Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joillekin miehille jää "armeija päälle"?

Vierailija
21.09.2019 |

Tiedän miehiä joille on jäänyt tavallaan armeija päälle. Siis he lähes päivittäin puhuvat siitä millaista armeijassa oli, ja mitä he siellä tekivät. Rasittavaa ja lapsellista kuunneltavaa.

Oma isäni kävi sodan, ja oli joukkueen paras mies, mutta koskaan en kuullut Hänen puhuvan siitä kuinka paljon Hän ampui venäläisiä. Onko niin, että munattomat ja mitättömät miehet puhuvat aina kun ehtivät armeijasta?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille armeija on kuin naisille synnytys: Shokki.

Kyllä jotkut naisetkin puhuu lasten saannista alvariinsa.

Synnytys on oikeasti oikea shokki eikä siihen totu koskaan. Sen tietää jokainen synnytyksessä mukana oliut mies

Jos armeija on jollekin shokki niin on kyllä pumpulissa elånyt vaikka niinhän suuri osa pojista onkin.

Vierailija
42/55 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja työskennellyt miesvaltaisella alalla lähes koko ikäni. Tiedän kyllä kenellä työntekijöistä on lapsia ja kenellä ei. Kukaan mies ei ole kuitenkaan jutellut yhtään mitään lapsistaan eikä se minua kiinnostaisikaan millään tavoin. Uskon, että lähes kaikki miehet ovat ylpeitä omista lapsistaan mutta he myös ymmärtävät olla näyttämättä niitä kaikkia tuhattamiljoonaa valokuvaa tarinoineen jossa oma lapsi tekee samoja asioita mitä kaikki muutkin samanikäiset tekevät.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko sä, että meitä miehiä kiinnostaa joka päivä kuulla kuinka ihmeellinen lapsi jollain naisella on.

"Tänään meidän Yrjö Petteri kakkasi pottaan ja eilen se otti jo lusikan käteensä. Sen täytyy kyllä olla maailman älykkäin lapsi. "

Ai miehillä ei ole lapsia lainkaan. Eikö sinun isäsi ole ollut ylpeä sinusta? Syytä olisi: "Minun poika se muistelee armeija-aikojaan vielä viisikymppisenä heh heh".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeija on aivopesua ja tyhmimmät eivät pääse koko elämänsä aikana siitä aivopesusta irti. Itse kävin tykärinä, ja aina jos jossain uudessa porukassa joku yrittää ruveta inttijuttuja puhumaan, niin olen vain hiljaa ja muistan inttihehkuttajat idiootteina. Teen mieluummin yhteistyötä sellasten äijien kanssa, ketkä ovat päässeet aivopesusta irti. Kertoo mielestäni älykkyydestä, että pystyy irtautumaan aivopesusta.

Vierailija
44/55 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kotimaan, kodin ja perheen puolustamiseen opettava armeija pelkkää aivopesua?

Joka noin aattelee, ei ole sisäistänyt elämää, eikä käsitä tulevastakaan mitään.

Kyllä armeijan käyneen miehen huomaa, ja positiivisesti.

Vierailija
45/55 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoren miehen tai naisen itsenäisessä aikuisuudessa intti on suuri asia. Se on usein ensimmäinen pitkä jakso poissa äidin holhouksesta. Vuosi armeijassa on vielä kolmekymppiselläkin liki kymmenesosa kotoa lähtemisen jälkeisestä elämästä. Lisäksi inttiaika on todella intensiivistä ja kokemusrikasta; palveluksessa ollaan lomia lukuunottamatta 24/7, ihan eri määriä kuin työt, opiskelut tai harrastukset sittemmin tuottavat kokemuksia ja muistoja. Se on myös siviilielämästä niin poikkeavaa aikaa, että siksikin jättää vahvoja muistoja. Ja yhteiset kokemukset ovat aina sellaisia, niistä herää keskustelua ja vertaillaan eri näkökulmia ja haetaan yhteisyyttä. Ihan normaalia ihmismielen toimintaa.

Vierailija
46/55 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja me muistetaan sut hiljaisena idioottina joka osasi keskustella vaan itseäsi kiinnostavista asioista.

Vierailija kirjoitti:

Armeija on aivopesua ja tyhmimmät eivät pääse koko elämänsä aikana siitä aivopesusta irti. Itse kävin tykärinä, ja aina jos jossain uudessa porukassa joku yrittää ruveta inttijuttuja puhumaan, niin olen vain hiljaa ja muistan inttihehkuttajat idiootteina. Teen mieluummin yhteistyötä sellasten äijien kanssa, ketkä ovat päässeet aivopesusta irti. Kertoo mielestäni älykkyydestä, että pystyy irtautumaan aivopesusta.

Vierailija
47/55 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armeijan näkeminen aivopesuna ei kerro mulle tutkitusti huippuälykkäälle älykkyydestä vaan suhteellisuudentajuttomuudesta ja herkkäuskoisuudesta. Maailma ei ole ideaali ja Suomen ratkaisu välttämättömään maanpuolustukseen on realiteettien sanelemana sellainen aika mainio, että sinunkin kaltaisesi siihen osallistetaan. Se ei ole siis hullujen ja tap pa mishaluisten pelikenttä vaan me tavalliset ihmiset vastaamme itse siitä, että saamme elää rauhassa ja turvassa. Meille opetetaan siihen tarvittavat taidot ja tiedot ja toivotaan ettei niitä koskaan tarvita. Siinä on systeemin vahvuus. Armeija olemme me eikä meitä voi aivopestä.

Vierailija
48/55 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Armeijan näkeminen aivopesuna ei kerro mulle tutkitusti huippuälykkäälle älykkyydestä vaan suhteellisuudentajuttomuudesta ja herkkäuskoisuudesta. Maailma ei ole ideaali ja Suomen ratkaisu välttämättömään maanpuolustukseen on realiteettien sanelemana sellainen aika mainio, että sinunkin kaltaisesi siihen osallistetaan. Se ei ole siis hullujen ja tap pa mishaluisten pelikenttä vaan me tavalliset ihmiset vastaamme itse siitä, että saamme elää rauhassa ja turvassa. Meille opetetaan siihen tarvittavat taidot ja tiedot ja toivotaan ettei niitä koskaan tarvita. Siinä on systeemin vahvuus. Armeija olemme me eikä meitä voi aivopestä.

"mulle tutkitusti huippuälykkäälle"

Kaikkihan me ollaan netissä mensalaisia :DD

Vierailija
49/55 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska armeija on aivopesua joissa kokemattomista  nuorista pojista tehdään ankaralla kurilla tunteettomia tappokoneita. Luuletko että itsellesi ei jäisi mitään päälle jos tuollaisen lihamyllyn läpi menisit?

Täytyy omata älykkyyttä sekä mielenvahvuutta jotta pääsee noista armeija "jutuista" ylitse. Itse sen käyneenä ja touhua katselleena en voi muuta ajatella kuin että kyllä ihmiskunta on läpeensä heikko/tyhmä. Ymmärrän kyllä puolustusvoimien periaatteen mutta nykymaailmassa ei mielestäni tarvitsisi enään sellaisessa mittakaavassa jokaisen valtion pitää. Miettikää nyt, miksi meidän pitäisi pelätä toisiamme kun pitäisi rakentaa "parempaa" maailmaa? Aivopesua kaikki isänmaallinen kuvottava roska nykyään. Toista se oli ennen kun oli paljon tietämättömyyttä, mutta nykyään armeijoita/sotaa ei voi puolustella/perustella.

Vierailija
50/55 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on paljon nuoria miehiä kavereina ja en pidä inttijutuista puhumista sen kummempana puheenaiheena kuin esimerkiksi keskusteluita, joissa muistellaan kouluaikoja. Jopa ihan mielenkiintoinen ja opettavainen puheenaihe, kun ei ole itse käynyt, että mitä kaikkea jännää kenenkin kohdalle siellä osunut.

En pidä aiheesta puhumista silloin tällöin mitenkään outona. Eri asia, jos siitä jatkuvasti pitää jauhaa. Toki, jos on joku juuri käymässä/menossa/päässyt niin silloin ymmärrettävää, että nousee enemmän puheenaiheeksi.

Vierailija
51/55 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei saisi puhua itselleen tärkeistä asioista ja kokemuksista?

On se vähän noloa ja typerää, jos sillä yritetään mitätöidä toisen kokemukset. Hieman huvittavaa oli kun Afganistanissa olleen huomautukset asioista, mm. tulen alla toimimisesta, sivuutettiin joo mutta meillä mettäleirillä-tason argumenteilla.

No kuka on puhunut mistään kokemuksien mitätöinnistä tässä?

Vierailija
52/55 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan niistä puhua mutta niitä ei toisten ole mikään pakko kuunnella. Onneksi.

Onko joku kenties väittänyt niin?

Vierailija
53/55 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se vähän noloa ja typerää, jos sillä yritetään mitätöidä toisen kokemukset. Hieman huvittavaa oli kun Afganistanissa olleen huomautukset asioista, mm. tulen alla toimimisesta, sivuutettiin joo mutta meillä mettäleirillä-tason argumenteilla.

Rauhanturvaajat vasta naurettavaa sakkia ovat. Kaivelivat kassejaan aavikolla ja sitten ovat rakentaneet identiteettinsä sen ympärille, vaikka eivät nähneet vihollista kertaakaan.

Totta. Ympärillä poksahtelevat miinat, tienvarsipommit ja singon ammukset eivät ole mitään morttituvassa räjähtelevien pinkkojen rinnalla.

Ei suomalaisia edes kuole kuin ajoneuvo-onnettomuuksissa. Siellä Israelin muukalaislegioonana istuvat ihmettelemässä. Partiot ovat ihan eri sakkia kuin rauhanturvaajat.

Mitä nyt olen sodasta muutaman vuoden kokemuksen pohjalta ymmärtänyt, niin sen tarkoitus ei ole mennä hakemaan miestappioita itselleen, vaan aiheuttamaan niitä vastapuolelle...

Vierailija
54/55 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tunnen minäkin joitain miehiä joilla armeijan käynnistä on yli 20 vuotta, mutta vielä niitä asioita vatvovat, ja kun kaksi samanlaista osuu yksiin puhetta riittää koko illaksi. ajattelen, että ovat olleet armeija-aikoinaan henkisesti ikäistään nuorempia ja siis liian nuorina suorittaneet asevelvollisuuden. se on sitten vaikuttanut heihin niin syvästi.

Mutta mieti, että jotkut on olleet tuossa iässä ihan rintamalla tai Suomen sisällissodassa.

Eli aina tuon ikäiset ovat jo sotineet.

Vierailija
55/55 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska armeija on aivopesua joissa kokemattomista  nuorista pojista tehdään ankaralla kurilla tunteettomia tappokoneita. Luuletko että itsellesi ei jäisi mitään päälle jos tuollaisen lihamyllyn läpi menisit?

Täytyy omata älykkyyttä sekä mielenvahvuutta jotta pääsee noista armeija "jutuista" ylitse. Itse sen käyneenä ja touhua katselleena en voi muuta ajatella kuin että kyllä ihmiskunta on läpeensä heikko/tyhmä. Ymmärrän kyllä puolustusvoimien periaatteen mutta nykymaailmassa ei mielestäni tarvitsisi enään sellaisessa mittakaavassa jokaisen valtion pitää. Miettikää nyt, miksi meidän pitäisi pelätä toisiamme kun pitäisi rakentaa "parempaa" maailmaa? Aivopesua kaikki isänmaallinen kuvottava roska nykyään. Toista se oli ennen kun oli paljon tietämättömyyttä, mutta nykyään armeijoita/sotaa ei voi puolustella/perustella.

Pakko se on pitää, kun toisetkin pitävät.