Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko puskuria tilillä?

Vierailija
22.09.2019 |

Paljonko sulla on puskurirahaa tilillä? Entä paljonko mielestäsi olisi hyvä olla? Ja onko sulla muita säästöjä/sijoituksia?

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästötilillä 20000, käyttötili 4000, "sukan varressa" 1000. Muutama vuosi sitten oli Nordean sijoitustili, joka oli asiantuntijoiden hoidossa ja hajautettu. Ja aivan persiilleen meni, tappiota rasksutti vuosi vuodelta. Mielummin makuutan tilillä pienet säästöni, kuin menetän ne pikku hiljaa.

Minun nettopalkka on 1900 e/kk. Lapsilisät kahdesta tuon päälle. 150 e menee automaattisesti kk säästöön ja siirtelen välillä lisääkin, riippuen kk tilanteesta. Käytän lasten kanssa joka vuosi ulkomaan lomareissuun max noin 5000 e, tämä vie osan vuosisäästöistä tasaisesti.

Mistä tuo max. 5000 e lomaan tulee, jos säästät vuodessa noin 1800 e?

No niistä lisäsiirroista. Välillä voin siirtää vaikka 500-700, riippuen siis kk laskuista ja menoista. Meillä on oma talo, asumiskuluihin ei paljon mene.

Vierailija
42/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerrotut pitää paikkansa niin melkosia summia ihmiset on saaneet säästettyä. Itsellä oli monta vuotta tilanne että loppukuusta ennen tiliä sai laskea pennejä/senttejä että pääsikö koko työmatkan bussilla vai pitikö kävellä tietyn maksurajan toiselle puolelle. Vähintään kerran kuussa jokaisen köyhän tuntemat kuviot eli kävin läpi kaikkien takkien taskut ja laukut toivoen että jostain löytyisi pari lanttia. Joskus oli unohtunut seteli jonnekin sivutaskuun, voi sitä juhlaa! 

Säästä siitä sitten...  

Rahojen "unohtelu" ihmepaikkoihin kertoo jo jotain mihin sitä rahaa käytellään.Kyllä pienituloinenkin voi säästää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerrotut pitää paikkansa niin melkosia summia ihmiset on saaneet säästettyä. Itsellä oli monta vuotta tilanne että loppukuusta ennen tiliä sai laskea pennejä/senttejä että pääsikö koko työmatkan bussilla vai pitikö kävellä tietyn maksurajan toiselle puolelle. Vähintään kerran kuussa jokaisen köyhän tuntemat kuviot eli kävin läpi kaikkien takkien taskut ja laukut toivoen että jostain löytyisi pari lanttia. Joskus oli unohtunut seteli jonnekin sivutaskuun, voi sitä juhlaa! 

Säästä siitä sitten...  

Tuo yksistään kertoo jo sen että et osaa käyttää rahaa ja siksi sinulla ne rahat ovat vähissä ja et saa säästöjä. Minä olen pienistäkin tuloista voinut säästää, eikä minulla ole koskaan unohtunut seteleitä sivutaskuihin, vaan olen aina pitänyt huolta rahoistani.

Samat ajatukset. Edellisen kannattaisi tehdä itselleen kuukausibudjetti ja myös pysyä siinä, se on helppo tapa varmistaa että raha riittää koko kuukaudeksi siihen mihin sen tarvitsee tai sen haluaa riittävän. Hallitse rahaa, älä anna sen hallita sinua.

Vierailija
44/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiltä trolleilta unohtui vielä sekin, että ASPin maksimi on 18 000 e :,D

Ei todellakaan ole! Voit laittaa sinne vaikka 50 000. Mistä oot tuommoista saanut päähäsi?

Vierailija
45/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole koskaan olleet mitkään jättitulot, netto on joku 2200 e kk. Tilillä 22 000 ja sijoituksissa 6000. Oon aina ollut tarkka rahasta enkä ostele turhuuksia. Matkustellaan ehkä kerran vuodessa, silloin menee noin 5000. Jonkun mielestä sekin on ehkä turhuutta, mutta itselleni henkireikä.

Ei niillä tuloilla oo merkitystä (ainakaan jos töissä käy ja saa normaalia palkkaa) vaan rahankäyttötottumuksilla.

Vierailija
46/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko säästöjä on sellaisilla, joilla palkkaa tulee nettona alle 2000 e/kk? Jos säästää vaikka satasen kuussa, se on vuodessa 1200 e, ja 20 vuodessa ehtisi säästää 24 000.

Mun miehellä on 18000 tonnin säästöt ja käteisellä ostettu 16000 auto. Yhteiset menot maksamme 50-50.

Netto on jotain 1800-1900. Aika tyhjästä tilistä aloitti kun asuntolaina otettiin 2005.

Mulla on netto tonnin isompi, samat minimaaliset asumiskulut, tällä hetkellä autolainaa ja säästössä ehkä tuplat.

Vierailija
47/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000 euroa.

Jokaisen euron laitan asuntolainan lyhennykseen.

Me voidaan joka kk lyhentää lainaa extrana ja joka kk laitan kaikki, mitä jää yli.

Kerran lyhensin n 10 , joskus oon lyhentänyt kymmeniä tuhansia, kun myytiin mökki.

Meillä on nyt alivuokralainen ja hänen vuokratuloilla maksetaan ruokakulut.

Meillä on käytössä 2 visakorttia ja niistä saa hyvin nopeasti rahaa, jos on tarve.

Olen jo vuosia käyttänyt exceliä, jossa on pakolliset laskut. Joka kk laitan sivuun sen kk osuuden sähköstä, kotivakuutuksesta ja hammaslääkäri ja lääkkeitä varten laitan 30 e.

Muita laskuja ei tulekaan.

Mielummin lyhennän lainaa, kun pidän 0 % tilillä rahoja.

Vierailija
48/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötilillä 400e ja säästössä 200e.

Vierailija
49/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötilillä n. 500, osakkeissa/rahastoissa n. 2000€.

Aiemmat säästöt sulivat opiskellessa ja lainaakin piti ottaa, joten nyt kerrytellään uutta puskuria. Tavoitteena 3000€ puskuri säästötilille yllättäviä menoja varten (esim. auton tai jonkin kodinkoneen hajoaminen). Sitten kun se summa on kasassa, niin ylimääräiset rahat osakkeisiin ja/tai ASP-tilille. Nettotulot vaihtelevat 1600-2000€ välillä. Nyt säästöön jää 200-500€ kuussa, ensi vuonna vähemmän kun opintolainan takaisinmaksu alkaa. Hitaasti mutta varmasti... 

Vierailija
50/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa yhteiset rahat. Käyttötilillä on meillä nyt noin 1000e, rahastoissa yhteensä 10 000e. Lisäksi asuntolainaa yli 200 000e.

Vierailija
51/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötilillä 200e

Säästötilillä 3500e. Itse säästin lukioaikana.

Rahastossa 3500e. Isomummon minun nimiin laitettu raha.

(Isäni on minulle velkaa 3000e, aloittaa takaisinmaksun tänä syksynä.)

Olen 20v alemman keskiluokan perheestä.

Vierailija
52/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 6000€.

Vierailija
53/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa näissä tämän palstan talouskyselyissä on se, että näiden perusteella foorumia käyttää 80%sesti porukkaa joka on reilusti Suomen mediaania varakkaampaa, jopa lähempänä rikkainta neljännestä.

Siihen kun yhdistetään vielä palstan käyttäjärakenne... Tämähän ei ole purjehdus- tai golf-foorumi, vaan vauva.fi...

Kiinnostaa, että mikä on tämän palstan _käyttäjärakenne_? Näiden parinkymmenen vastauksen perusteellako tehdään jotain tilastoa? ;) 

Luuletko että hyvätuloiset eivät lue tai kommentoi Vauva-palstaa?  :D

Jepjep.

Oikeasti rikkaat ei varmasti istu kirjoittelemassa vauva palstalle.

Vierailija
54/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa näissä tämän palstan talouskyselyissä on se, että näiden perusteella foorumia käyttää 80%sesti porukkaa joka on reilusti Suomen mediaania varakkaampaa, jopa lähempänä rikkainta neljännestä.

Siihen kun yhdistetään vielä palstan käyttäjärakenne... Tämähän ei ole purjehdus- tai golf-foorumi, vaan vauva.fi...

Tällä palstalla on paljon lukijoita, jos nyt oletetaan, että vastaajat vastaavat tähän totuudenmukaisesti, niin totta kai tämä kirvoittaa sellaisia vastaamaan, joilla ne puskurit on hyvät. Eli se tavallaan vääristää tulosta. Tuskin innokkaimpia vastaajia ovat ne, joilla on tilillä 50e tai vain 500e, vaan ne, jotka kokevat, että ovat päässeet taloudellisesti turvattuun asemaan.

Vierailija
55/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kun pörssissä on kuusinumeroinen summa. Korottomalla tilillä ei yli nelinumeroista kannata pitää.

Vierailija
56/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1000 euroa.

Jokaisen euron laitan asuntolainan lyhennykseen.

Me voidaan joka kk lyhentää lainaa extrana ja joka kk laitan kaikki, mitä jää yli.

Kerran lyhensin n 10 , joskus oon lyhentänyt kymmeniä tuhansia, kun myytiin mökki.

Meillä on nyt alivuokralainen ja hänen vuokratuloilla maksetaan ruokakulut.

Meillä on käytössä 2 visakorttia ja niistä saa hyvin nopeasti rahaa, jos on tarve.

Olen jo vuosia käyttänyt exceliä, jossa on pakolliset laskut. Joka kk laitan sivuun sen kk osuuden sähköstä, kotivakuutuksesta ja hammaslääkäri ja lääkkeitä varten laitan 30 e.

Muita laskuja ei tulekaan.

Mielummin lyhennän lainaa, kun pidän 0 % tilillä rahoja.

Idiootti. Tuhoat pääomaa ja pidät itseäsi "löysässä hirressä" kokoajan. Järkevämpää on sijoittaa kuin lyhentää ylimmäräistä.

Vierailija
57/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 tonnia osakkeissa, 17 t tilillä ja jo 1,5vuotta työtön ukko 47v

Vierailija
58/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa, että mikä on tämän palstan _käyttäjärakenne_? Näiden parinkymmenen vastauksen perusteellako tehdään jotain tilastoa? ;) 

Luuletko että hyvätuloiset eivät lue tai kommentoi Vauva-palstaa?  :D

Jepjep.

Oikeasti rikkaat ei varmasti istu kirjoittelemassa vauva palstalle.

Määrittele ensin se "oikeasti rikas". Ainakaan tässä ketjussa ei yhtään miljonääriäkään näkynyt, eli sikäli pitää väitteesi paikkaansa.

Vierailija
59/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko säästöjä on sellaisilla, joilla palkkaa tulee nettona alle 2000 e/kk? Jos säästää vaikka satasen kuussa, se on vuodessa 1200 e, ja 20 vuodessa ehtisi säästää 24 000.

Mun miehellä on 18000 tonnin säästöt ja käteisellä ostettu 16000 auto. Yhteiset menot maksamme 50-50.

Netto on jotain 1800-1900. Aika tyhjästä tilistä aloitti kun asuntolaina otettiin 2005.

Mulla on netto tonnin isompi, samat minimaaliset asumiskulut, tällä hetkellä autolainaa ja säästössä ehkä tuplat.

Miehelläsi 18 000 tonnin säästöt?!? Jestas, sehän tekee jo.... 18 000 000 eli 18 miljoonaa! Sorry, oli pakko 😬

Vierailija
60/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun n. 100000e (netto) rahoitusvarallisuus jakautuu tällä hetkellä näin:

Käyttötileillä yhteensä alle 20e

Käteistä alle 5e

Säästötileillä 21500e, josta 18000 määräaikaisella

Loput kiinni rahastoissa, ETF:issa, pörssiosakkeissa, listaamattomissa ja lainoissa.

Luottokortti käyttöön palkkapäivää odotellessa jos jotain yllättävää sattuu.

T: olenko pa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi