Miksi miehet suostuvat lapsien hankintaan, jos ei niitä oikeasti halua?
Tässä lähivuosina on kaveripiirissä käynyt useammankin kerran niin että mies on lähtenyt lätkimään lapsen ollessa pieni. Ovatko miehet niin typeriä että luulevat elämän jatkuvan samalla tavalla lapsen saannin jälkeen vai mikä siinä on että häivytään kun "ei tää ollutkaan kivaa" tai "ei tää ollutkaan sellaista kuin luulin". Eikö miehet tajua että raskaus ja äitiys muuttaa naista niin henkisesti kuin fyysisesti? Ja että naisen haluttomuuteen lapsen vauva aikana on ihan biologiset syyt. Itselläni kyllä kävi tuuri että mieheni halusi lapsia oikeasti, itselleni lapsi ei olisi ollut mikään pakollinen juttu. Hän haluaa olla lapsen kanssa mahdollisimman paljon ja iltaisin hoitaakin häntä enemmän kuin minä. Silloin kun hän alkoi lapsen hankinnasta puhumaan kysyinkin häneltä että meinaako pysyä rinnallani siinäkin vaiheessa kun raskaus on tuhonnut kroppani, p*lluni revennyt ja perseeni levinnyt. Jaksaako hän mahdollisen koliikkivauvan itkua ja huutoa yökaudet ja jaksaako hän katsella väsynyttä ja nuhjuista äitiä jolla on vauvan puklut paidalla ja haisee happamalle maidolle. Etsin myös netistä ne pahimmat kauhutarinat hänelle luettavaksi raskaudesta, synnytyksestä ja vanhemmuuden alkutaipaleesta että hän oikeasti tajuaa mihin on ryhtymässä. Lupasi pysyä tukenani ja lupasi olla hyvä isä lapselleen, se lupaus on kyllä pysynyt. Melko helppo oli raskauteni, synnytys sujui suht ongelmitta ja lapsikin ensimmäisen vuoden jälkeen melko helppo tapaus. Oli varmaan kuitenkin hyvä hieman pelotella miestä odottamaan pahinta vaikka asiat ovatkin hyvin sujuneet.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla käy sääliksi jokaista miestä jotka lähtee naisen painostuksesta lapsia hankkimaan.
Onneksi itse en ole naisten vietävissä. Elämä on mukavaa ilman perheleikkejä.
M36
Tämän tyyppiseen loppu päätelmään minäkin olen tullut. Tyydyn vatkaamaan katkarapuani ja naiset pitäköön kivaan keskenään ja kaikki voittaa. Tämän tyyppinen palsta on ihan parasta viihdettä. Naiset haukkuu päivästä toiseen kuinka kelvottomia me miehet olemme, mutta silti naiset sen parisuhteen haluaa.
Olet asian ytimessä veliseni.
M36
Miehet yleensä haluaa parisuhteen ei naiset.
Haha, bingo! Miksi muuten meiltä lähtisi joka vuosi vaimon hakumatkalla iso liuta miehiä ja naiset sen sijaan tyytyvät siihen mitä sattuu löytymään täältä kotimaan puolelta? Näinpä.
Hmm...nyt kyllä ollaan jännän äärellä miksi miehet niitä vaimoja hakee. Varmaa ne haluaa jonkun jota rakastaa, jolle kirjotella rakkausrunoja, jonka kanssa keskustella henkeviä, jakaa se yhteinen arki, jne <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla käy sääliksi jokaista miestä jotka lähtee naisen painostuksesta lapsia hankkimaan.
Onneksi itse en ole naisten vietävissä. Elämä on mukavaa ilman perheleikkejä.
M36
Tämän tyyppiseen loppu päätelmään minäkin olen tullut. Tyydyn vatkaamaan katkarapuani ja naiset pitäköön kivaan keskenään ja kaikki voittaa. Tämän tyyppinen palsta on ihan parasta viihdettä. Naiset haukkuu päivästä toiseen kuinka kelvottomia me miehet olemme, mutta silti naiset sen parisuhteen haluaa.
Olet asian ytimessä veliseni.
M36
Miehet yleensä haluaa parisuhteen ei naiset.
Haha, bingo! Miksi muuten meiltä lähtisi joka vuosi vaimon hakumatkalla iso liuta miehiä ja naiset sen sijaan tyytyvät siihen mitä sattuu löytymään täältä kotimaan puolelta? Näinpä.
Mihis se Gambia unohtu?
Nyt oli puhe tuonneista eikä niinkään vierailuista. Suomi24:sellakin näkyy tuon tuosta keskusteluja kuinka enimmäkseen miehet puhuu Aasiaan tai Venäjälle menemisestä koska eivät löydä Suomesta itselleen vaimoketta.
Sinä rakas lapsi luulet, että he hakee vaimoja sen parisuhde krääsän takia? :D
Minkä sitten? Aika kallis hintalappu tulee pelkän yleiskoneen ja säännöllisen saannin turvaamiseksi. Tuominen ei meinaa ole mitään halpaa lystiä.
Lähdetään siitä että vain äidistä voi olla varma ennen testejä.
Vierailija kirjoitti:
Mies vain istuu ja pelaa videopelejä. Nainen haluaa lapsen, mies takertelee mutta silti nainen tekee miehen kanssa lapsen ja mies edelleen vain istuu ja pelaa videopelejä. Ja sitten nainen ottaakin eron kun mies vain istuu ja pelaa videopelejä.
Tämä oli paras kiteytys perhe-elämästä, mihinkä tähän asti olen törmännyt.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en halunnut lasta, kerroin tämän naiselle moneen kertaan ja nainen sitten sopivasti unohti ehkäisyn pois. Ja minä lähdin lätkimään.
Et sitten itse osannut ehkäistä? Tuollaisten ei pitäisi harrastaa seksiä ollenkaan.
Eikö luottamus ole suhteen perusta? Mitähän siitäkin tulisi, jos rupeaisi käyttämään kortsua parisuhteessa, kun ei luota siihen, että toinen ei lopeta ehkäisyä salaa. Ei sillä suhteella tee mitään, jos ei voi luottaa siihen, että eukko syö ne vitun pillerit, jos kerta väittää syövänsä. Eikö yhtään tulisi epäluotettu olo, jos mies ei välittäisi ehkäisyhöpinöistäsi vaan käyttäisi kondomia, koska ei voi luottaa siihen, ettet yritä tahallasi tulla raskaaksi? Sairasta ja naurettavaa.
Tuplaehkäisyssä ei ole mitään vikaa. Vasektomiakin on keksitty jos olet yli kolmekymppinen. Mutta ethän sä uskalla vastuuta ottaa omista siittiöistäsi sen kummemmin kuin omasta lapsestasikaan.
Veljen ex tuli raskaaksi vasektomian jälkeen. Tässäkin tapauksessa ehkäisy kuulemma petti. Tosin dna testi todisti, että ihan jonkun muun ehkäisy petti kuin veljeni.
Niin, eli veljesi ei halunnut tulla isäksi, hoiti asian itse, eikä tullut isäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen opettanut kaikille pojilleni että naiseen ei luoteta ehkäisyssä. Syy ihan se, että joka ikiselle exälle on käynyt väärin ja niin kävi myös pojalleni kun luotti että tyttö ehkäisee. Naiseen ei ikinä luoteta. Jos et halua lasta niin kondomi, vähintään.
Lisäyksenä, että joka ikisessä tapauksessa ehkäisyn pettäminen tapahtui ero vaiheessa vaikka vuosia oli toiminut ihan hyvin.
Se on kyllä jännä juttu omassakin tuttava piirissäni miten se ehkäisy pettää juuri siinä vaihessa kun se ero on jo muutenkin tulossa.
N43
Niinpä. MInä varoisin aina eroavaa naista joka pyytää takaisin ja haluaa yrittää uusiksi. Ainakin kaksi tapausta tiedän missä lapsi tehtiin ihan kostona tai kiusaksi.
Ja ihan pakko oli panna vaikka se ero oli jo tullut... Miesraukat.
Ja vielä ilman kondomia, oletan, koska...ööö...ero perustui luottamukseen? Vai repikö naiset salaa reikiä kortsuun?
Kyllä mun kokemuksen mukaan juuri miehet niitä lapsia haluaa! Varsinkin kolmekymppiset ja sitä nuoremmat.
Haluaisin minäkin lapsia, jos olisin mies. Musta tulisi loistava faija. Makselisin vähän elareita ja veisin lapsia mäkkäriin joka toinen viikonloppu. Ei yhtään hullumpi diili!
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ihan tervettä ole, että nainen haluaa lasta, mies ei ja sitten nainen usein käytännössä painostaa miehen isäksi. Sillä sitähän se on, jos ei isäksi ole 101% aitoa halua, ja toinen vain inkuu vieressä että haluan lapsen, haluan äidiksi eikä ole valmis: a) itse eroamaan ja etsimään miestä, joka aidosti haluaa isäksi tai b) tinkimään omista haluamisistaan ja lapsiaikatauluvaatimuksistaan antaakseen miehelle aikaa muodostaa oikeasti oikean näkemyksensä siitä, että mitä isyys on ja haluaako isäksi - ja jos haluaa, niin haluaako tämän naisen kanssa.
Jopa isäni sanoi kerran entisestä vaimostaan, ettei oikeastaan kokenut hinkua mennä naimisiin, mutta "hän vain jatkoi ja jatkoi aiheesta puhumista, se tuntui hänelle tosi tärkeältä ja kun se minulle oli aika yhdentekevää, niin ajattelin että menkööt nyt, eihän siitä haittaakaan ole". Tuntuu, että lapsissa aika monella voi olla sama suhtautuminen: sanotaan joo ja sitten ei ajatella sen pidemmälle, lähinnä toivotaan ettei nainen tulisikaan raskaaksi tai ajatellaan, että niin käy kuitenkin vasta joskus tosi kaukaisessa tulevaisuudessa. Sitten siinä äkkiä onkin vauva, kumppani on pelkkää maidon lorinaa ja mammastressiä ja pitäisi olla kiinnostunut lapsesta, josta oli alunpitäenkin vähän että joo on sulle tärkeetä mutta jos tehdään niin voitko pitää sen tärkeän jutun ihan itselläs -meiningillä.
Tämä on kai vähän tabukin. Ei saisi sanoa ääneen, ettei kenenkään halu äidiksi ole sen tärkeämpi kuin jonkun halu pelata videopelejä ja olla olematta kenenkään isä. Jos haluaa äidiksi ja kumppani ei halua isäksi, pitää sitten tehdä se lapsi suoraan yh-äiti -periaatteella, adoptoida tms.
Siis ihan oikeasti vielä 2019 jotkut miehet elää niin tynnyrissä, että lähtevät tekemään lasta sillä ajatuksella, että no menköön, ei kai siitä haittaakaan ole? Ja tätä pidetään ihan terveenä ja normaalina? Kyllä terveen ja normaalin pitäisi kyetä ajattelemaan, että mitä se lapsi tuo tullessaan ja haluaako sitä. Ja jos kumppani ei kuuntele vastausta "ei käy" ja jatkaa painostusta, niin terve ja normaali osaa pistää kumppanin pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Itse en halunnut lasta, kerroin tämän naiselle moneen kertaan ja nainen sitten sopivasti unohti ehkäisyn pois. Ja minä lähdin lätkimään.
Tällaisen käytöksen yleisyys on yllättänyt minut tai erityisesti se, miten paljon sitä tapahtuu. Eikä päde vain ensimmäisen lapsen kohdalla. Monesti lapsiluvusta on erimielisyyttä, juurikin niin päin että nainen haluaisi toisen tai kolmannen ja mies ehdottomasti ei. Ja kas, hups heijaa käykin "vahinko" tai ylläripylläri, kuten olen naisten kuullut näitä omakohtaisia kuvioitaan kuvaavan. Myöhemmin sitten nainen on nyreänä kun perhe-elämä on nihkeää ja parisuhde natisee liitoksissaan.
Omissa suhteissa ainakin miehet on olleet ne ketkä niitä lapsia haluaa. Exän kanssa en halunnut lasta koska muutenkin tapeltiin rahasta ja siivouksesta yms. Turhasta.
Nykyinen sitten halusi myös. Ja pelottelin myös miten ”hirveää” voi olla jos tulee koliikkia ja seuraavat 18 vuotta ollaan siinä kiinni. Ei tuntunut haittaavan vaan lupasi olla rinnallani.
Olen nyt raakana joten jännityksellä odotan miten tulevat vuodet menee.
Mieheni on onneksi hellä, rakastava, ahkera, rauhallinen ja kaikinpuolin ihana. Toivottavasti pysyykin.
Vierailija kirjoitti:
Omissa suhteissa ainakin miehet on olleet ne ketkä niitä lapsia haluaa. Exän kanssa en halunnut lasta koska muutenkin tapeltiin rahasta ja siivouksesta yms. Turhasta.
Nykyinen sitten halusi myös. Ja pelottelin myös miten ”hirveää” voi olla jos tulee koliikkia ja seuraavat 18 vuotta ollaan siinä kiinni. Ei tuntunut haittaavan vaan lupasi olla rinnallani.
Olen nyt raakana joten jännityksellä odotan miten tulevat vuodet menee.
Mieheni on onneksi hellä, rakastava, ahkera, rauhallinen ja kaikinpuolin ihana. Toivottavasti pysyykin.
Kai sinä muistit videoida tuon lupauksen? Tai sitten pyytää mustaa valkoisella.
On se vaan helppoa ja mukavaa elää yksin kun lukee tätäkin kommenttia.
M36