Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin narsisti jättää rauhaan?

Vierailija
23.09.2019 |

Olen nyt viimeisen puolen vuoden aikana ottanut vastaan haukkuvia ja nimitteleviä viestejä, enkä reagoi niihin. Narsisti on yrittänyt päästä kotiini ilman lupaa. Hän yrittää olla lapsiini yhteyksissä ja manipuloida heitä.
Miten kauan tätä jatkuu?
Mitkä ovat ne perusteet, että jollekin ihmiselle voi asettaa lähestymiskiellon? Riittääkö solvaavat viestit todisteeksi?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kiusaamiselta eikä narsismilta. 

No eiköhön niillä kiusaajilla joku häiriö yleensä taustalla ole

Ongelmaan reagointi menee hakoteille, jos olettaa kiusaajan olevan itsestäänselvästi narsistinen. Tyypillisesti narsisti jättää rauhaan, jos pakenee. 

https://www.narsistienuhrientuki.fi/tietoa-narsismista/narsismista_ylei…

Narsisti kärsii empatian puutteesta, harhakuvitelmista oman kaikkivoipaisuutensa suhteen, vaatii ihailua, on ylimielinen, kilpailunhaluinen, röyhkeä ja kateellinen eikä hyväksy keskivertaisuutta saatikka huomioi toisten tunteita ja tarpeita. Narsistien tärkeimmät yhteiset tuntomerkit ovat: tapa olla hyökkäävä muita kohtaan, manipuloida ja kontrolloida.

Vierailija
22/34 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuotta eron jälkeen kesti mun tapauksessa. Jätti mut rauhaan, kun lapsesta tuli täysikäinen. Nyt on lapsen facessa mielistelemässä. En tykkää yhtään.

Eli vastaus otsikkoon lienee: Kuollessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähestymiskiellon hankin minä. Toki se selän takana solvaaminen jqtkuu yms mutta lasten elämän sain rauhoitettua.

Lähestymiskieltoa ei saa valitettavasti loppuiäksi.

Vierailija
24/34 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuu niin kauan kunnes narsku on käyttänyt sinut loppuun.

TAI niin kauan että hän luulee käyttäneensä loppuun. Narsisti myös tekee itselleen niin että kun häirintä ei tuota tulosta niin narsku vain päättää että nyt tuo ihminen on mennyt minusta pilalle, vaikka näin ei siis olisikaan :D Tästä syystä kannattaa aina olla niin kuin ei olisi kyseistä narskua ikinä nähnytkään, eikä tuntisi häntä kaupungilla vastaantullessa, tai jos joku kysyy että tunnetko. Aina vain sanoa että en ole koskaan kuullutkaan. 

Tapailin vuosia sitten narsistista miestä. Kun tajusin millainen hän on, noin 3kk tapaamisestamme, niin sanoin että tämä tapailu ei oikein enää toimi, että etsin erilaista ihmistä kuin sinä olet. Hän ei vastannut tähän oikein mitään, eikä hänestä kuulunut pariin kuukauteen, kunnes hän yhtäkkiä soitti ja ilmoitti että on löytänyt elämänsä rakkauden, ja joutuu tästä syystä ny eroamaan minusta :D :D Hän oli siisi esittänyt itselleen(ja varmaan muillekin) että tapailemme edelleen, vaikka olin pistänyt poikki jo pari kuukautta aiemmin :D

Vierailija
25/34 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähestymiskiellon hankin minä. Toki se selän takana solvaaminen jqtkuu yms mutta lasten elämän sain rauhoitettua.

Lähestymiskieltoa ei saa valitettavasti loppuiäksi.

Pitää joka vuosi uusia ja uusiutuu automaattisesti ilman uutta oikeudenkäyntiä, jos häirintä on jatkunut muutamankin viestin verran. Useammista lähestymiskiellon rikkomisista saa ensin ehdonalaisen ja sitten vankeusrangaistuksen.

Kyllä se lähestymiskielto kannattaa. Jo poliisin puhuttelu tepsii useimpiin, mutta ei kaikkiin. Vainoamisella tekijä pyrkii herättämään pelkoa ja sitä juuri toivookin, että uhri lamaantuu. Päättäväinen toiminta heti alkuun on paras keino näitä vastaan.

Vierailija
26/34 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako lähestymiskieltoja nykyään miten helposti? Ennen ei ollut läpihuutojuttu, vaan aina ehdotettiin sovittelua. Tosi kiva sovitella hullun kanssa.

Vierailija
27/34 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan vainoaminen kestää keskimäärin n. 2 vuotta. Mikäli teillä on yhteisiä lapsia, niin varmaan häiriköi siihen saakka kunnes nuorin saavuttaa täysi-ikäisyyden... Kertomasi asiat kuulostavat siltä, että suosittelisin sinua hakemaan sitä lähestymiskieltoa.

Vierailija
28/34 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako lähestymiskieltoja nykyään miten helposti? Ennen ei ollut läpihuutojuttu, vaan aina ehdotettiin sovittelua. Tosi kiva sovitella hullun kanssa.

Olen työni puolesta asti ollut lähestymiskieltojen kanssa tekemisissä lain voimaantulosta asti, mutta en ole ikinä törmännyt siihen, että olisi ehdotettu sovittelua. Sepä erikoista! Melkein sanoisin, että tuossa on tapahtunut kokemattomalle jokin virhe. Tuomiothan olivat varsinkin alussa vähän ennakoimattomia ennen kuin linja löytyy. Ennenhän vainoaminenkaan ei ollut kielletty, mutta lähestymiskielto oli jo ennen sitä. 

Lähestymiskiellon saa, kun on päiväkirja vainoamisesta, todistajia tai kirjallisia todisteita vainoamisesta, joita yleensä onkin vaikka kuinka paljon. Toteutuneiden tuomioiden mukaan jos uhri ja vainoaja eivät tunne, tulee tuomio jopa alle kymmenen viestin perusteella. Jos vaaratilanne on akuutti, voi poliisi määrätä lähestymiskiellon heti voimaan ennen oikeudenkäyntiä. 

Siis jos tarvitset lähestymiskieltoa, hanki se ihmeessä, koska vain sillä tavalla sinua ja lapsia voidaan suojata.

Vierailija
29/34 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoltuaan. Ehkä. Tai sitten, kun löytää uuden lähteen. 

Vierailija
30/34 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se muistaa kaikki jolta on joskus saanut narsistista lähdettä. Se muistaa ne loppuun asti. Se voi soittaa 30 vuoden päästä, että tässä mä nyt olen, olet varmasti jo odottanut. Katsot ikkunastasi ja siellä se istuu autossa talosi ulkopuolella.

Niitä ei voi muuttaa, vaan omaa suhtautumista voi.

Voit vaan sanoa: Ei kiinnosta.

Ja varsinkin itsellesi hoe: Ei kiinnosta.

Äläkä katso sitä silmiin, varsinkin läheisriippuvaiset se taikoo sillä koirailmeellä, pää hellyttävästi kenossa lirkutellen, ja herkkä reagoija on taas koukussa. Eli älä reagoi, älä ole huomaavinaan sitä katsetta joka hetkessä on täynnä vihaa ja kontrollointia.

Hoe vaan ei kiinnosta, ei kiinnosta, ei kiinnosta. Eikä sitten kiinnosta edes oikeasti, kuinka voisikaan kiinnostaa, sillä pohjimmiltaan narsistit on tyhjiä ja tylsiä. Mitättömiä.

Vierailija
31/34 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuu niin kauan kunnes narsku on käyttänyt sinut loppuun.

Ei hän tule sitä tekemään. Minua ei käytä kukaan loppuun.

En päästä häntä kotiin lähelleni enkä enää jatkossa ota viestejä tai puheluja vastaan - aion hankkia puhelimeen eston hänelle.

Hanki myös Väestörekisterin sivuilta tietojen luovutuskielto.

Tein itse taannoin niin, kun alkoi tulla outoja soittoja ja yhteydenottoehdotuksia.

Narsua vastaan taistellaan.

Vierailija
32/34 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten kauan kukaan jaksaa jos ei saa mitään reagointia? 

Niiden aika menee sen miettimiseen, miten saisivat sen reaktion esiin. He harrastavat aktiivista juonenpunontaa.

Vierailija
33/34 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sen hakeminen helppoa?

Vierailija
34/34 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, sinun kannattaa hakea laajennettua lähestymiskieltoa, jos myös lapset ovat häirinnän kohteena. Laajennettu lähestymiskielto sisältää työpaikan, työkaverit, ystävät, sukulaiset ja tietenkin lapset. Perusmuotoisessa lähestymiskiellossa suojataan vain sinut itsesi. Solvaavista ja uhkaavista viesteistä tulee tuomio vielä erikseen, kunnianloukkaus ja laiton uhkaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan