Olisiko hauska idea istuttaa salaa kukkasipuleita julkisille paikoille?
Ja esimerkiksi vuokratalon pihaan? Miksi niitä istutetaan vain omaan pihaan?
Kommentit (65)
Miksi ei? Onko ankeus joku perusoikeus?
Ei todellakaan.
Hirveän näköistä ympäristöstä tulisi, kun siellä täällä olisi vaikka minkäläistä kukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan.
Hirveän näköistä ympäristöstä tulisi, kun siellä täällä olisi vaikka minkäläistä kukkaa.
:D Ei minusta, tämä kukattomuus on hirveän näköistä.
Onko mitään muuta syytä kuin että te olette mieltyneet ankeuteen?
Olen aina istuttanut vanhat pääsiäisnarsissit ym. kukkasipulit aso-talomme pihaan, paikkaan jossa ne eivät ole kenenkään tiellä. Ne ovat kukkineet parina keväänä ja sitten kadonneet, ehkä myyrä syönyt. Eipä niistä mitään haittaakaan ole ollut.
Ei mitä tahansa voi istuttaa mihin tahansa. Ensiksikin se voi vahingoittaa muita istutuksia ja toiseksi se on rumaa jos kukkia on missä sattuu eikä niitä kukaan hoida istutuksen jälkeen säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitä tahansa voi istuttaa mihin tahansa. Ensiksikin se voi vahingoittaa muita istutuksia ja toiseksi se on rumaa jos kukkia on missä sattuu eikä niitä kukaan hoida istutuksen jälkeen säännöllisesti.
Kukkasipuleita ei tarvitse hoitaa, ainakaan krookuksia ja muita kevätkukkijoita. Ne kukkii ennen kuin nurmikko lähtee kasvamaan, sen jälkeen ne lakastuu pois ja lehdet menee ruohonleikkurin alle. Ja pihassamme ei ole mitään istutuksia. Vain huonosti kasvavaa nurmikkoa ja jotain risukkoisia pensaita.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja pian istuttaja katsoisi perusoikeudekseen seurata kasvin kasvamista, hyvässä lykyssä laittaisi aidan ympärille. Sitä sanotaan valtaamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja pian istuttaja katsoisi perusoikeudekseen seurata kasvin kasvamista, hyvässä lykyssä laittaisi aidan ympärille. Sitä sanotaan valtaamiseksi.
Ehkä nyt kuitenkin pystyn itsestäni ennakoimaan että ei tule pakottavaa tarvetta rakentaa aitaa. :DD Kevään sipulikukat on tosiaan sellaisia itsekseen pärjääviä, ei niitä tarvitse seurailla sen kummemmin. Ne kukkii hetken ja sitten on vaan taas se nurmikko.
Paljon hauskempaa on kylvää kuituhamppua yleisille paikoille. Saa kukkahattu tädit ja sedät psykooseja.
Hyvä idea. Mä olen keväisin kylvänyt auringonkukansiemeniä kulkureittieni varrelle. Osa niistä kukkii nyt ja on tosi hauskan näköisiä. Ja tosiaan, en ole tuntenut tarvetta ryhtyä aidanrakennukseen.
Kukahan se oli, joku suomalainen naispuolinen runoilija. Hänellä oli tapana viskoa kukkien siemeniä kävellessään sinne tänne. Vähän tällaista täti-ihmisen anarkiaa. :D
Minusta on. Olen itsekin istuttanut kukkasipuleita aso talon pihalle. Niistä ei ole mitään haittaa, jäävät ruohonlekkurin alle, tavallisissa taloissa ei ole mitään istutuksia eikä kukat voi mitään edes pilatakaan. Sen sijaan tulee hyvä mieli, kun näkee keväällä kukkivia krookuksia. Surullista, että kaikki eivät ole tätä mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea. Mä olen keväisin kylvänyt auringonkukansiemeniä kulkureittieni varrelle. Osa niistä kukkii nyt ja on tosi hauskan näköisiä. Ja tosiaan, en ole tuntenut tarvetta ryhtyä aidanrakennukseen.
Auringonkukkia näkee joskus kasvamassa hassuissa paikoissa. Ehkä eläimetkin levittää niitä?
Mä olen suunnitellut, että ostan pussillisen auringonkukansiemeniä, ja käyn viskelemässä ne meidän mökkinä olevan lapsuudenkodin vieressä olevalle pellolle
Jos kyseessä ei ole varsinainen istutuksille varattu paikka niin eihän ne edes selviä ruohonleikkuusta.
Jättiputken siemenet on parhaita.
Joku ilkeämielinen ihminen kuitenkin kävisi repimässä ne
Ei olisi, parempi kysäistä isännöitsijältä lupa. Vuokratalon piha ei ole julkinen paikka.