalaisissa oloissa. Siipikarja elää Suomessa tosi huonoissa oloissa jne. Että jeesustella voi vaikka mistä, kuten minäkin tässä taidan nyt tehdä.Olen yhä sitä mieltä, että Mäki teki videollaan virhearvion - sanomansa ei ole mennyt perille hänen haluamallaan tavalla juuri kenellekään - olisi kiva, että tässä keskustelussa olisi vähän enemmän syvyyttä ja tasoa jos sen kerran pitää jatkua vuodesta toiseen.
Kuinka moni tulee ajatelleeksi, että esim. munatemperamaalaukset tehdään varmaan tosi huonoissa oloissa kasvaneiden kanojen munia käyttäen, pianojen koskettimet on usein norsunluuta jne. erilaisia epäinhimillisiä asioita tehdään taiteen ja sivistyksen nimissä, Mäestä vaan puhutaan enemmän kuin muista. No joo, nyt en taida enää jaksaa tästä aiheesta enempää länkyttää. nostakaa joku taiteesta kiinnostunut se moderni taide on naurettavaa paskaa ketju!
Maailma on raadollinen ja täynnä pahaa.
Mutta herranen aika. Tarviiko sitä tehdä lisää viattomien ihmisten/eläinten kustannuksella?
myöhemmin!!!!! 16 vuotta on jatkunut keskustelu tästä videonpätkästä, jota melkein kukaan ei ole nähnyt - mielipiteitä vaan huudellaan suu vaahdossa.
Mun mielestä ei ole tunteetonta, jos pystyy keskustelemaan Teemu Mäen teoksesta muutenkin kuin toteamalla, että oksettavaa. Ehkä teille joillekin järkyttyneille tämä video on aivan uusi asia, itse olen ollut siitä tietoinen reilusti yli 10 vuotta ja päässyt ajat sitten yli ensijärkytyksestä. En ole nähnyt Teemu Mäen koko videoteosta, kuten arvelen ei kukaan muukaan täällä. Essee avasi Mäen ajatusmaailmaa tästä aiheesta aivan uudella tavalla. Tähän asti olen ajatellut, että hän on sairas kuvottava mies, joka tappoi kissan ja runkkasi myös pakoputkeen. 80-luvulla seksi ei ollut niin esillä joka paikassa kuin nykyään, ehkä mua 10 vuotta vanhemmat ei pidä tälläistä pakoputkeen runkkaamista enää minään, minusta se on tosi vastenmielinen ajatus.
Ehkä kysymys on paljon siitäkin, että ihmisillä ei vaan ole mitään suhdetta taiteeseen - nykytaide koetaan todella vieraana.
Minusta on ihanaa käydä esim. Kiasmassa lapseni kanssa - aivan eri reaktioita ja aivan eri tulkintaa kuin mulla. Ars 06 on mun 6 v:n suosikki ja on aivan Kiasma-intoilija. Mummoni taas on Kiasmassa naama niin norsunvitulla kuin vaan olla voi. Menkää muuten katsomaan Ars 06 - siellä on niin paljon hauskaa ja jännittävää lapsille ja aikuisillekin, mm. Valituskuoro!
Minun mielestäni taidetta on esim. seinillämme olevat maalatut kauniit maisemakuvat.
Kissan nirheäminen kirveellä ja mällien heittäminen sen päälle ei kuulu mielestäni taiteeseen.
Siis voiko joku oikeasti ajatella noin?
Jos haluaa tehdä videon sarjamurhista ja väittää sitä taiteeksi.
Ymmärtäjiä taitaa löytyä av-mammoista.
Olen nähnyt muutaman Mäestä tehdyn tv-haastattelun ja lukenut juttuja hänestä.
Mä olen Mäki fani.
Vierailija:
Olen nähnyt muutaman Mäestä tehdyn tv-haastattelun ja lukenut juttuja hänestä.
Mä olen Mäki fani.
kriteerejä. Onko seinilläsi kenties Pekka Halosta? Vai onko taulut ostettu Savonlinnan torilta?
En keksi aiheesta mitään omaa, joten googletin mitä on taide. Eka vastaus kysymykseen oli: Rémyde Gourmont onkin sanonut: ¿Taide on tehty tunnettavaksi, ei ymmärrettäväksi. Joka kerta kun halutaan puhua taiteesta järkiperusteilla, sanotaan vain typeryyksiä."
Taiteesta on kyse silloin, kun taiteilija ei voi rakentaa haluamaansa ilmaisua tietoisen ajattelun kautta, vaan hän joutuu käyttämään tietoisen ajattelun ulkopuolisia, vaikeammin hallittavia prosesseja ilmaisun tuottamiseen. Eli jos pystymme luomaan jonkin ilmaisun puhtaasti loogisen ajattelun ja järjen käytön avulla, kyse ei ole taiteesta.
Näin ajatellen järvimaiseman suora tallentaminen kankaalle ei ole taidetta, vaan jäljentämistä. Herättääkö se jotain uusia ajatuksia? Mitä uutta se antaa siihen järvimaisemaan, jota voit mennä katsomaan mökillesi?
Joten ainoa järvimaisema mitä saan ihailla on tauluissa.
Ja ihan sama millä nimillä puhutaan, Mäen teko on ainoastaan sairaan ihmisen tuotos, ei muuta.
todellisuudessa te ette pysty määrittelemään ketään ihmistä sairaaksi!
Vierailija:
todellisuudessa te ette pysty määrittelemään ketään ihmistä sairaaksi!
Sinutkin sairaaksi joka tuollaista ukkoa puolustelet!
Toivon ainakin ettei monikaan meistä pystyisi vastaavaan _sairaaseen_ tekoon.
Vierailija:
Vierailija:
todellisuudessa te ette pysty määrittelemään ketään ihmistä sairaaksi!Sinutkin sairaaksi joka tuollaista ukkoa puolustelet!
kyllähän minun tarvisi nähdä nenääni pidemmälle.
Nyt kaikki joukolla kirvestä heiluttamaan!
eli siitä, mikä on taidetta ja mikä ei ole. mun mielestä taiteella on kanssa moraali. kun taidetta tehdään ei saa henkisesti tai/ja fyysisesti satuttaa ulkopuolisia (ellei ne itse halua). lapsilla ja eläimillä ei voi katsoa olevan " omaa halua" .
teemu mäki on paska. vaikka ois kuinka fiksu, niin meni tollasta paskaa tekemään...mun silmissä se ei voi puhdistautua ja saada arvostusta ikinä, varsinkaan taiteilijana. näiden vuosienkin jälkeen kehtaa vielä puolustella paskaansa.
säälittää ne jotka täällä puolustelee sitä äijää. ottakaahan päässänne alusta se ajatus, että pitäis olla avarakatseinen modernin taiteen suhteen ja tajuta et moni paska-juttu siinä onkin jotain vitun symbolointia....aivopestyjä te ootte..
säälittää ne jotka täällä puolustelee sitä äijää. ottakaahan päässänne alusta se ajatus, että pitäis olla avarakatseinen modernin taiteen suhteen ja tajuta et moni paska-juttu siinä onkin jotain vitun symbolointia....aivopestyjä te ootte..
Teemu Mäki on älykkö, erittäin miellyttävä ihminen, hyvä luennoitsija ja hänen sanomansa on avautunut minulle.
Minulla on ollut ilo työskennellä hänen kanssaan ja kunnioitan häntä. Hän on ammattilainen.
Luen mielelläni hänen kirjoituksiaan ja olen seurannut kissaesseen kehitystä ja tosiaan lukenut hänen tekstejään viime vuosina.
Jos tuntisitte hänet niin kuin minä, ajattelisitte hänestä positiivisesti.
Tämä kissantappovideoksi kutsuttu teos on lähtenyt elämään omaa elämäänsä.
Lukekaa Mäen nettisivuilta essee ilman tunnekuohuja. Kaikista naurettavinta on että täälläkin täysin tuntematta asiaa ja tutustumatta Mäen tuotantoon puhutaan täyttä paskaa ja esitetään asioita jotka eivät pidä paikkaansa.