Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko puskuria tilillä?

Vierailija
22.09.2019 |

Paljonko sulla on puskurirahaa tilillä? Entä paljonko mielestäsi olisi hyvä olla? Ja onko sulla muita säästöjä/sijoituksia?

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko säästöjä on sellaisilla, joilla palkkaa tulee nettona alle 2000 e/kk? Jos säästää vaikka satasen kuussa, se on vuodessa 1200 e, ja 20 vuodessa ehtisi säästää 24 000.

Mun miehellä on 18000 tonnin säästöt ja käteisellä ostettu 16000 auto. Yhteiset menot maksamme 50-50.

Netto on jotain 1800-1900. Aika tyhjästä tilistä aloitti kun asuntolaina otettiin 2005.

Mulla on netto tonnin isompi, samat minimaaliset asumiskulut, tällä hetkellä autolainaa ja säästössä ehkä tuplat.

18 000 tonnia? Siis miljoonaa?

Vierailija
62/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa näissä tämän palstan talouskyselyissä on se, että näiden perusteella foorumia käyttää 80%sesti porukkaa joka on reilusti Suomen mediaania varakkaampaa, jopa lähempänä rikkainta neljännestä.

Siihen kun yhdistetään vielä palstan käyttäjärakenne... Tämähän ei ole purjehdus- tai golf-foorumi, vaan vauva.fi...

Kiinnostaa, että mikä on tämän palstan _käyttäjärakenne_? Näiden parinkymmenen vastauksen perusteellako tehdään jotain tilastoa? ;) 

Luuletko että hyvätuloiset eivät lue tai kommentoi Vauva-palstaa?  :D

Jepjep.

Oikeasti rikkaat ei varmasti istu kirjoittelemassa vauva palstalle.

Tuhlarit ei vastaa kyselyyn,siinä suurin syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pahan päivän varalle noin 4000, mikä kattaisi kolmen kuukauden kulut itseltäni, kun olen pienituloinen. Käyttösäästötilillä on 1000 euroa, enempää en tarvitse yllättävään kuluun, kun ei ole autoa eikä pesukonetta. En keksi, mikä nyt yllättäen hajoaisi, mutta jos puhelin hajoaa, niin voin ainakin ostaa sellaisen kuin haluan.

Rahastoja on nyt noin 300 euron arvosta, olen ostellut niitä vasta tänä vuonna ensimmäistä kertaa.

Vierailija
64/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1000 euroa.

Jokaisen euron laitan asuntolainan lyhennykseen.

Me voidaan joka kk lyhentää lainaa extrana ja joka kk laitan kaikki, mitä jää yli.

Kerran lyhensin n 10 , joskus oon lyhentänyt kymmeniä tuhansia, kun myytiin mökki.

Meillä on nyt alivuokralainen ja hänen vuokratuloilla maksetaan ruokakulut.

Meillä on käytössä 2 visakorttia ja niistä saa hyvin nopeasti rahaa, jos on tarve.

Olen jo vuosia käyttänyt exceliä, jossa on pakolliset laskut. Joka kk laitan sivuun sen kk osuuden sähköstä, kotivakuutuksesta ja hammaslääkäri ja lääkkeitä varten laitan 30 e.

Muita laskuja ei tulekaan.

Mielummin lyhennän lainaa, kun pidän 0 % tilillä rahoja.

Maksat luottokortin korosta kovempaa kulua kuin asuntolainan korosta, joten tilanteessa, jossa jotain pitää ottaa luotolle, koska haluat lyhentää mieluummin asuntolainaa enemmän tulee sulle kalliimmaksi. Eli on älytöntä. Varsinkin nyt, kun asuntolainan korot matalat.

Vierailija
65/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1000 euroa.

Me voidaan joka kk lyhentää lainaa extrana ja joka kk laitan kaikki, mitä jää yli.

Kerran lyhensin n 10 , joskus oon lyhentänyt kymmeniä tuhansia, kun myytiin mökki.

Meillä on käytössä 2 visakorttia ja niistä saa hyvin nopeasti rahaa, jos on tarve.

Olen jo vuosia käyttänyt exceliä, jossa on pakolliset laskut. Joka kk laitan sivuun sen kk osuuden sähköstä, kotivakuutuksesta ja hammaslääkäri ja lääkkeitä varten laitan 30 e.

Idiootti. Tuhoat pääomaa ja pidät itseäsi "löysässä hirressä" kokoajan. Järkevämpää on sijoittaa kuin lyhentää ylimmäräistä.

Wannabe-sijoittajaneroilta aina unohtuu että sijoitus voi epäonnistua.

Vierailija
66/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko säästöjä on sellaisilla, joilla palkkaa tulee nettona alle 2000 e/kk? Jos säästää vaikka satasen kuussa, se on vuodessa 1200 e, ja 20 vuodessa ehtisi säästää 24 000.

Mun miehellä on 18000 tonnin säästöt ja käteisellä ostettu 16000 auto. Yhteiset menot maksamme 50-50.

Netto on jotain 1800-1900. Aika tyhjästä tilistä aloitti kun asuntolaina otettiin 2005.

Mulla on netto tonnin isompi, samat minimaaliset asumiskulut, tällä hetkellä autolainaa ja säästössä ehkä tuplat.

Miehelläsi 18 000 tonnin säästöt?!? Jestas, sehän tekee jo.... 18 000 000 eli 18 miljoonaa! Sorry, oli pakko 😬

Mistähän tuo kirjoitusasu on tullut,vielä 30-kymppinen...?

Vierailija
67/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1000 euroa.

Idiootti. Tuhoat pääomaa ja pidät itseäsi "löysässä hirressä" kokoajan. Järkevämpää on sijoittaa kuin lyhentää ylimmäräistä.

Wannabe-sijoittajaneroilta aina unohtuu että sijoitus voi epäonnistua.

Suurempi riski on se että tuhlaa rahat ylimääräisiin lyhennyksiin. Silloin on VARMASTI 0 euroa joustoa kuin verrattuna tilanteeseen että ne olisi sijoittanut, jos tarvitsee tulevaisuudessa äkillisesti rahaa jonkun tapahtuman seurauksena (esim työttömyyden tullessa).

Vierailija
68/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelläsi 18 000 tonnin säästöt?!? Jestas, sehän tekee jo.... 18 000 000 eli 18 miljoonaa! Sorry, oli pakko 😬

Joo, sen siitä saa kun ensin meinaa laittaa yhdellä tavalla ja sitten muuttaa kirjoitustapaa kuitenkin. Oli sillä hetki ennen lähetä-nappia 160000 autokin, mutta jotenkin olen jo oppinut oikolukemaan nollat.

Vierailija
69/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötilillä 1000 €, säästötilillä 56 000 €, rahastoissa 900 €. Velaton osakeasunto (kolmio). Ei velkoja. Nettopalkka 1750 €. Säästän säännöllisesti, että olisi eläkkeellä muutakin kuin ylähuuli leivän päällä. 

Vierailija
70/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerrotut pitää paikkansa niin melkosia summia ihmiset on saaneet säästettyä. Itsellä oli monta vuotta tilanne että loppukuusta ennen tiliä sai laskea pennejä/senttejä että pääsikö koko työmatkan bussilla vai pitikö kävellä tietyn maksurajan toiselle puolelle. Vähintään kerran kuussa jokaisen köyhän tuntemat kuviot eli kävin läpi kaikkien takkien taskut ja laukut toivoen että jostain löytyisi pari lanttia. Joskus oli unohtunut seteli jonnekin sivutaskuun, voi sitä juhlaa! 

Säästä siitä sitten...  

Luulenpa että tuo kuvio on tuttu myös niille, joilla on kyllä varallisuutta, mutta ovat - hmmm sanotaanko - säästäväisiä. Itse oon mm. kävellyt räntäsateessa 7km työmatkoja, keräillyt pulloja pusikoista, ajanut pyörällä 20km tarjouksien perässä ja syönyt kaurapuuroa lounaaksi.

Vierailija
71/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla velaton asunto, autoa en tarvitse. Säästötilillä 8.000€. Käyttötilillä n.2.500.

En mä rupee pihtaamaan ja säästämään enempää. Tili tulee säännöllisesti kuitenkin, eikä tule hätä, vaikka jäisin työttömäksikin.

Vierailija
72/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu 70 donaa käyttelytilillä. Jotain pientä osakeomistuksista ja säästötileillä. Puoli miljoonaa kiinteässä omaisuudessa.

Vierailija
73/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 € käyttötilil

1000 € eri tileillä säästössä eri tarkoituksiin

4000 osakkeis/rahastois (1000 € miinuksella)

Luottokorteista käyttövaraa 10000 €

Vierailija
74/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 25 000 €. Vähän hävettää, mutta ehkä ymmärrettävää, sillä olen 24-v opiskelija.

Vierailija
75/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla velaton asunto, autoa en tarvitse. Säästötilillä 8.000€. Käyttötilillä n.2.500.

En mä rupee pihtaamaan ja säästämään enempää. Tili tulee säännöllisesti kuitenkin, eikä tule hätä, vaikka jäisin työttömäksikin.

Täällä melkein sama mutta tarvitsen sitä autoa.

Vierailija
76/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin te tiliä tarvitsette kun istutte pankin päällä. Nahkalompsalla 500€ per otto.

Vierailija
77/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
78/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee näistä keskusteluista vain paha olo eikä yhtään tee mieli säästää. Tietty täällä osa ehkä värittääkin numeroitaan. Pidän tarkkaa kuukausibudjettia, en shoppaile tai matkustele, ja silti palkasta ei juuri jää säästöön. Noin satasen kuussa pistän kyllä syrjään, mutta satasen-parin säästöt häviävät heti kun tulee joku isompi yllättävä kulu, ja homma alkaa alusta. Pääsin aika myöhään työelämäänkin pitkien opintojen vuoksi, ja opintojen aikana en saanut mitään osa-aikaista siivoushommaa kummempaa, joten opintojen aikana kaikki raha meni elämiseen. Nyt nuukailen, ja odottelen että kun säästän satasen kuussa niin 20-30 vuoden päästä voin tulla vauvapalstalle kehumaan että kyllä on omaisuutta. Tunnen oloni huonoksi ihmiseksi, kun en ole saanut säästöjä.

Vierailija
79/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä muutamat grahampuurot keittelee...

Vierailija
80/92 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävästi, ettei koirat kintuille kuse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän