Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison kuolemasta on kulunut yli vuosi - joko voin esitellä uuden kumppanini sukulaisille?

Vierailija
23.09.2019 |

Onkohan asia kuolleen puolisoni sukulaisille järkytys? Olen yrittänyt suojella heidän tunteitaan pitämällä seurustelumme salassa, mutta tuntuu siltä, että nyt alkaa olla aika jatkaa omaa elämääni avoimesti. t. nuorileski

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole järkytys. Isä löysi uuden kumppanin puolen vuoden jälkeen äidin kuolemasta. Olin vain tyytyväinen, isäni puolesta. 

Vierailija
2/48 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan säädylliseltä ajalta. Jos järkyttyvät niin heidän täytyy se itse käsitellä, et voi ottaa vastuuta heidän tunteistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi eikä sinun tarvitse suojella muita. Leskellä on oikeus jatkaa elämää eteenpäin, kukaan ei saa vaatia sinua suremaan pidempään kuin sinusta itsestäsi tuntuu.

Vierailija
4/48 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tekisit päätöksen ihan itse. Kuka sen sulle täällä kertoa voisi?

Vierailija
5/48 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään haluat esitellä uuden kumppanisi edesmenneen puolisosi sukulaisille? Se juna on jo mennyt.

Vierailija
6/48 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole järkytys. Isä löysi uuden kumppanin puolen vuoden jälkeen äidin kuolemasta. Olin vain tyytyväinen, isäni puolesta. 

Lisään tähän vielä, että ehdotin isälle yhtä eläkeläisreissua, ettei vain ole kotonaan yksinään koko ajan. 

Päätti sitten lähteä reissuun ja siellä tapasi tämän uuden kumppanin. Valitettavasti isäni kuitenkin kuoli kaksi vuotta myöhemmin tuosta. 

Vierailija
7/48 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jotain erityistä syytä järkyttyä?

Vierailija
8/48 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, mitä heille kuuluu uusi puolisosi.

Vierailija
9/48 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet niin tai näin, aina joku tuomitsee. Kuten tämä ketjukin sen osoittaa.

Vierailija
10/48 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipäätään haluat esitellä uuden kumppanisi edesmenneen puolisosi sukulaisille? Se juna on jo mennyt.

Jos on vaikka läheinen esim puolison vanhempien tai sisarusten kanssa. Tuskin läheiseltä haluaa lopun ikäänsä salata asioita.

Omat ex appivanhempani ovat aina ollleet minulle läheisempiä kuin omani, eikä ero siihen vaikuttanut mitenkään. Minä jatkoin elämää uuden kumppanin kanssa ja ex puolisoni myös. Miksi pitäisi eron tai ap:n tapauksessa puolison kuoleman takia laittaa kaikki kontakti poikki?

Vierailija
11/48 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin ettei mikään aika välttämättä riitä sillä on vaikea nähdä uusi ihminen toisen paikalla.

Ei sitä pahalla tarkoita, mutta sille se tuntuu helposti

12/48 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin välit poikki isään, kun sillä oli joku uusi hoito alle vuoden äidin kuolemasta. Kaiken lisäksi ei ollut mitään hienotunteisuutta, vaan olisi pitänyt hyväksyä ja onnitella kun löysi uuden sielunkumppanin.

Itse olin äidin kuolemasta aivan hajalla. Silloin tällöin isä koittaa edelleen ottaa yhteyttä, mutta en vastaa. Olkoon nyt sitten onnellinen uuden perheen kanssa ja vanhat voikin hylätä ikävänä muistona menneistä.

Vierailija
13/48 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, eli vain leskiä mielistelevät kommentit julkaistaan. Sehän sopii tämän palstan profiiliin. Kuten pettäjien hyysääminen.

Vierailija
14/48 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Swoman kirjoitti:

Minä laitoin välit poikki isään, kun sillä oli joku uusi hoito alle vuoden äidin kuolemasta. Kaiken lisäksi ei ollut mitään hienotunteisuutta, vaan olisi pitänyt hyväksyä ja onnitella kun löysi uuden sielunkumppanin.

Itse olin äidin kuolemasta aivan hajalla. Silloin tällöin isä koittaa edelleen ottaa yhteyttä, mutta en vastaa. Olkoon nyt sitten onnellinen uuden perheen kanssa ja vanhat voikin hylätä ikävänä muistona menneistä.

Samoin ja välit on poikki. Ei syntynyt onnellista uusperhettä.

Vierailija
15/48 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Swoman kirjoitti:

Miksi ihmeessä? MInä ainakin haluaisin, että mieheni löytäisi uuden kumppanin mahdollisimman pian, jos nyt kuolla kupsahdan. Elämän pitää jatkua kuitenkin. En ymmärrä tuollaisia aikarajoja. 

Miksi olet noin ilkeä isääsi kohtaan? 

Vierailija
16/48 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Swoman kirjoitti:

Samoin ja välit on poikki. Ei syntynyt onnellista uusperhettä.

Siis ihan käsittömätöntä, että laitetaan välit poikki, kun toinen löytää uuden rakkauden ja voisi olla taas onnellinen elämässään? Ei vaan voi käsittää tuollaista käytöstä. 

Vierailija
17/48 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leskellä on oikeus jatkaa heti elämäänsä, mutta aikuisilla lapsilla on myös oikeus tehdä omat ratkaisunsa.

Vierailija
18/48 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, lapsi on menettänyt äitinsä, kyse ei ole ISÄN onnesta. Isälle äiti ei ilmeisesti ole merkinnyt mitään, koska on ehtinyt nopeasti siirtymään eteenpäin, mutta lapsille ehkä äiti oli muutenkin läheisempi vanhempi. Toisekseen haluaisin, että mieheni ei ajattelisi leskenä vain itseään vaan myös lapsia. Se mikä tekee yhden onnelliseksi, saattaa tehdä useamman onnettomaksi. Mikä sitten kenellekin on tärkeintä. Itsekkäitä leskiä toki on olemassa, se on huomattu tosielämässä.

Minä olen menettänyt äitini, mutta olin onnellinen isäni puolesta kun hän löysi uuden kumppanin. Olin huolissani isästäni, ja siihen loppui huolet, kun uusi kumppani löytyi. Ja tasan tarkkaan tiedän, että isäni rakasti äitiä todella paljon. 

Ja nimenomaan on kyse isän onnesta, koska hän on menettänyt rakkaan puolisonsa. 

On äärimmäisen itsekästä, että aikuinen lapsi yrittää estää isänsä uuden onnen. Ei todellakaan ole normaalia touhua. 

Vierailija
19/48 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, taas poistettiin leskien vastainen kommentti. Selväähän se. Hyvä kun toit sen esiin. No, sinä olet sinä, minä olen minä. Äiti oli rakas, isä ei. Ratkaisu oli helppo.

Vierailija
20/48 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän asia kuolleen puolison sukulaisille kuuluu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän