Montako kertaa viikossa syöt/ perheesi syö kasvisruokaa?
Montako kertaa laitat itse/ syöt jonkun toisen laittamaa?
Kommentit (36)
Miksi puhutte kalasta,kun kysyttiin kasvisruoasta?
Kasvisruoassa ei ole lihaa eikä kalaa.
Vegaanisessa ruoassa ei ole mitään eläinperäistä.
Kalaa ehkä kerran viikossa, muuten aina kasvisruokaa. Munia ja maitoa käytetään kyllä.
Jos puhutaan pääruoista (lounas ja päivällinen), niin itse syön kasvisruokaa vähintään 7 * vko (pääasiassa itsetekemää).
Koko perhe syö harvoin samaa kasvisruokaa, mutta jokainen syö sitä joskus. Esim. jos joskus syödään kalapuikkoja, voi kalaninhoaja syödä sen tilalla porkkananappeja tms.
Ehkä kerran viikossa. Mutta joka ruokaan ujutan reilusti kasviksia ja vain vähän kanaa/lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vegaanisessa ruoassa ei ole mitään eläinperäistä.
Lue otsikko, vegaani.
0 - 2 kasvisateriaa viikossa. Liha on hyvää!
Syödään 1-2 päivänä kalaa, muuten aina kasvisruokaa. Näin ollaan tehty jo n. 15 vuotta.
Me ei kyl syödä koskaan kasvisruokaa🙄
Ainakin 1-2× viikossa.
Curryja, falafelejä tms mezejä, kasvis(sose)keittoja, kastikkeita kuten bolognese tai chili sin carne jne. Kasvisrisotot ja -pastat
Tuon lisäksi paljon ruokia joissa lihaa on vain "koristeena": gulassi, chorizo-papupata, kaalilaatikko
Lisukkeina sitten muina päivinä esim uunijuureksia, couscous salaattia, salaatteja eri versioina, quacamolea, tai tomaattisalsaa
Hmm, lihansyöjiksi syömme todella paljon ja monipuolisesti kasviksia!
7-14 kertaa viikossa. Teen kaiken itse raaka-aineista. Yleensä on hyvää ellei erinomaista, ja edullista. En ymmärrä ollenkaan väitettä, että kasvikset ja hedelmät olisivat kalliita. Siis näitä "köyhiä" makkaransyöjiä. Ääliöitä.
Tänäänkin syötiin kasvisruokaa johon olin lisännyt lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaanisessa ruoassa ei ole mitään eläinperäistä.Lue otsikko, vegaani.
Se ei ole fundamentaalinen uskonto, hönö. Se on RUOKAVALIO, eettisempi tapa syödä.
Oikeastaan joka päivä. Sillon tällöin kanaa tai kalaa.
Kantarellipastaa tänään. Itse poimituista sienistä. Eilen kasvispitsaa, toissapäivänä rouskukastiketta ja lindströminpihvejä soijarouheesta.
Joka päivä. Ei ole mistään tarvinnut luopua.
Tää ketju on mainio esimerkki siitä, miksi esim. ilmastonmuutoskeskustelu on vaikeaa. Peruskäsitteet hallussa ja rintamalinjat kaivettu.
Ja hassua, että aikuiset eivät erota ruokavalioita toisistaan.
Pinaattilettuja lapset syö suht usein, samoin pinaattikeittoa, itse tykkään Kotimaista kasvissosekeitosta. Sienirisottoa joskus. Joskus bataattisosekeittoa itse tehtynä. Sanoisko että keskimäärin kerran viikossa ehkä kasvisruokaa meillä... ja sit voi olla esim. halloumia tai mozzarellasalaattia, lihatonta se on mutta onko se kasvisruokaa... 🤔