Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: "Liian laiha" Anna ei saanut töitä

Vierailija
21.09.2019 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006246048.html

Potkuja ootellessa. T. 170/40

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

170/40 ja ihan terveenä porskuttaa menemään? Vegaani?

Itsellä joskus ollut 165/40 ja olo oli kaikkea muuta kun työkykyinen...

Vierailija
2/89 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli erittäin laiha työkaveri. Asiakkaat jatkuvasti antoivat palautetta hänen laihuudestaan, käytännössä lähes jokainen mainitsi työkaverini "anoreksiasta", vaikka hän vain oli kovin hoikka. Tärkeimpien asiakkaiden caseja ei hänelle voinut antaa, koska tuo laihuus nousi niin isoksi asiaksi aina. Selän takana järjestelimme paljon asiakkiden vaihtoja, kun tiesimme että työkaverille tuo laihuus oli herkkä asia, eikä halunnut siitä koko ajan kuulla kun ei sille luonnolliselle hoikkuudelleen mitään voinut.

Eli ymmärrän kyllä, että joskus laihuus on iso ongelma työnantajalle.

Tuo työkaverini muuten lopulta kuoli anoreksiaan. Ne kaikki asiakkaat olivat olleet oikeassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noni. Nyt sitten odotellaan, milloin tulee ensimmäinen läskivihamielinen kommentti tähän ketjuun. Voin ennustaa sen olevan jokin seuraavista:

"työnantaja on ite läski ja kateellinen normaalipainoisille"

"tähän tää on sitten mennyt kun läski on nyky-yhteiskunnassa uusi normaali"

"miksi laihoja aina sorretaan ja läskit sen kun mennä porskuttaa"

"suomi on täynnä läskejä, jolloin meitä normaalipainoisia sorretaan jo jokapaikassa koko ajan"

"pitäisi olla läski että kelpaisi"

jne. 

Vierailija
4/89 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne halus sinne jonkun kehopositiivisen.

Vierailija
5/89 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onhan tuo sairaalloisen laiha. Eikä tosiaan hyvä julkisivu kahvilayrittäjälle. Kyllä kai yrittäjällä pitäisi olla joku oikeus vaikuttaa julkisuuskuvaansa, eikä esim kampaajaksi olisi pakko palkata ihmistä, joka ei ikinä pese ja harjaa hiuksiaan.

Vierailija
6/89 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi ap mutta sun painoindeksi on sitä luokkaa että pakkohoito ei oo lähellä. 13.8. Sairaalloinen alipaino eikä edes ihan siinä rajoilla.

Mun vähän alle 150 senttinen poika painaa 35 kiloa ja hänkin on todella laiha.

Miten jaksat tehdä töitä tai pysyt ylipäänsä tolpillasi?

Paha anorexia?

Vierailija
7/89 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

160/40 se oli

Vierailija
8/89 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi ap mutta sun painoindeksi on sitä luokkaa että pakkohoito ei oo lähellä. 13.8. Sairaalloinen alipaino eikä edes ihan siinä rajoilla.

Mun vähän alle 150 senttinen poika painaa 35 kiloa ja hänkin on todella laiha.

Miten jaksat tehdä töitä tai pysyt ylipäänsä tolpillasi?

Paha anorexia?

Kuolemansairas ihminen tai tyhmä trolli.

Vierailija
9/89 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai pointti on siinä, ettei laihuus aina johdu anoreksiasta. Jotkut eivät liho vaikka söisivät miten, joillakin voi olla suolistosairaus tai syöpä jne.

Niin kauan kuin syytä ei tiedä, on typeryyttä huomautella. Ja vaikka syynä olisi anorektia, ei tuntemattomien ihmisten huomauttelu auta siihenkään.

Ei yhtään sen enempää, kuin painosta huomauttelu ei auta lihaviakaan laihtumaan.

Vierailija
10/89 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 168cm ja painan 52 kg, edes kaksi raskautta ja keski-ikäistyminen eivät  ole tuoneet minulle lihaa luiden päälle. Jos saisin euron joka kerta kun kuulisin " söisit jotain " tai "kauhea kun olet laiha!", olisin miljonääri.

Vierailija
11/89 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 168cm ja painan 52 kg, edes kaksi raskautta ja keski-ikäistyminen eivät  ole tuoneet minulle lihaa luiden päälle. Jos saisin euron joka kerta kun kuulisin " söisit jotain " tai "kauhea kun olet laiha!", olisin miljonääri.

Sinä olet kuitenkin olennaisesti terveempi painoltasi kuin tuo 40-kiloinen, mikä ei todellakaan ole terve paino. Joten puhutaan ihan eri asiasta.

Vierailija
12/89 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai pointti on siinä, ettei laihuus aina johdu anoreksiasta. Jotkut eivät liho vaikka söisivät miten, joillakin voi olla suolistosairaus tai syöpä jne.

Niin kauan kuin syytä ei tiedä, on typeryyttä huomautella. Ja vaikka syynä olisi anorektia, ei tuntemattomien ihmisten huomauttelu auta siihenkään.

Ei yhtään sen enempää, kuin painosta huomauttelu ei auta lihaviakaan laihtumaan.

Ymmärrän pointin mutta tuollainen paino ei taida olla enää luontaista hoikkuutta? Työnantaja ei halunnut sairasta ihmistä töihin.

Ei kai siinä muusta ollut kyse.

Vierailija
13/89 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun "sirouteni" oli kerran este yhteen varastotyöhön. Kuulostaa varmaan järkevältä päätökseltä, mutta olin jo tehnyt varastotyötä 2v ongelmitta ja tiedän, että esim. laihoja poikia voidaan ottaa "duuniin kasvamaan".

170 / 45

Vierailija
14/89 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän pointin mutta tuollainen paino ei taida olla enää luontaista hoikkuutta? Työnantaja ei halunnut sairasta ihmistä töihin.

160cm on lyhyt.

Vierailija
15/89 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geenit. T. Ap

Vierailija
16/89 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

160cm on lyhyt.

Joo on ja 40 kilon paino todella vähän.

Vierailija
17/89 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole mitään uutta. Itse olen joskus miettinyt, miksi yksikään Stockmannin nuori kassa ei ole esimerkiksi ylipainoinen tai aknenaamainen. Olisi aika naiivia ajatella, että ne hoikat hyvin meikkaavat tytöt sattuivat kaikki pärjäämään haastattelussa parhaiten ja olemaan parhaita aspoja. Mutta Stockalla nyt keskitytään yleisestikin paljon epäolennaiseen nykyään ja koko lafka on alamäessä.

Vierailija
18/89 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todettakoon nyt että jos pituutta on 170cm ja paino laskee 49kg:hen (saati sen alle) niin kyseessä on hoitoa vaativa aliravitsemus.

Vierailija
19/89 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli erittäin laiha työkaveri. Asiakkaat jatkuvasti antoivat palautetta hänen laihuudestaan, käytännössä lähes jokainen mainitsi työkaverini "anoreksiasta", vaikka hän vain oli kovin hoikka. Tärkeimpien asiakkaiden caseja ei hänelle voinut antaa, koska tuo laihuus nousi niin isoksi asiaksi aina. Selän takana järjestelimme paljon asiakkiden vaihtoja, kun tiesimme että työkaverille tuo laihuus oli herkkä asia, eikä halunnut siitä koko ajan kuulla kun ei sille luonnolliselle hoikkuudelleen mitään voinut.

Eli ymmärrän kyllä, että joskus laihuus on iso ongelma työnantajalle.

Tuo työkaverini muuten lopulta kuoli anoreksiaan. Ne kaikki asiakkaat olivat olleet oikeassa.

Miksi sitten kirjoitit lainausmerkeissä "anoreksia" ja ikäänkuin hänellä ei olisi anoreksiaa, jos kuitenkin kuoli siihen.

Vierailija
20/89 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroonistuneessa anoreksiassa on korkeampi kuolleisuus kuin vaikka leukemiassa. Joten ymmärrän todellakin, jos työnantaja ei haluta palkata työntekijää anoreksiaepäilyn vuoksi. Palkkaaminen on kallista ja jo valmiiksi sairas ihminen on iso riski.

Toisaalta ymmärrän myös toisen puolen. Ystävälläni on kroonistunut anoreksia, ja tuntuu että mikään koulutus ei riitä työpaikan saamiseksi, kun on anorektikon habitus. Hankala kierre.