Paljonko puskuria tilillä?
Paljonko sulla on puskurirahaa tilillä? Entä paljonko mielestäsi olisi hyvä olla? Ja onko sulla muita säästöjä/sijoituksia?
Kommentit (92)
Aika hyvin on puskuria. Summia en ala luettelemaan, mutta hyvin näillä parjää pitempäänkin tiukan paikan tullen.
Eihän nyt nykyään puskuria kannata tilillä säilöä. Puskuri on sijoituksissa, joista rahan saa parilla hiiren klikkauksella käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Eihän nyt nykyään puskuria kannata tilillä säilöä. Puskuri on sijoituksissa, joista rahan saa parilla hiiren klikkauksella käyttöön.
Mutta miten kalliiksi se tulee?
¨Mulla käyttötilillä nyt reilu pari sataa ja kotona käteisenä n. 2 tonnia, ei muita säästöjä tai tileja. Työttömänä olen ollut jo 7 vuotta ja toimeentulo tuella mennään.
Sijoitustilillä tällä hetkellä n. 150.000 € ja lisäksi n. 100 m2 kerrostalohuoneisto Töölössä ja kesämökki Saaristomerellä ja sijoituksina aika kiva summa rahaa.
Valitettavasti perin vanhempani aivan hiljattain, siksi raha makaa vielä tilillä.
Muuten olen ollut huono säästämään, oikeastaan tosi huono. En ole kerännyt puskuria, lainan turvana on henkivakuutus ja muuten ajatusmaailmana ollut jonkinlainen "elämä kantaa". Vanhemmat eivät ole juurikaan taloudellisesti avustaneet, enkä ole kokenut tarvetta sille, isoisäni antoi aikalailla rahaa opiskeluaikana.
Perinnön kanssa olen sillä lailla tiukkana, että vähintään yhtä paljon siirtyy lapsilleni. Tämä oli isänikin periaate ja rikastui lisäksi itse optioilla, osui 90-luvun lopussa Nokian kultasuoneen keskijohdossa. En todellakaan tiennyt edes kuinka paljon isälläni oli rahaa.
Käyttötilillä reilu 500e, säästötilillä 5000e, remonttitilillä 2500e, s-tilillä 650e ja käteisenä ~1000e.
Netto 1600-1900e/kk, riippuen lisistä.
Työtön. En omista asuntoa. Asun vuokralla. Ei autoa. Sukanvarressa 1000e. Säästän työmarkkinatuesta noin 200e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten kalliiksi se tulee?
Minulle ei tule yhtään kalliiksi, päinvastoin. Minulle tulee tuhansia euroja tuottoja vuodessa, ja salkun arvokin tukevasti plussilla.
Vierailija kirjoitti:
Käyttötilillä n. 1500€
Säästötilillä 10000€
ASP-tilillä 20 000€
Osakkeissa 55 000€Ikää 26v.
Käyttötileillä vaihtelee 400...2000
Säästötileillä nyt 37.000, koska vaihdettiin auto äsken. Tavoite on pitää 50.000
Asunto maksettu (arvo n. 320.000 pääkaupunkiseudulla)
Mökki n. 100.000 (peritty)
Rahastoissa nyt n. 82.000 + lasten yhteensä n. 30.000, laitetaan säännöllisesti joka kk 1.000 + lapsille 200
Lasten ASP yhteensä nyt n. 35.000
Ikää 50 v
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa näissä tämän palstan talouskyselyissä on se, että näiden perusteella foorumia käyttää 80%sesti porukkaa joka on reilusti Suomen mediaania varakkaampaa, jopa lähempänä rikkainta neljännestä.
Siihen kun yhdistetään vielä palstan käyttäjärakenne... Tämähän ei ole purjehdus- tai golf-foorumi, vaan vauva.fi...
Huvittaa ettei aikuinen ihminen ymmärrä, että talous aiheisiin ketjuihin vastaa enemmän talousasioista kiinnostuneet ihmiset, joilla on yleensä paremmin pinkka kunnossa, kuin heillä jotka taas lukevat ja kirjoittelevat kaiken maailman typeryys ketjuihin.
Onhan ton yhden miehellä 18 000 000€ tilillä.