Kuinka kauan voisit pukeutua nykyisiin vaatteisisi ennen kuin joku ihmettelisi sitä, ettet osta uusia vaatteita?
Tarkoitan nykyistä vaatekaapin sisältöä, jota tietenkin voisit täydentää tarpeen mukaan ehjillä alusvaatteilla. Kuinka pian joku tulisi ihmettelemään, miksi sinä et ole ostanut pitkään aikaan uusia vaatteita, kenkiä tai asusteita?
Kommentit (60)
Vuosia, senpä takia olenkin päättänyt olla ostamatta vaatteita vähään aikaan. No ok alusvaatteet ja t-paidat vois kulua liikaa.
En ymmärrä kysymystä. Ihmettelisi siksi että ovat rikki, pois muodista vai siksi että on nähnyt samat vaatteet niin monta kertaa? Olettaen että lähipiirissä olisi ihminen joka em. asiat olisi tarpeeksi epäkohtelias ottamaan puheeksi.
Varmaan pari, kolme vuotta. Minulla on ainakin neljät samanlaiset farkut ja valtava pinkka t-paitoja puhumattakaan muista vaatteista.
Siinä vaiheessa kun vaatteet olisi silmiinpistävästi rikki.
Olisiko 10 vuotta. On niin paljon vaatteita, ei tosin laadukkaita joten alkaisivat viimeisetkin olemaan rikki siinä noin 10 vuoden kohdalla luultavasti.
Miksi ihmeessä joku kysyisi noin? Voisin käyttää nykyisiä varmaan niin kauan kuin ovat ehjiä.
Vuosia menisi. Käytän nytkin parikymmentä vuotta vanhoja vaatteita. Ne tuli taas muotiin.
Todennäköisesti ensimmäiseksi kuluisi puhki talvikengät, kymmenisen vuotta riittäisi siihen.
Useamman vuoden. Asiaa edesauttaa sekin, että elän melkein erakkona. Ei kovinkaan moni voi muistaa, mitä minulla oli päällä kun viimeeksi tavattiin puoli vuotta aiemmin.
Puhki en saisi ikinä näitä vaatteita elinaikanani. Niin paljon näitä on. Kengätkin kestäisivät.
N 40
Ei ketään kiinnosta minun vaatteet. Loputtomiin jos ehjät olisi.
Pidän aina samoja vaatteita. Ostan uusia vasta kun vanhat menee rikki. Kukaan ei ole koskaan sanonut mitään.
Ei minulla ole noin moukkamaisia tuttuja. Olen viimeiset pari vuotta ollut töissä kahdella mekolla, kahdella neuletakilla, yksillä farkuilla ja kahdella paidalla. Helteille on ollut pari ohuempaa mekkoa. Kaikki työasut ovat yhdistelmiä noista, kukaan ei ole kysynyt vielä mitään.
Varmaan moni on ja miettinyt mutta ovat sen verran sivistyneitä etteivät kommentoi asiaa. Minulla kyllä vaatteet ovat kestäviä ja hyvänlaatuisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole noin moukkamaisia tuttuja. Olen viimeiset pari vuotta ollut töissä kahdella mekolla, kahdella neuletakilla, yksillä farkuilla ja kahdella paidalla. Helteille on ollut pari ohuempaa mekkoa. Kaikki työasut ovat yhdistelmiä noista, kukaan ei ole kysynyt vielä mitään.
Tämä taitaa olla optimaalinen määrä. Varmaan jos ovat yksivärisiä perusvaatteita, vaatteisiin kiinnitetään ylipäätään vähemmän huomiota.
En ole kolmeen vuoteen ostanut uusia vaatteita, mutta nyt joulualennuksista aion uusia vaatekaappia sekä vastaavasti ensi kesäalennuksista.
Ostan aina tosi ison läjän vaatteita kerralla. Olen kuin elokuvasta Pretty Woman kaikkine vaatekasseineen.
Aika lailla loppu elämän. No, joku saattaisi ihmetellä miksi 70v mummo kulkee 45veen vaatteissa joten sanotaan nyt sitten seuraavat 15v.
Vaatteet ovat hyvälaatuisia ja ajattomia (ja niitä on paljon). En osta koskaan mitään ”juuri nyt in” vaatetta vaan klassisen tyylikästä oli se sitten muotia tai ei. Ehkäpä siis nyt moni trendien perässä juoksija kauhisteleekin kun hameeni mitta ei olekaan juuri se muodinmukainen tai housujen lahkeet juuri oikean levyiset...
Mulla on sen verran paljon vaatteita, että eiköhän siihen menisi monta vuotta.