Kengät metron penkillä, junttiuden merkki?
Miksi nuoret pitävät nykyisin jalkoja metron penkillä? Aika rivoa kun nuoret miehet ja naiset lojuvat metron penkeillä niin että halvat ja likaiset kengät ovat metron penkillä. On noita tosin näkynyt vanhempiakin esimerkkejä, esim hienostorouva joka oikein ojensi molemmat jalkansa penkille.
Onko kyseessä jokin cityjunttien uusi reviirinmerkintätapa vai kertooko vain välinpitämättömyydestä muita kohtaan. Ei kovin sivistynyttä.
Kommentit (9)
Ehkä samat kengät rentoutuvat likaisella kotisohvalla?
Sisustus: jätti-tv, kulmasohva.
Ei vaan huonon kotikasvatuksen saaneena, tavoiltaan aivan epäsosiaalisena matkustajana, jollaiset eivät oikeastaan kuuluisi mihinkään julkisiin kulkuneuvoihin olleskaan...
Mua ärsyttää ne kalliitkin kengät metron penkillä. Ärsyttää, vaikkei kenkien omistaja olisi edes astunut koiranpaskaan. Tosin silloin se vasta ärsyttääkin, etenkin jos itse istuu siihen penkille sen jälkeen, kun se kenkien penkillä pitäjä on jo poistunut;-)
Pahin junttiuden merkki on se typerä leikki (eli metron kuljettajan kiusaaminen) että ollaan muka hyppäävinään raiteille tai tönitään kavereita leikisti muka metron eteen. Tähän "leikkimiseen" pitäisi aina vartijoiden puuttua, ja silloin, kun ei vartijoita ole paikalla, voisi lähellä olevat aikuiset pyytää lapsia/teinejä lopettamaan typerän pelleilyn. Aina on se vaara, että joku leikin tiimellyksessä horjahtaa!
Järkyttävää sakkia, pyyhitään kengät istuimeen... Vajaaälyisiä vai huonosti kasvatettuja?
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää sakkia, pyyhitään kengät istuimeen... Vajaaälyisiä vai huonosti kasvatettuja?
varmaan sekä että...
En tykkää matkustaa metrolla muutenkaan. Töiden alkamisten ja päättymisten aikoihin se vielä menee, kun matkustajina on ihan tavallisia, töissäkäyviä ihmisiä. Viikonloppuisin ja iltaisin tuntuu, että suurin osa matkustajista on tavalla tai toisella sekaisin.
Mä taas ihmettelen, miksi sinne sulkeutuvien ovien väliin pitää tunkea? Pahimpia on ne, jotka jää ovien väliin seisomaan ja pitämään ovia auki, että se perässä tuleva kaverikin ehtisi vielä kyytiin. Seuraava metro tulisi muutaman minuutin päästä. Mutta kun metro vaan seisoo asemalla odottamassa, että viimeisetkin lorvijat sieltä tulee, kuski ei saa siis ovia kiinni, eikä metroa liikkeelle ajallaan, siitä seuraa ketjureaktiona taas seuraavienkin junien myöhästyminen...