Keski-ikäisen naisen tärkeimmät opit
Uskokaa nuoremmat, että tässä maailmassa pärjää kun muistaa muutaman tärkeän lauseen. Voit sanoa nämä ääneen tai vain kommentoida asiaa itsellesi pääsi sisällä. Kaikki käy.
* Mitä sitten?
* Aivan sama.
* Mitä väliä?
* Lakkaako maailma pyörimästä jos teen x, y tai vaikka z? Ei lakkaa.
Ja vielä kun muistaisitte, että kaikki niin sanotut ulkonäköpaineet ovat vain markkinavoimien keksintöä ja niiden tarkoitus on vain ja ainoastaan saada teidät ostamaan tuotteita.
Piste.
Kommentit (5)
Ok. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
Sulla ollu paljonkin estoja?
Kun keski-ikään asti piisannu.
.
Hienoa että edes tässä vaiheessa tajuat, jotain.
Tuskin minä sinua paljon nuorempi olen, mutta mun mielestä on myös koko joukko asioita, joissa nuo lauseet eivät toimi ollenkaan tai ainakaan auta asiaa ollenkaan.
Ne eivät toimi, kun rakkailla ihmisillä on haasteita tai vaikeuksia ja he tarvitsevat apua. Kun lapseni sairastui sairauteen, jota kantaa lopun elämäänsä, ja jonka vaikutusten vähentämiseen tarvitaan työtä ja vaivaa ja hoitoa ja kuntoutusta, se ei todellakaan ollut aivan sama, eikä olisi ollut mitään hyötyä sanoa ”mitä väliä”. Sen sijaan sairauden haittoja vähensi huomattavasti se, että otin selvää, miten sitä hoidetaan ja opetin lapsen itsekin hoitamaan itseään.
Ne eivät myöskään auta, jos itsellä on tavoitteita tai kunnianhimoa. En minä ole saanut huippuprojekteja toteamalla, että mitä sitten, vaikka toki ne ovat vaatineet riskien laskentaa, riskinottoa ja pettymysten sietämistä - mutta ei koskaan niiden takia luovuttamista! En ole kasvattanut huomattavaa omaisuutta sanomalla sen enempää laskujen kuin työn kohdalla ”mitä väliä”.
Joillain asioilla on väliä.
Ulkonäköpaineiden suhteen tuo kyllä toimii.
Muuten samaa mieltä, mutta ei ulkonäköpaineet ole vain markkinavoimista kiinni. Itse niitä itselleni asetan.
Juuri näin