Millä viikolla synnytit esikoisesi, entä seuraavan lapsen?
Kyselen vaan kun odottelen toista syntyväksi. Esikoinen syntyi 39+0, nyt ollaan jo se aika ylitetty ja vauva tuntuu vaan viihtyvän mahassa, joka on minulle kyllä yllätys ! :D
Kommentit (433)
Kaikki lapset ovat syntyneet viikolla 40. Päivät ovat vaihdelleet.
1) 39+2 (suunniteltu sektio perätilan takia)
2) 40+1 (spontaanisti alateitse)
3) 40+4 (spontaanisti alateitse)
37+4 esikoinen muistaakseni ja toisesta en oo ollenkaan niin varma, ehkä 39+0 🤔 vähän ennen laskettua aikaa kuitenkin 😊
Esikoinen syntyi 40+6
Toinen 41+0
Kolmas käynnistettiin ja syntyi 42+2
Neljäs 41+1
Viides 41+1
Aina ovat synnytykset muutamalla päivällä (raskausviikkoihin nähden) aikaistuneet, mutta hyvin täysiaikaisia ovat kaikki olleet.
1. 41+3
2. 38+5 vauva oli perätilassa. Yritettiin kääntää
38+3 ei kääntynyt ja seuraavana
Iltana lapsivesi rupesi tihkumaan.
3. 39+6
4. 41+0
5. 39+6
6. 39+4 Synnytys käynnistettiin lapsiveden
vähyyden vuoksi.
1. 38+2
2. 38+1
3. 38+ 1
4. 38+0
Toista synnytystä avitettu oksitosiinilla,muut ihan spontaanisti syntyneet.Olen osannut odottaa toisen jälkeen jo ettei raskaus mene laskettuun aikaa tai yhtään ylitse.Olen ollut niin kipeä ja supistellut monta viikkoa.
40+2
40+3
40+5
40+3
40+1
Keskimmäinen syntyi syöksymällä, muita väänsin n. 14 tuntia. Ettei sekään aina pidä paikkaansa, että jos yksi syntyy nopeasti, niin ne muutkin. Syöksysynnytys oli helpoin.
Mulla syntyi 2 ekaa talvilomaviikolla, keskimmäinen juhannusviikolla ja kuopus pääsiäisviikolla.
1. 37+4
2. 41+6
3. 39+1
Kaikki käynnistyneet luonnollisesti ja sujuneet hyvin. Ekassa ja kolmannessa muistan tulleen vähän limatulppaa (ehkä pikkurillinkynnen kokoinen pala ja jotain paljon pienempää) 7-10 pv ennen synnytysten käynnistymistä. Ennen toista synnytystä en huomannut tulppaa ollenkaan (vaikka ehdin sitä kyttäillä), mutta ennakoivia supistuksia tuli pari päivää ennen kuin synnytys viimein käynnistyi.
Esikoinen rv 38+3
Keskimmäinen rv 38+4
Kuopus, ylläri ylläri, rv 38+5 😄
Minä myönnän tehneeni itselleni ronskin sisätutkimuksen, kun oltiin jo 11 pvä yli. Illalla limatulppaa ja seuraavana päivänä saliin 😁 Ostakaa hanskoja ja etsikää kohdunsuu.