Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan voisit pukeutua nykyisiin vaatteisisi ennen kuin joku ihmettelisi sitä, ettet osta uusia vaatteita?

Vierailija
23.09.2019 |

Tarkoitan nykyistä vaatekaapin sisältöä, jota tietenkin voisit täydentää tarpeen mukaan ehjillä alusvaatteilla. Kuinka pian joku tulisi ihmettelemään, miksi sinä et ole ostanut pitkään aikaan uusia vaatteita, kenkiä tai asusteita?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti menisi vuosikymmeniä. Kuka ylipäätään kommentoisi noin kenellekään? Mutta ei mun tutut kyllä kiinnitä huomiota tuollaisiin asioihin, ei edes työkaverit. En itsekään kiinnitä huomiota, mitä muilla on päällä. Ehkä jossain juhlissa ihastellaan jonkun mekkoa. Jos nyt joku tulisi yhtäkkiä töihin joku ihmeellinen viritys päällään, sitä varmaan ihmeteltäisiin ja kävisi kuiskuttelua. 

Vierailija
42/60 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista milloin olen ostanut muita vaatteita kuin alusvaatteita, sukkia ja kumisaappaita. muut vaatteeni ovat niin kestäviä etten vuosiin tarvitse uusia. kotona pidän yleensä verkkareita ja villapaitaa, ulkona kumisaappaita. parempia vaatteita pidän yleisillä paikoilla, mutta sen verran harvoin että eivät juuri kulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan huomaa mitä vaatteita pidän (paitsi äitini ehkä). Tai jos huomaa niin ei ole sanonut:

Nämä ovat varmaan vanhimmat:

Noin 12 vuotta vanha takki, joka on vielä käytössä. Vähän tämän näköinen: https://anf.scene7.com/is/image/anf/KIC_144-9074-1027-128_prod1?$dwANF-…$

Verkkaritakki on kai 16 vuotta vanha, koska sain sen 14-vuotiaana. Mielestäni samannäköinen kuin nykyään myytävät.

Saappaat varmaan melkein 20 vuotiaat jo. Ovat hyvässä kunnossa kun en usein käytä.

Vierailija
44/60 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 10 vuotta. Takit on näkyviä, mutta niitä mulla on melkoinen kokoelma. Etenkin, jos saisin viisi kiloa laihdutettua, vaatteita riittäisi tarvittaessa loppuiäksi. Urheilu -ja ulkoiluhousut kuluisi ensimmäisenä puhki sekä lenkkarit parissa vuodessa. Tätä, kun luen, niin konkretisoituu se, että oikeasti ei ole järkeä ostaa nyt vaatteita pitkään aikaan. 50 v olen.

Vierailija
45/60 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pukeuduin aina näin ja kukaan ei sano mitään. Mulla on kahdet samanlaiset mustat housut ja muutama Marimekon raitapaita käytössä.

Vierailija
46/60 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monta vaatetta, jotka ovat 5-10 v vanhoja. Pyrin ostamaan laadukkaita ja ajattomia vaatteita. Kukaan ei ole tullut huomauttelemaan vanhoista vaatteista. Uusista sen sijaan huomautellaan. Kuluvia vaatteita kuten alusvaatteita ja arkikenkiä ostan kyllä useammin.

Vierailija
47/60 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä muista, mitä vaatteita olen muilla ihmisillä nähnyt (pl. poikkeuksellisen "hyvinpukeutuvat", joita on harvempi kuin yksi sadassa..?). Kiinnittäisikö joku oikeasti huomiota tuollaiseen? Ja vielä sanoisi siitä?

Vierailija
48/60 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kymmenen vuotta, ehkä jopa kaksikymmentä. En edes muista milloin viimeksi olen ostanut uusia vaatteita.

En juurikaan tapaa ihmisiä. Kukaan ei muista mitä mulla oli päällä viimeksi tavatessamme.

Minua ei ainakaan haittaa se, että ihminen käyttää usein samoja vaatteita kunhan on puhdas. Itse asiassa rekisteröin todella harvoin edes sitä, mitä muilla on päällä. En edes muista jos nyt ei vallan jotain todella erikoista ole ollut päällä jollain ihmisellä.

Vierailija
49/60 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä 10 vuotta. Takit on näkyviä, mutta niitä mulla on melkoinen kokoelma. Etenkin, jos saisin viisi kiloa laihdutettua, vaatteita riittäisi tarvittaessa loppuiäksi. Urheilu -ja ulkoiluhousut kuluisi ensimmäisenä puhki sekä lenkkarit parissa vuodessa. Tätä, kun luen, niin konkretisoituu se, että oikeasti ei ole järkeä ostaa nyt vaatteita pitkään aikaan. 50 v olen.

No, minullakin on vielä niitä tavoitevaatteita vaatekaapissa. Ovat hyvää materiaalia enkä ole raskinut viedä sen vuoksi kirpputorille. Tässähän motivoituu ihmiskokeeseen sekä laihduttamaan ne vuosien mukana hiipineet kilot ja säästämään samalla rahaa. Vuodessa pitäisi kyllä saada maltillisella tahdilla nuo elintasokilot pois.

Säästyneillä rahoilla sitten vaikka laittaisin mieluummin kotia kuntoon kun olisi pintaremontin tarvetta. Sytyn tälle haasteelle!

Vierailija
50/60 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan huomaa. Mustat housut ja paita.

Vierailija
51/60 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan huomaa. Mustat housut ja paita.

Angela Merkelillä on aina jakku ja mustat housut. Kukaan ei ole kitissyt Merkelin vaatteista. Kohu nousi kerran kun hän oli juhla-asussa, jossa oli antava kaula-aukko. Sekin sopi Merkelille.

Vierailija
52/60 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahdet mustat työhousut ja kolme samanlaista paitaa. Näitä olen vaihdellut töissä viimeiset kolme vuotta eikä kukaan ole sanonut mitään.

Eihän miehillekään huomautella, että käyttävät aina samoja suoria housuja ja samanlaista kauluspaitaa.

Vierailija
53/60 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopun ikääni.

Vierailija
54/60 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotitalo Cucci julistautui hiilineutraaliksi: https://www.is.fi/mystyle/art-2000006251627.html .

Kannattaa lukea artikkelista suomalaisen alan ammattilaisen kommentit ennen kuin menee ostamaan Cuccia. Ihminen tekee suuremman työn luonnolle ja ilmastonmuutoksen hidastamiseksi kun käyttää jo nykyään kaapissaan olevat vaatteet loppuun.

Suomessa on sentään jokin järki päässä muotiyhdistyksen väellä eikä haeta viherpesemällä pikavoittoja.

Vierailija
55/60 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI ole kukaan ihmetellyt yli 6 vuoteen miksi en osta vaatteita

Vierailija
56/60 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kahdet mustat työhousut ja kolme samanlaista paitaa. Näitä olen vaihdellut töissä viimeiset kolme vuotta eikä kukaan ole sanonut mitään.

Eihän miehillekään huomautella, että käyttävät aina samoja suoria housuja ja samanlaista kauluspaitaa.

Voi johtua ehkä siitä, etteivät miehet ihmettele toistensa ulkonäköä kuin naiset?

Naisilla on pienempi palkka ja mainosmaailma on luonut mielettömät kulutuspaineet. Useimmille miehille riittää se, että on tilanteeseen sopivasti pukeutunut. Naisia pommitetaan mediassa joka päivä kuvilla, joissa esitellään tähtien upeaa tyyliä ja sitä, kuinka he ovat missäkin juhlissa säväyttäneet.

Naisten pitäisi olla huomattavasti armollisempia itselleen ja toisilleen. En tarkoita tällä sitä, että pitäisi olla hoitamaton ja kulkea juhlissakin joissain pieruverkkareissa. Suurin osa vuodenpäivistå on ihan tavallista arkea ja Suomessa joutuu käyttämään vaihtelevien vuodenaikojen ja säiden vuoksi monenlaisia vaatteita.

Sen vuoksi olisi hyvä jos vaatteidenvaihtobileitä olisi useammalla paikkakunnalla. Minä en uskaltanut mennä kotikaupungissani vaatteidenvaihtobileisiin koska pelkäsin, että sinällään laadukkaat suurempaa kokoa olevat vaatteet jäävät rekkiin.

Olen laihduttanut rauhallisesti kolme vuotta ja laihtunut kymmeniä kiloja. Olen ostanut vaatteita kirpputoreilta koska olen halunnut varmistua siitä, että paino pysyy aloillaan.

Pelkäsin, että niihin vaatteidenvaihtobileisiin tulee suunnilleen kokoa XS-olevia naisia. Jälkeenpäin luin paikallislehdestä bileiden olleen menestys kun tulijoita olisi ollut vaikka kuinka paljon.

Juhlia varten olisi hyvä jos olisi jonkinlainen juhlavaatelainaamo koko perheelle.

Vierailija
57/60 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei kukaan olisi moksiskaan, paitsi jos alkaa haisemaan kyllin kauan pesemättömänä.

Vierailija
58/60 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI ole kukaan ihmetellyt yli 6 vuoteen miksi en osta vaatteita

Onnitteluni! Minulla yksi kaveri kinuaa koko ajan vaatekauppaan mukaan katsomaan jotain uutta ja jännää vaatekaappiinsa vaikka hän on ihan hyvin puettu ainakin minun mielestäni.

Minua ahdistaa vaatteissa se, että ei tiedä onko materiaali hyvä ja kestävä sekä tiedän sen, ettei ainakaan kannata itse lähteä myymään vaatteita kirpputorille. Kerran kokeilin, pesin ja silitin. Vaivan palkaksi sain myytyä yhden mekon vaikka myynnissä oli laadukkaita vaatteita.

Vierailija
59/60 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin käytössä oleva vaatteeni on kohta 30 vuotta vanha maiharityyppinen takki. Joskus minulle on sanottu:"Tunnistin sinut kaukaa tuosta takista" tai "Minullakin oli tuollainen nuoruusvuosina." En ole ottanut vinoiluna. Tuskinpa tuttuni vinoilisivat vaikka en ostaisi uusia vaatteita vuosikymmeniin.

Vierailija
60/60 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi johtua ehkä siitä, etteivät miehet ihmettele toistensa ulkonäköä kuin naiset?

Naisilla on pienempi palkka ja mainosmaailma on luonut mielettömät kulutuspaineet. Useimmille miehille riittää se, että on tilanteeseen sopivasti pukeutunut. Naisia pommitetaan mediassa joka päivä kuvilla, joissa esitellään tähtien upeaa tyyliä ja sitä, kuinka he ovat missäkin juhlissa säväyttäneet.

Naisten pitäisi olla huomattavasti armollisempia itselleen ja toisilleen. En tarkoita tällä sitä, että pitäisi olla hoitamaton ja kulkea juhlissakin joissain pieruverkkareissa. Suurin osa vuodenpäivistå on ihan tavallista arkea ja Suomessa joutuu käyttämään vaihtelevien vuodenaikojen ja säiden vuoksi monenlaisia vaatteita.

Sen vuoksi olisi hyvä jos vaatteidenvaihtobileitä olisi useammalla paikkakunnalla. Minä en uskaltanut mennä kotikaupungissani vaatteidenvaihtobileisiin koska pelkäsin, että sinällään laadukkaat suurempaa kokoa olevat vaatteet jäävät rekkiin.

Olen laihduttanut rauhallisesti kolme vuotta ja laihtunut kymmeniä kiloja. Olen ostanut vaatteita kirpputoreilta koska olen halunnut varmistua siitä, että paino pysyy aloillaan.

Pelkäsin, että niihin vaatteidenvaihtobileisiin tulee suunnilleen kokoa XS-olevia naisia. Jälkeenpäin luin paikallislehdestä bileiden olleen menestys kun tulijoita olisi ollut vaikka kuinka paljon.

Juhlia varten olisi hyvä jos olisi jonkinlainen juhlavaatelainaamo koko perheelle.

Kunnan tai kaupungin kannattaisi antaa jokin tila, jossa voi järjestää vaatteidenvaihtobileitä kaikenkokoisille. Vaikka sitten eri kokoluokkiin jakaen eri viikonloppuina. Jonkun voisi jopa työllistää osa-aikaisesti huolehtimaan vaatteidenvaihtobileiden tiedotuksesta ja tilaisuuden järjestämisestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan