Rintaliivien koon mittaaminen
Mä en ymmärrä. Kokeilin tällaista koonlaskijaa, ja se ilmoitti, että EU-mitoituksessa kokoni olisi 60 E. Olen käyttänyt kokoa 75 B. Voiko olla mahdollista?
https://www.calculator.net/bra-size-calculator.html?bustsize=83&bustsiz…
Kommentit (13)
No kokeile. Minulla ilmoitti 70 I, enkä taatusti ole sen kokoinen.
Mulla tuo ainakin näytti ihan omiaan. :D antoi 70J, vaikka oikeasti on 75E.
Rinnanympärys 99cm ja alta 78cm.
Tuntuu että jokaiselle naiselle tarjotaan nykyään ympärykseltä pienempää ja kupeista isompaa liiviä liiviliikkeissä.
Ei sellaiset supertiukat liivit ole millään mittapuulla mukavat vaikka päälle saisikin pingotettua.
Ja niissä eri liikkeiden liiveissä on eroja paljonkin.
Minulla on HM:ssä koko 75D, cbuksella 70C, Tokmannilla 75C
Ja sitten vielä eri malleista menee eri koko. Aina pitää sovittaa.
No sinälläänhän tuo on oikeassa. 60E ja 75B on rinnakkaiskokoja.
Nuo laskurit ovat ihan höpöä, antavat aina ihan järjettömän tiukan alamitan ja sitä myöten ihan liian ison kupin. Ei useimmilla niin paljoa löysää rasvaa ole rintakehässä/selässä, että liivit saisi kirittyä jopa 15cm oikeaa ympärysta kireämmälle!
Liiveissä on jo kiristysvara siinä ympärysmitassa, eli esim koon 80 liivit juuri ja juuri ovat 80cm "pitkät" kun hieman venyttää - ts ne ovat sopivat hänelle jonka mitta on 80cm. 82 sentin ympärykselle niitä pitää venyttää jo ihan tosissaan.
Uskotko sinä sellaista laskuria, joka antaa saman tuloksen 70 v. isoäidille, 40 v. äidille ja 15 v. tyttärelle, joilla on täsmälleen samat mitat? Arvaapa, sopiiko sama koko ja malli heille kaikille?
Ei se niin mene, vaan laskurin antama koko on se, josta kannattaa aloittaa sovittaminen. Vartalot voivat olla samoilla mitoillakin hyvin erimalliset. Ei taatusti sama malli käy 160-senttiselle uimarille ja 180-senttiselle koripalloilijalle samoilla mitoillakaan, vaikka olisivat samanikäisiäkin.
Eri liikkeillä ja valmistajilla voi olla hyvin omintakeisia mittoja, esimerkkinä Changen "imartelevat" kuppikoot. Jos käytät marketliiveistä B-kuppisia, siellä voi aloittaa sovittamisen D-kupista.
Vierailija kirjoitti:
Nuo laskurit ovat ihan höpöä, antavat aina ihan järjettömän tiukan alamitan ja sitä myöten ihan liian ison kupin. Ei useimmilla niin paljoa löysää rasvaa ole rintakehässä/selässä, että liivit saisi kirittyä jopa 15cm oikeaa ympärysta kireämmälle!
Liiveissä on jo kiristysvara siinä ympärysmitassa, eli esim koon 80 liivit juuri ja juuri ovat 80cm "pitkät" kun hieman venyttää - ts ne ovat sopivat hänelle jonka mitta on 80cm. 82 sentin ympärykselle niitä pitää venyttää jo ihan tosissaan.
Pääsääntöisesti liivien ympärysten senttimitat on venyttämättömiä mittoja, en tiedä mikä merkki ilmoittaa eu mittansa venytettynä?
EU mitoituksessa ilmoitetaan siis liivin venyttämätön ympärysmitta. Esim mulla on päälläni puolalaiset Gorsenian liivit kokoa 70J. Niiden ympärysnauha on mittanauhalla _venyttämättä_ mitattuna 70cm. Se on mun n. 78cm rintakehänympärykselle just sopiva mitta. Siksi tulee ostaessaan valita omaa rintakehän mittaa pienempi ympärys, jotta se liivi tukisi jotain.
Englantilaisessa mitoituksessa taas ilmoitetaan mihin tuumamittaan tuo liivi venyy, ei venyttämätöntä mittaa, eli näidenkin liivien kohdalla mitaksi on ilmoitettu 32, joka on noin 81cm.
Vierailija kirjoitti:
Rinnanympärys siis 83 cm ja rinnan alta 72 cm. 70 ympärys liiveissä jo kiristää, ja siksi olen valinnut aina mieluummin 75 ympäryksen. Tuo 60 tuntuisi mahdottomalta! Ja E-kuppi kun olen käyttänyt A:ta tai B:tä?
-Ap
65 on ihan mahdollinen ympärys sinulle. Liian ahdas kuppi tekee sopivan kokoisesta ympäryksestä kireän tuntuisen, kun rinnat ei mahdu kunnolla kokonaan kuppeihinsa. Rintsikoita pukiessa tulisi olla kunnolla etunojassa ja kahmaista kainalosta rintaa eteenpäin, jos teet näin ja rinta tursuaa kupista yli, on kuppi Liian pieni.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuo ainakin näytti ihan omiaan. :D antoi 70J, vaikka oikeasti on 75E.
Rinnanympärys 99cm ja alta 78cm.
Meillä on melkein sentilleen samat mitat ja käytän kokoa 70I-J
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsääntöisesti liivien ympärysten senttimitat on venyttämättömiä mittoja, en tiedä mikä merkki ilmoittaa eu mittansa venytettynä?
EU mitoituksessa ilmoitetaan siis liivin venyttämätön ympärysmitta. Esim mulla on päälläni puolalaiset Gorsenian liivit kokoa 70J. Niiden ympärysnauha on mittanauhalla _venyttämättä_ mitattuna 70cm. Se on mun n. 78cm rintakehänympärykselle just sopiva mitta. Siksi tulee ostaessaan valita omaa rintakehän mittaa pienempi ympärys, jotta se liivi tukisi jotain.
Englantilaisessa mitoituksessa taas ilmoitetaan mihin tuumamittaan tuo liivi venyy, ei venyttämätöntä mittaa, eli näidenkin liivien kohdalla mitaksi on ilmoitettu 32, joka on noin 81cm.
No ehkä isorintainen kaipaa tukea enemmän. Pienirintainen ei välttämättä sellaista kaipaa, joten ei tunne tarvetta niin kiristäviin liiveihin.
Rinnanympärys siis 83 cm ja rinnan alta 72 cm. 70 ympärys liiveissä jo kiristää, ja siksi olen valinnut aina mieluummin 75 ympäryksen. Tuo 60 tuntuisi mahdottomalta! Ja E-kuppi kun olen käyttänyt A:ta tai B:tä?
-Ap