Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VETERAANI-keräykset! Kenelle varusmiehet oikein keräävät rahaa?

Vierailija
24.09.2019 |

Mun molemmat isoisät olivat nuorina sodassa. Toinen lähti sotaan 17-vuotiaana. Molemmat olleet kuolleina jo kauan. Elivät silti vanhoiksi.
Ketä ne elossaolevat veteraanit oikein on? Jotain yli 100-vuotiaitako? Kuinka monta niitä on?
En vaan tajua tätä mun matikalla.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikä 94 vuotta. Jäljellä vielä noin 30 000.

Vierailija
2/11 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorien rajoittaminen lisää elinikää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös naiset voivat olla veteraaneja. Olleet lottana, miinanraivauksessa jne. 

Vähiin käy ennenkuin loppuu. Minun tuntemani veteraanit ovat 93, 96 ja 103-vuotiaita.

Vierailija
4/11 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä ja mun kaverin isä on veteraaneja. Mun isä oli sodassa vajaa 3 vuotta. Kranaatinheittimessä.

Onko muuta kysyttävää?

Vierailija
5/11 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lotat eivät ole oikeita veteraaneja eikä heille kuuluisi tukia. Ei ainakaan niin paljon kuin veteraaneille.

Lotat eivät olleet koskaan etulinjassa. Veteraanit olivat välillä etulinjassa ja välillä takana huilaamassa.

Lottia kuoli kyllä siellä takalinjassakin. Olivat ilmavalvonnassa, lääkinnässä ja ruumiita valmistamassa. Mutta ei voi verrata veteraaneihin.

Vierailija
6/11 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä valtion kuuluisi hoitaa omansa. Arveluttavaa tuo kerjuu valtion toimesta.

Kaikella kunnioituksella siis veteraaneja kohtaan

Vierailija
7/11 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veteraanit kun oli vielä työelämässä kerättiin siihen aikaan sitten viljaa tiloilta.

Vierailija
8/11 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion pitäisi maksaa loppujen veteraanien kuntoutus- ja asumismenot. Veteraanijärjestöt istuvat miljoonien omaisuusmassojen päälle eikä niillä ole aikomustakaan jakaa niitä veteraaneille. Yhdenlainen huijaus tämäkin. En anna mihinkään keräykseen rahaa. Ne menevät näille hyvä veli-kerhoille eivätkä veteraaneille.

Vierailija
9/11 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummi sai jonkun veteraaniyhdistyksen tms kautta jotain kotiapua olemalla sotainvalidin leski. Ukin sotavamma oli kuitenkin suhteellisen lievä, aiheuttaen enemmän kosmeettista kuin toiminnallista haittaa, ja mummi ja ukki olivat menneet naimisiin vasta reilusti sodan jälkeen. Tämäkin kuitenkin riitti johonkin tukeen. Ilmeisesti veteraanijärjestöillä riittää rahaa ja onhan tuo niille parempaa käyttöä kuin johonkin sotien muiston vaalimiseen jemmaaminen, josta joskus puhuttiin veteraanijärjestöjen tulevaisuudenkuvana. En kuitenkaan nykytilanteessa koe tarpeelliseksi lahjoittaa veteraanikeräyksiin.

Vierailija
10/11 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 25-syntyneet olivat viimeisiä sotaan joutuneita.Saattoi olla vielä 26-yntyneitä,jos olivat alkuvuodesta syntyneet.

Lähetteinä esim.oli nuorempiakin.Hekin ovat veteraaneja,koska ovat olleet sotatoimialueilla.

Sun sukulaises ovat kuolleet vähän nuorempina,jos siitä on jo aikaa.Ihmisiä elää monenikäisiksi.

Katso joskus linnan juhlia,sieltäkin heitä löydät.

Vierailija
11/11 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia veteraaneja saapuu maahamme kovista oloista ja heille poloisille pitää myös jakaa yltäkylläisyyttä ja ymmärrystä.