Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kulutatte aikaa äitiyslomalla ennen vauvan syntymää?

Vierailija
21.09.2019 |

Kertokaa!
Itse tylsistyn. Kämppä on puunattu, vauvan tavarat paikoillaan, kirppikset kierretty miljoonaan kertaan, kahviteltu kavereiden kanssa, netflix koluttu, koirien kanssa lenkkeilty. Ainoa mikä tulee mieleen on leipominen mutta en osaa päättää mitä edes leipoisi. Marraskuun lopussa laskettu ja jotenkin pitäisi nämä päivät selvitä järjissään.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kanssa jäin periaatteessa ihan hyvävointisena sairauslomalle 1kk ennen äitiysloman alkua fyysisen työn takia. Töissä olin siinä vaiheessa enemmän haitaksi kuin hyödyksi. Itse loppuvaiheessa siivosin huolellisesti kodin uunin puhdistusta ja pakastimen sulatusta myöten. Kiva oli sitten ottaa vieraita vastaan. Tein myös inventaarion kaikista tavaroista ja möin kirpparilla omia vanhoja vaatteita ja kodintavaraa pois. Kului aikaa kivasti ja tuli vähän lisärahaa.

Leivoin pakkaseen vierasvaroja, lisäksi tein pakkaseen valmiiksi sosekeittoja ym pakkasenkestäviä ruokia itselle, jotta ei ekoina päivinä vauvan kanssa tarvinnu ruoanlaitosta huolehtia. Ostin myös pakkasen täyteen marjoja, pakastevihanneksia ym ja täytin kuivakaapit.

Kävin hierojalla, kasvohoidossa, kampaajalla ym. Piristi ja rentoutti.

Sitten lepäsin. Lepäsin, lepäsin ja lepäsin. Nukuin 12h yöunia ja päikkärit päälle. Nukuin ikäänkuin varastoon ja näin jälkikäteen voin kertoa sen olleen erittäin fiksu veto.

Mä ainaki nautin täysillä vikoista raskausviikoista :)

Vierailija
22/30 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voit olla jo äitiyslomalla jos laskettuun aikaan on vielä 2 kk?

Erityisäitiysvapaalla voi olla koko raskausajan. Itselläni oli aikanaan, kun työnantaja ei pystynyt järjestämään korvaavaa työtä. Tein työtä vahvojen liuottimien kanssa, työ oli luokiteltu vaaralliseksi raskaana olevalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaan tauluja, piirtelen, lenkkeilen, treenaan koiria, käyn salilla, uimassa, teen miehelle ruokaa, käyn tapahtumissa esim. Teatteri ja keikat, kahviloissa, shoppailen, siivoan kotia, hoidan pihaa, käyn joogassa, surffailen netissä.

Ratsastus, ryhmäliikunta ja hölkkä on jäänyt. Muuten pystyy tekemään about kaikkea mitä aikaisemminkin.

Vierailija
24/30 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voit olla jo äitiyslomalla jos laskettuun aikaan on vielä 2 kk?

Erityisäitiysvapaalla voi olla koko raskausajan. Itselläni oli aikanaan, kun työnantaja ei pystynyt järjestämään korvaavaa työtä. Tein työtä vahvojen liuottimien kanssa, työ oli luokiteltu vaaralliseksi raskaana olevalle.

Maalari?

Vierailija
25/30 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin suunnitellut laittavani kaiken valmiiksi vauvaa varten, siivoavani kämpän lattiasta kattoon, pesemään ikkunat, järjestelemään kirppiskamat ym. ja leipomaan ja kokkaamaan pakkasen täyteen. Oloni oli siis aivan erinomainen raskauden loppuun saakka. No vauva (esikoinen) syntyikin sitten ensimmäisenä äitiyslomapäivänä. Ei ollut juuri mitään valmiina ja kaikki etukäteen hankitut, mm. äitiyspakkauksen vaatteet, aivan liian suuria. Kaikesta sitä näimmä selviää, onneksi sukulaiset ja kaverit kävivät hoitamassa tärkeimmät jutut kuntoon sillä aikaa kun oltiin vauvan kanssa teholla.

Vierailija
26/30 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin suunnitellut laittavani kaiken valmiiksi vauvaa varten, siivoavani kämpän lattiasta kattoon, pesemään ikkunat, järjestelemään kirppiskamat ym. ja leipomaan ja kokkaamaan pakkasen täyteen. Oloni oli siis aivan erinomainen raskauden loppuun saakka. No vauva (esikoinen) syntyikin sitten ensimmäisenä äitiyslomapäivänä. Ei ollut juuri mitään valmiina ja kaikki etukäteen hankitut, mm. äitiyspakkauksen vaatteet, aivan liian suuria. Kaikesta sitä näimmä selviää, onneksi sukulaiset ja kaverit kävivät hoitamassa tärkeimmät jutut kuntoon sillä aikaa kun oltiin vauvan kanssa teholla.

Joo, se voi yllättää. Miehen kaveri oli juuri töissä puhumassa isyyslomalle jäämisen aikataulusta, kun vaimo soitti, että nyt lähdetään sairaalaan. Muistaakseni lapsi syntyi kolme viikkoa etuajassa. (Tähän lisään, että kyseessä on erittäin pienikokoinen nainen, ja mulla on tuttavapiiristä muitakin esimerkkejä siitä, että pienet naiset synnyttävät yleensä runsaasti etuajassa. Hesarissa uutisoitiin sitten joskus tutkimuksesta, joka vahvisti epäilyni, äidin pieni koko tosiaan voi lyhentää raskautta.)

Vierailija
27/30 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan että istuin pihakeinussa ja luin kirjoja. Aika tylsää oli. Alakoululainen kavereineen oli iltapäivällä seurana. Roikuin välillä myös työpaikalla jos oli siihen suuntaan asiaa. Kerran viikossa olin lapsuudenkodissani ainakin arkipäivän.

Vierailija
28/30 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muistan että istuin pihakeinussa ja luin kirjoja. Aika tylsää oli. Alakoululainen kavereineen oli iltapäivällä seurana. Roikuin välillä myös työpaikalla jos oli siihen suuntaan asiaa. Kerran viikossa olin lapsuudenkodissani ainakin arkipäivän.

Ai kamala miks luin ”roikuin välillä myös tupakalla”

Vierailija
29/30 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelin vaikka mitä, jes kuukausi aikaa siivota kaappeja, leipoa ja ommella ja katella elokuvia . Menin kotia töistä, nostin jalat pöydälle, ja alkoi supistella, no poika oli seuraavana aamuna sylissä.

Vierailija
30/30 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama edell. 27 jatkaa. Minulla oli supistuksia jo aikaisin, enkä jaksanut kaikenlaista fyysistä tehdä. Näin nukkuessa " painajaisia" että lapsi putoaa kaupungilla Esplanaadin puistoon. No sitten oikeasti se syntyikin kauhean nopeasti ja kivuttomasti melkein taxii. En ehtinyt Jorvissa edes riisua kun vauva tuli alapäästä vain hups. Ihan ajallaan oli ja pisteet kunnossa. Oli se esikoisen syntymä melkein yhtä nopea ja kivuton, mutta se oli mennyt pitkälti yli lasketun ajan. Eikä niihin la niin ollut luottamista silloin.  Onnea odotukseen , jaksamista Ap:lle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän