Tunnetko ketään miespuolista kasvissyöjää tai vegaania?
Kommentit (55)
Tunnen useammankin kasvissyöjän ja yhden vegaanin.
Yhden. Kapeaharteinen, korkeaääninen naismainen rimpula.
Kyllä tunnen, ei kasvisyönti mikään ihmeellinen asia ole.
Monta. Olen lukion ope ja täällä suuri osa myös miesopettajista on kasvissyöjiä.
En enää. Lopetin suhteeni häneen kun tämä asia selvisi.
Tunnen. Kollegani.
On tosi mahtava tyyppi, fiksu. Ei ikinä, ikinä puolella sanalla kritisoi lihan syömistä, ei siitä oikeastaan synny edes keskustelua, vaikka samassa pöydässä muut vetää kaikka jauhelihapihviä ja hän tofua. Tekee tosi paljon ruokia ja eväät tuoksuu aina ihanilta, kyselen ruokaohjeita häneltä, koska teini-ikäinen tyttäreni on kasvissyöjä. Ei siis tuputa, vaikka kulkee "oikeutta eläimille" -merkki takissaan.
On muutenkin tosi viherpiiperö, ei suostu lentämään, pyöräilee kaikkialle, virkkaa jämäkankaista tehdyistä kuteista juttuja.
En olisi ikinä uskonut, että mulla voi synkata niin hyvin tuollaisen tyypin kanssa. Mutta hän on hauska, fiksu ja hyvä keskustelija.
Ja minua ainakin 20 vuotta nuorempi.
Tunnen tosi monta. Akateemisissa piireissäni.
Tunnen useamman, opiskelin luomumaataloutta. Nää pojat/miehet oli puutarhapuolelta. Oli niin vegaania, kuin kasvissyöjää. Ne, jotka söivät lihaa, panostivat laatuun ja söivät vain koulun omien lehmien lihaa.
Kämppikseni oli näitä jälkimmäisiä. Saattoi mennä viikkoja pelkällä kasvisravinnolla, mutta kukaan ei kuollut jos joskus paistettiin vähän lihaa tai makkaraa kylkeen.
Ja siis fyysistä työtä, pitkiä päiviä. Hyvin jaksoi kaikki.
Tunnen, joukossa mm. vegaanit lääkäri, kanttori ja insinööri.
Itse asiassa tiedän enemmän mies- kuin naispuolisia kasvissyöjiä. Johtuisiko siitä, että kun miehet johonkin ryhtyvät, he pitävät siitä enemmän meteliä. Naiset vain syövät kasvisruokaa tekemättä asiasta numeroa.
Kasvissyönti on cityjunttien juttu. Oli muodissa vielä pari vuotta sitten mutta nykyään yhtä siisti juttu kuin Macarenan tanssiminen.
Tunnen pari vegaanimiestä. Kumpikin ns. hevareita.
Tunnen useita. It-firmassa jossa olen töissä on paljon 25-40 v miehiä ja varmaan joku 25% on jonkun sortin vegetaristeja. Jotkut pescovegejä eli kala-kasvis, sitten eniten lakto-ovoja ja pari vegaania.
Tunnen, nyt jo eläkkeellä oleva, kuntosalia ikänsä harrastanut raksamies. Ei tietääkseni mitään ideologiaa, vaan terveydellisistä syistä.