Minkä ikäisen lapsen imettäminen on mielestäsi jo sairasta?
Kyllä jos joku imettää 5-vuotiasta niin hoitoon pitäis hakeutua!!
Kommentit (33)
Minä en ole nähnyt mitään tarvetta vieroittaa lasta rinnalta. Vaan hän tekee sen omaan tahtiinsa. Eli ' vieroitusmenetelmänä' on ei tarjota, ei kielletä. Kun lapsi pyytää rintamaitoa hän sitä saa, niin kauan kun haluaa. Käsittääkseni lapset virottavat itse itsensä 3-4 vuoden iässä. En ainakaan ole kuullut kenenkään imettävän tätä vanhempia.
Minä en arvostele muita liian lyhyestä/tai pitkästä imetyksestä ja toivoisin, ettei muut puuttuisi minun tapaani ruokkia, helliä ja rakastaa lastani. Kukin tallaa tyylillään ja harvaa asiaa kai voi sairaaksi sanoa.
tämä teidän parempi tietonne on peräisin? Onko tietoa, luuloa vai uskomusta?
Itse en haluaisi olla mikään taaperoimettäjä, imetin tosin 17 kk, mutta siihen oli monta käytännön syytä, eikä lapsi vielä kävellytkään silloin. En kuitenkaan näe mitään pahaa siinä, jos imettää isompaakin lasta, tosin en oikein tiedä miksi joku haluaa imettää esim. 3 vuotiasta. Jos lapsi on jo päiväkodissa ja yli 4 v minusta olisi jo aika outoa, mutta ei vielä sairasta imettää. Koululaisen imettäminen olisi jo ihan pimeetä mun mielestä, olis kyllä kiinnostavaa kuulla koululaistaan imettävän perustelut ja etenkin sen koululaisen kommentit asiasta.
Sairasta ei kai oo se imettäminen, vaan tapa ja motiivi jolla se tehdään. jos äiti imettää omaa läheisyydenkaipuutaan tyydyttääkseen vasten lapsen tahtoa, se on tyhmää, mutta jos lapsi kaipaa rintaa ja se on äidillekin ok, niin miksi ei.
ja sen kehítysmallista, kaikilla on kiire tienaamaan ja luomaan uraa...
Itse lapsena minua imetettiin 5kk.
Ja paljon myöhemmin syntyneitä sisaruksia imetettiin 3-4v. asti, eikä siinä ollut mitään outoa. Outoa on jos tuollainen sairas ajattelu tulee mieleen täysin luonnollisesta toiminnasta...
Lisäksi alueemme terveydenhoitaja oli itse imettänyt aikoinaan lastaan lähes 4 vuotiaaksi asti, eikä mitään ongelmia ole ilmennyt!! Mitä pahaa siinä on?
Voi tietenkin olla jotain sairaita tapauksia, mutta kun puhutaan äidistä ja lapsesta, niin on se hämmästyttävää...
Itse imetin omaa lastani vain 3kk, maitoa vain lakkasi tulemasta:(
Joten olkaa onnellisia te joilla maitoa riittää vuosikausiksi....
Taidat olla aika lailla auktoriuskoinen tyyppi!
Vierailija:
Kokenut lääkärituttavani sanoi että
on sairasta imettää yli 1-vuotiasta lasta. Se ei ole enää lapsen edun mukaista. Tämä on lääketieteellinen fakta.
Ihmettelen minä ;-). Luulisi ihmisillä olevan muutakin tekemistä kuin miettiä toisten ihmisten imetyksiä.
ja nuorempia veljiäni 2kpl noin 3v asti. Ei mielestäni mitään outoa.
Ystäväni kertoi että hän kävi vielä olikse 7 vai 10 vuotiaana äidin tissillä (60l lopulla)... Oli suur perhe jossa aina vauvoja. Hassua ja vähän erikoista, mutta ei mun mielestä mitenkään kauheeta. En yhtään kauhistunut kun kuulin. On sitä maailmassa ihmeellisempiäkin asioita kuin pitkä imetys... Hoh hoijaa.
Itse olen imettänyt omiani noin 12kk ikäiseksi. Liian aikaisin vieroitin -terveydenhoitajan painostuksesta ja itkien, lopen väsyneenä yöheräilyihin ja toisen vanhemman kelpaamattomuuteen -mikä ei tietysti taika iakusta vieroituksella parantunut. Harmittaa ja kaduttaa. Toivottavasti vielä joskus saan imettää pidempään.
PipraVera:
tämä teidän parempi tietonne on peräisin? Onko tietoa, luuloa vai uskomusta?Itse en haluaisi olla mikään taaperoimettäjä, imetin tosin 17 kk, mutta siihen oli monta käytännön syytä, eikä lapsi vielä kävellytkään silloin. En kuitenkaan näe mitään pahaa siinä, jos imettää isompaakin lasta, tosin en oikein tiedä miksi joku haluaa imettää esim. 3 vuotiasta. Jos lapsi on jo päiväkodissa ja yli 4 v minusta olisi jo aika outoa, mutta ei vielä sairasta imettää. Koululaisen imettäminen olisi jo ihan pimeetä mun mielestä, olis kyllä kiinnostavaa kuulla koululaistaan imettävän perustelut ja etenkin sen koululaisen kommentit asiasta.
Sairasta ei kai oo se imettäminen, vaan tapa ja motiivi jolla se tehdään. jos äiti imettää omaa läheisyydenkaipuutaan tyydyttääkseen vasten lapsen tahtoa, se on tyhmää, mutta jos lapsi kaipaa rintaa ja se on äidillekin ok, niin miksi ei.
Vaikkei se Jumalan sanaa olekaan.
t. 2-vuotiaan imetyksen lopettamista harkitseva.
joissa tosiaan ei ole välttämättä kovin paljon ruokaa tarjolla ja imettäminen on turvallinen tapa ruokkia pientä lasta jos hygieniaolosuhteetkin ovat huonot, siis esim ruoan valmistukselle. Näin vältytään sitlä ettei pieni vauva sairastu esim ripuliin.
En ymmärrä miksi Suomen kohdalla puhutaan tuosta Who:n suosituksesta kun tilanne täällä länsimaissa on aivan eri! Meillä on turvallista, hyvälaatuista ja puhdasta ruokaa ja yli vuoden ikäisen lapsen imetykselle EI OLE terveydellisiä perusteita kun kaikki ravintoaineet ym. lapsi saa nauttimastaan sekaravinnosta eikä rintamaitoa enää tarvitse.
Ja jos joku kouluikäistään imettää on kyllä jo häiriintynyt äiti josta pitäisi tehdä lastensuojeluimoitus! Eihän se nyt hyvät ihmiset ole enää normaalia ja haittaa vakavasti lapsen kehitystä, esimerkiksi seksuaalisuuden suhteen. Järki käteen ihmiset!
Ihan tosissasiko meinaat, että kouluikäinen suostuisi imetykseen?!
T. 6-vuotiaaksi äiti imetti saunassa ja tyydytti sillä vain itseään. Vakavia traumoja tuli : (
Se, miksi suomessa suositus on se 1v, johtuu siitä ettei äideille halutaluoda paineita! Ja tämä on ihan faktaa, terveysviranomaisten suusta.
Yli vuoden ikäisen imettäminen vielä enemmän. 2-vuotiaan imetys on jo aika sairasta. Sitä vanhempien imetys on aivan käsittämättömän outoa.
Minusta rintamaito on tarkoitettu sen ikäisille lapsille, jotka eivät syö vielä kunnolla kiinteitä ruokia, eivätkä osaa juoda nokkamukista.