Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi peri rahaa eikä anna mitään lapsilleen

Vierailija
22.09.2019 |

Anoppini peri rahaa n 100 000 euroa (toinen vanhempi kuoli, toinen elää vielä). Hänellä kaksi lasta, mieheni ja tämän veli. Meillä kaksi lasta, miehen veljellä ei lapsia ole (ja tuskin tulee, ikää 40 vuotta).
Nyt tosiaan anoppi, joka viimeistä vuotta työelämässä, otti lakiosuutensa perinnöstä. Ajattelin, että ilman muuta antaa siitä pienen osan pojilleen, mutta ei.
Olen itse kasvanut perheessä, jossa on aina autettu toisiaan (taloudellisesti ja muuten). Pidän outona sitä, että anoppi nyt käyttäytyy näin. Tulen itse hyvin toimeentulevasta perheestä, kun taas mieheni puolella varakkaita ovat olleet isovanhemmat (jotka eivät ole koskaan auttaneet taloudellisesti lapsiaan). Eli onko tämä ihan kasvatuksellinen asia, kun itseään ei ole autettu, niin anoppi ei myöskään auta omia lapsiaan?
Itselleni moinen käytös on aivan vierasta.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle asia on ok, mutta miniää vituttaa. Epätavallista. Vai onko?

Vierailija
2/75 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sen potäisi omaa perintöään jotenkin jakaa?

Mitä kaikkea sinä olet jakanut hänelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse olen saanut jotain kummaltakin vanhemmaltani heidän periessään.

Vierailija
4/75 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin rahat. Saa tehdä niillä mitä lystää. Eiköhän ne sit lopulta teille valu, ellei anoppi pidä hauskaa niillä oikein olan takaa. Tai kustanna itselleen vähän luxusta kun tulee vanhaksi, esim oma fysioterapeutti, yksityislääkärit tms.

Vierailija
5/75 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneet kaivautuvat koloistaan vainuttuaan jollain olevan rahaa.

Vierailija
6/75 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olet siellä kielipitkällä odotellut että pääset osingoille anopin saamasta perinnöstä? Näyttäisi anoppi tehneen ihan oikean päätöksen kun pitää kaikki rahat itsellään. Oma elämä pitää elää niin että pärjätään itse eikä niin että muiden pitäisi olla koko ajan auttamassa teitä rahallisesti. Jos tarvitsette jatkuvasti apua, se on merkki siitä että elätte yli varojenne ja nyt olisi hyvä aika vaihtaa halvempaan asuntoon ja autoon ja alkaa miettimään omaa rahankäyttöä.

Vierailija
7/75 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi anopin pitäisi auttaa täysi-ikäisiä, lähes keski-ikäisiä lapsiaan? Nauttisi nyt vaan rahoistaan ja käyttäisi ne omaan hyvinvointiinsa.

Vierailija
8/75 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi helvetissä pitäisi antaa? Hänen rahojaan ovat ja niillä pitäisi teitä elättää?

Vierailija
9/75 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia hän teitä elättäisi?

Vierailija
10/75 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten otetaan lakiosuus perinnöstä? Sitä joko perii jotain tai sitten vaatii lakiosaansa, mutta perinnöstä ei voi ottaa vain osaa.

Vierailija
11/75 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin teidän pitäisi kohta alkaa auttaa anoppia, kun se jää eläkkeelle, Heh.

Vierailija
12/75 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rahat teille kuulu. Sinulle varsinkaan.

Vierailija
13/75 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko jotenkin avun tarpeessa. Miniälle kuuluu vähiten anopin perinnöt.

Vierailija
14/75 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeesti: eikö se anoppi ole missään tilanteessa tähän mennessä auttanut poikansa perhettä? Ja miniä: anopin perintö tulee aikanaan pojalleen (=miehellesi), ei sinulle.

Vierailija
15/75 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ajattelin ilman muuta", my ass.

Vierailija
16/75 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten otetaan lakiosuus perinnöstä? Sitä joko perii jotain tai sitten vaatii lakiosaansa, mutta perinnöstä ei voi ottaa vain osaa.

Varmaan peruskoulun 7. luokalla olevan pojan kirjoittama provo.

Vierailija
17/75 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen vallan hyvin toimeen ilman anopin rahoja. Itseäni vaan ihmetyttää tämä toimintamalli, koska omassa lapsuudenperheessä on toimittu toisin. Minun vanhempani ovat jo nyt siirtäneet omaisuutta lapsilleni, samoin myös itse siirrän heille sen verran vuosittain, mitä pystyn ilman että lahjavero tms menee.

Kun menimme mieheni kanssa naimisiin, niin anoppi suuttui ja oli minulle puoli vuotta puhumatta, koska teimme avioehdon (minun aloitteesta).

En ole anopin rahoja viemässä, käyttäköön miten haluaa 😃

-Ap

Vierailija
18/75 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelit sitten loisia anopin vanhemmat. Jo on röyhkeys.

Vierailija
19/75 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko sinä ap ajattelit, että on olemassa vain yksi tapa tehdä asioita, se mikä sinun perheessäsi on ollut tapana?

Vierailija
20/75 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopin rahat. Saa tehdä niillä mitä lystää. Eiköhän ne sit lopulta teille valu, ellei anoppi pidä hauskaa niillä oikein olan takaa. Tai kustanna itselleen vähän luxusta kun tulee vanhaksi, esim oma fysioterapeutti, yksityislääkärit tms.

Toivottavasti anoppi käyttää itseensä. Mitä vähemmän perikunnalle jää tapeltavaa, sen parempi (kaikille muille paitsi juristeille).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi