Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko puskuria tilillä?

Vierailija
22.09.2019 |

Paljonko sulla on puskurirahaa tilillä? Entä paljonko mielestäsi olisi hyvä olla? Ja onko sulla muita säästöjä/sijoituksia?

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästötilillä 1200e

käyttötilillä 100e (erikseen yhteinen s-tili/taloustili, jossa n. 200e)

ASP-tilillä 3000e

Aloitin oman alan työt valmistumisen jälkeen vasta elokuussa, joten ei ole vielä ehtinyt paljoakaan säästämään. Tuntuupa 5 vuoden opiskelujen jälkeen ihanalta, kun tilille alkaa säännöllisesti tulla se reilu 2000e, niin saa talousasiatkin kohdalleen.

Vierailija
22/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan suomalaisten kotitalouksien pankkitileiltä löytyvän summan mediaani on noin 5000€, ja osake-/rahastosalkun mediaani alle 6000€.

Hienoa nähdä, että säästäjien ja sijoittajien kerma löytyy täältä AV:lta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30000 € säästötilillä ja n. 5000€ käyttötilillä. Mummu sanoi aina, että arkkurahat pitää olla omasta takaa..

Kuoleminen on muuten älyttömän kallista tässä maassa.

Vierailija
24/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaat tili puskurit ovat 35k Eur.

Vierailija
25/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

68000 tilillä ja 8000 osakkeissa. Varovasti siirrän rahaa osakkeisiin tunnustellen tilannetta. No, asuntoa, vaimoa, kesämökkiä tai edes autoa ei sitten olekaan :)

Vierailija
26/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään. En ole koskaan pitänyt mitään "puskurirahastoa" ja hyvin olen pärjännyt. Tilillä nyt n. 60€. Ikää 38. Ei niitä rahoja kuollessaan mukaan saa, en tajua miksi niitä pitäisi hillota piiloon.

Tulihan se ideologia sieltä,mitäs ajattelit tehdä esim. yllättävän menoerän kanssa?

Rikkaat vanhenmat jotka rahoittaa yllättävät jutut - tiedän useamman tapauksen, ei säästöjä ja hädän tullen vanhempien lompakko aukeaa. Noin nelikymppisistä kyse. Itse en kyllä pyytäisi rahaa vanhemmiltani, siispä olen säästänyt puskuria josta rahoitan lapsen tulevat lukiokulut, ajokortin sekä (kun aika koittaa) autoni vaihdon uudempaan. Yllättäviin muihin menoihin on myös summa valmiina. Säästäminen on taitolaji joka vaatii itsekuria mitä osalla ei ole.

Vierailija
27/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerrotut pitää paikkansa niin melkosia summia ihmiset on saaneet säästettyä. Itsellä oli monta vuotta tilanne että loppukuusta ennen tiliä sai laskea pennejä/senttejä että pääsikö koko työmatkan bussilla vai pitikö kävellä tietyn maksurajan toiselle puolelle. Vähintään kerran kuussa jokaisen köyhän tuntemat kuviot eli kävin läpi kaikkien takkien taskut ja laukut toivoen että jostain löytyisi pari lanttia. Joskus oli unohtunut seteli jonnekin sivutaskuun, voi sitä juhlaa! 

Säästä siitä sitten...  

Vierailija
28/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttötilillä noin 7 000 €, rahastoissa reilu 5 000 €, pöytälaatikossa pyörii joitain satasia. Asuntolainaa 97 000 €, mutta vastaavasti bitcoineissa kiinni noin 120 000 €. Nettopalkka noin 2 500 € kuussa.

Mä myisin bitcoinit ja maksaisin asuntolainan. On meinaan aika epävarma sijoitus. Asuntolainan säästyneistä hoitokuluista voisi sitten sijoittaa ihan mihin haluaa, mutta olisi ainakin tulevaisuus turvattu velattomalla asunnolla.

Vierailija
29/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästötilillä 20000, käyttötili 4000, "sukan varressa" 1000. Muutama vuosi sitten oli Nordean sijoitustili, joka oli asiantuntijoiden hoidossa ja hajautettu. Ja aivan persiilleen meni, tappiota rasksutti vuosi vuodelta. Mielummin makuutan tilillä pienet säästöni, kuin menetän ne pikku hiljaa.

Minun nettopalkka on 1900 e/kk. Lapsilisät kahdesta tuon päälle. 150 e menee automaattisesti kk säästöön ja siirtelen välillä lisääkin, riippuen kk tilanteesta. Käytän lasten kanssa joka vuosi ulkomaan lomareissuun max noin 5000 e, tämä vie osan vuosisäästöistä tasaisesti.

Mistä tuo max. 5000 e lomaan tulee, jos säästät vuodessa noin 1800 e?

Vierailija
30/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästötili 1500€

Rahasto 2500€

Käyttötili 900€.

Terveisin netto 1800€. Säästän aina, mutta viime vuodet on menneet pienemmällä netolla pienten lasten takia ja ne vähät säästöt söi yllättävät kodinkoneiden hajoamiset ja auton remppa. Puoli vuotta sitten oli säästötili nollilla ja nyt ei ole enää varaa työaikaa lyhentää. En nuku öitäni jos ei ole säästössä rahaa, nytkin liian vähän.

Vierailija
31/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tällainen kysely..uskoo ken tahtoo että täällä avlla on kaikki vähintäänkin hyvätuloisia ellei rikkaita. Kerran joku pienituloinen kehui omaisuuttaan jota on kymmeniätuhansia sijoituksissa ja tilillä totta kai. Voi tietty olla että on jotain perintöä tms mutta todellisuus Suomessa on tämä: 85 % kansasta on köyhiä/pienituloisia, taantuvilla paikkakunnilla ei ole edes asuntovarallisuutta kun kukaan ei sieltä asuntoa halua ostaa.

Kyllä pienituloinenkin pystyy säästämään ilman mitään perintöjä kymmeniä tuhansia jos esim. elää epämukavasti pienessä asunnossa vuosia, ei ostele turhuuksia tai matkustele juurikaan ja on muutenkin todella kurinalainen käyttäessään rahaa. Olen tästä elävä esimerkki. Mitään perintöjä en ole saanut mutta tosiaan asuimme miehen kanssa vuosia pienessä yksiössä (22neliötä) ja olihan se todella epämukavaa. Mutta nyt olen todella tyytyväinen että kestin sellaista epämukavuutta.

Vierailija
32/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan suomalaisten kotitalouksien pankkitileiltä löytyvän summan mediaani on noin 5000€, ja osake-/rahastosalkun mediaani alle 6000€.

Hienoa nähdä, että säästäjien ja sijoittajien kerma löytyy täältä AV:lta. 

Täältä löytyy varmaan porukkaa laidasta laitaan ja ehkä tällaiseen ketjuun vastaa enemmän sellaiset, joita asia kiinnostaa. Itselläni ei ainakaan ole tarvetta valehdella tai liioitella anonyymillä keskustelupalstalla, ja toisaalta naamallani en kehtaisi rahoistani puhua. Kun aihe aiheuttaa kateutta jo näin anonyymistikin...

Vierailija
33/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötilillä 1500

Säästöt. 15.000 ja joo nämä pitäs sijoittaa tuottavammin. En vaan tykkää riskeistä.

Sijoitukset 6000, joista tuottoa n.300.

Asuntolainaa on alle 60.000 yhteensä (minun osuus alle 30.000) Muita lainoja ei ole. Ja nettopalkka on alle 2 t. Mieskin on, mutta sillä on omat rahansa.

Vierailija
34/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa näissä tämän palstan talouskyselyissä on se, että näiden perusteella foorumia käyttää 80%sesti porukkaa joka on reilusti Suomen mediaania varakkaampaa, jopa lähempänä rikkainta neljännestä.

Siihen kun yhdistetään vielä palstan käyttäjärakenne... Tämähän ei ole purjehdus- tai golf-foorumi, vaan vauva.fi...

Kiinnostaa, että mikä on tämän palstan _käyttäjärakenne_? Näiden parinkymmenen vastauksen perusteellako tehdään jotain tilastoa? ;) 

Luuletko että hyvätuloiset eivät lue tai kommentoi Vauva-palstaa?  :D

Jepjep.

Vierailija
35/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuilua.

Vierailija
36/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerrotut pitää paikkansa niin melkosia summia ihmiset on saaneet säästettyä. Itsellä oli monta vuotta tilanne että loppukuusta ennen tiliä sai laskea pennejä/senttejä että pääsikö koko työmatkan bussilla vai pitikö kävellä tietyn maksurajan toiselle puolelle. Vähintään kerran kuussa jokaisen köyhän tuntemat kuviot eli kävin läpi kaikkien takkien taskut ja laukut toivoen että jostain löytyisi pari lanttia. Joskus oli unohtunut seteli jonnekin sivutaskuun, voi sitä juhlaa! 

Säästä siitä sitten...  

Tuo yksistään kertoo jo sen että et osaa käyttää rahaa ja siksi sinulla ne rahat ovat vähissä ja et saa säästöjä. Minä olen pienistäkin tuloista voinut säästää, eikä minulla ole koskaan unohtunut seteleitä sivutaskuihin, vaan olen aina pitänyt huolta rahoistani.

Vierailija
37/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötilillä 1100e, säästötilillä 3500e ja sijoituksissa 30 000e. Nyt kotona lapsen kanssa, töissä netto 1700e.

Vierailija
38/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttötilillä 3000€, säästötilillä 16t€ ja osakkeissa n. 60t€. Sitten vielä käteistä n. 5000€ mikä on ihan tyhmää mutta en oo jaksanut kiikuttaa minnekään, ovat tulleet kirppismyynneistä ja lahjoista. Täytyy niitä yrittää käyttää aina kun vaan mahdollista.

Ollapa itsellä sama tilanne.

Mitä tekisit varoilla jos sinulla olisi sama tilanne? Tuo on aina hauska ajatusleikki, koska he ketkä haluaisivat että rahaa olisi, käyttävät ne = rahaa ei olisi. Säästeliäille taas on aivan sama, onko rahaa suuria määriä. Koska ovat säästeliäitä, ei rahaa kulu = sitä jää yli. Eli rahaa on yleensä niillä jotka eivät sitä halua käyttää, ironista :D

Vierailija
39/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään. En ole koskaan pitänyt mitään "puskurirahastoa" ja hyvin olen pärjännyt. Tilillä nyt n. 60€. Ikää 38. Ei niitä rahoja kuollessaan mukaan saa, en tajua miksi niitä pitäisi hillota piiloon.

Tulihan se ideologia sieltä,mitäs ajattelit tehdä esim. yllättävän menoerän kanssa?

Rikkaat vanhenmat jotka rahoittaa yllättävät jutut - tiedän useamman tapauksen, ei säästöjä ja hädän tullen vanhempien lompakko aukeaa. Noin nelikymppisistä kyse. Itse en kyllä pyytäisi rahaa vanhemmiltani, siispä olen säästänyt puskuria josta rahoitan lapsen tulevat lukiokulut, ajokortin sekä (kun aika koittaa) autoni vaihdon uudempaan. Yllättäviin muihin menoihin on myös summa valmiina. Säästäminen on taitolaji joka vaatii itsekuria mitä osalla ei ole.

Säästämiseen tottuu,ei sitä enää edes kaipaa heräteostoksia.

Vierailija
40/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiltä trolleilta unohtui vielä sekin, että ASPin maksimi on 18 000 e :,D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän