Montako kertaa viikossa syöt/ perheesi syö kasvisruokaa?
Montako kertaa laitat itse/ syöt jonkun toisen laittamaa?
Kommentit (36)
Aina. Koko perhe elää vegaanisesti.
Meillä syödään enemmän kasvis- kuin muuta ruokaa.
Vaimo satunnaisesti, minä en ikinä.
Syödään pelkästään kasvisruokaa kotona. Mies syö mitä milloinkin töissä (työpaikkaruokala, kebab...) ja lapsista kaksi normaalin koulu/päiväkotiruoan. Yksi lapsista syö kasvisruokaa koulussakin ja minä syön eväät töissä (edellisen päivän ruoka). Ei olla ostettu kohta vuoteen lihaa tai kanaa kotiin.
Yleensä 1-2 kertaa viikossa syödään kalaa, joskus harvoin broileria ja vielä harvemmin punaista lihaa. Loput sitten kasvisruokaa.
yleensä 2-3. toki silloinkin kun on lihaa on myös kasviksia.
Molemmat syövät kasviksia seitsemänä päivänä viikossa joko salaattina tai lämpiminä kasviksina. Mies syö lisukkeena usein kalaa tai lihaa. Itse lisään proteiininlähteeksi papuja, soijaa tai muuta kasvisperäistä.
Lounaan syön usein ulkona, päivällisen kokkaan itse. Viikonloppuisin syödään satunnaisesti ulkona, muuten minä vastaan ruoanlaitosta.
Kasvisruokaa ei koskaan, mutta lihatonta 1-2 päivänä
1-2x/vkossa. Ja aina siitä saa "kuulla" nuoremman teinikundin (16v) suusta.
Ideaalitilanne minusta olisi kalaa 2-3x/vkossa, kasvista 1-2x/vkossa, kanaa 1-2x/vkossa ja tummaa lihaa sitten se 1-2x/vkossa.
Joka päivä syödään kasvisruokaa, lisäksi pari kertaa viikossa kalaa lisäksi. Tänään oli täytettyjä munakoisoja ja alkuun graavilohiruisleivät.
Itse kokkailen lakto-ovo-vegeä 1-3 kertaa viikkoon, vegaanista harvoin. Lisäksi töissä/koulussa/päikyssä on ehkä yksi kasvisruokapäivä viikossa.
Joskus pinaattikeittoa tai-lättyjä mutta joka aterialla on vihanneksia.
Kasvisruokaan siis kuuluu: kananmunat, maitotuotteet, kala.
Sillä määritelmällä sanoisin että syön 5/7 viikon päivästä kasvisruokaa.
Kukapa ei eläisi voissa paistetuilla kananmunilla?
Syön lounaaksi 1-3 krt viikossa, perheelle teen päivälliseksi kerran viikossa
Vierailija kirjoitti:
Täydet nolla.
Joo sama. Ei olla koskaan syöty pelkkää kasvisruokaa, lisukkeena jt salaattia kyllä useasti muttei sitäkään kyllä joka päivä. Sitä voisi kyllä lisätä, lisukekasviksia siis.
Täydet nolla.